2.1 kansi T16 satkuun
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
2.1 kansi T16 satkuun
Noniin, tuli ostettua 2.1 kansi ja imusarja B202 konetta varten.
Kukas osaisi pikaisesti laskea paljonko muuttuu puristussuhde, kun
B202 kannessa on 46CC palotila
B212 kannessa 48CC.
Lisäksi jotain minimaalista eroa tullee myös, jos käyttää 2.1 kannentiivistettä.
Kuka osaa kertoa nopsaan mihin vakio 9.0 puristukset tuolla muuttuu?
Kukas osaisi pikaisesti laskea paljonko muuttuu puristussuhde, kun
B202 kannessa on 46CC palotila
B212 kannessa 48CC.
Lisäksi jotain minimaalista eroa tullee myös, jos käyttää 2.1 kannentiivistettä.
Kuka osaa kertoa nopsaan mihin vakio 9.0 puristukset tuolla muuttuu?
Yritetäämpäs: 
Eli kun yhden sylinterin iskutilavuus on 1998 / 4 eli 499.5kuutiosenttiä, niin palotila on 55.5kuutiota mukaanlukien männän kuoppa, jos puristussuhde on 9:1. Jos palotilaa suurennetaan 48 - 46 = 2kuutiosenttiä, on puristussuhde 499.5/57.5 = 8.69 : 1
Näin minä sen järkeilin, korjatkaa joku jos meni metsään.
EDIT : hmmm.. oletkos muuten se sama Janne, joka taannoin myi mulle 5-ovisen t16 satasen? Nimestä ja paikkakunnasta päättelin.. Haettiin se silloin lava-auto + traileri - yhdistelmällä sieltä huoltiksen pihalta..

Eli kun yhden sylinterin iskutilavuus on 1998 / 4 eli 499.5kuutiosenttiä, niin palotila on 55.5kuutiota mukaanlukien männän kuoppa, jos puristussuhde on 9:1. Jos palotilaa suurennetaan 48 - 46 = 2kuutiosenttiä, on puristussuhde 499.5/57.5 = 8.69 : 1
Näin minä sen järkeilin, korjatkaa joku jos meni metsään.

EDIT : hmmm.. oletkos muuten se sama Janne, joka taannoin myi mulle 5-ovisen t16 satasen? Nimestä ja paikkakunnasta päättelin.. Haettiin se silloin lava-auto + traileri - yhdistelmällä sieltä huoltiksen pihalta..
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Jep, noin pääsi käymäänEDIT : hmmm.. oletkos muuten se sama Janne, joka taannoin myi mulle 5-ovisen t16 satasen? Nimestä ja paikkakunnasta päättelin.. Haettiin se silloin lava-auto + traileri - yhdistelmällä sieltä huoltiksen pihalta..

Joo, mullakin on tosiaan T16 satkun nykyään, ja T8:sta tulee kanssa T16 ja ihan sairas värkki tuleekin kunhan ehdin jossain välissä pitää hieman lomaa = pääsen likaisiin töihin autotalliin.
Tuo laskelma tuntuu ihan järkevältä, liekö siinä sitten kannentiivisteen osuudella olla mitään merkitystä.. Vaan eikös B202 koneen iskutilavuus ole 1985 cc?
Hups, joo niimpä onkin..
Mutta lopputulos on silti 8.69:1
Kannentiivistehän tuossa on tavallaan otettu huomioon, jos kerran alkuperäinen puristus on 9:1 kannentiivisteen kanssa..
Jeps. Satku on iskussa, mitä nyt imusarjan tiiviste vuotaa (taas) ja tästä johtuen savuttaaa kaasu pohjassa kuin diesel ja ampuu liekkiä putkesta..
Ja tuosta on kanssa tulossa astetta rajumpi värkki, sitä mukaa kun rahavarat antaa myöten.. No, viimekesänä se hakkasi jo 250hp mersun(joka on kevyempi kuin satku), joten vaikka penkissä en olekkaan käynyt, niin potkua on "sopivasti"
Mutta ei tietenkään riittävästi 
Onhan siittä muutama kuvakin suurinpiirtein nykyasussaan :
http://www.kolumbus.fi/aki.peltola
Vähän heikkoja kuvia mutta kyllä noista suurinpiirtein näkee missä mennään.
Hienoa, että olet pysynyt merkin parissa!

Mutta lopputulos on silti 8.69:1

Jeps. Satku on iskussa, mitä nyt imusarjan tiiviste vuotaa (taas) ja tästä johtuen savuttaaa kaasu pohjassa kuin diesel ja ampuu liekkiä putkesta..



Onhan siittä muutama kuvakin suurinpiirtein nykyasussaan :
http://www.kolumbus.fi/aki.peltola
Vähän heikkoja kuvia mutta kyllä noista suurinpiirtein näkee missä mennään.

Hienoa, että olet pysynyt merkin parissa!

Iteasiassa ne ei oo samanlaiset vaikka siltä näyttääki. Merkki on eri ja luonnollisesti mulla on tuumaa isommat. 
EDIT: Kuten pakoputkikin..

EDIT: Kuten pakoputkikin..

Viimeksi muokannut Aksu900, Ke Helmi 25, 2004 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku