TCS:stä
TCS:stä
Limbhome mode pukkaa päälle silloin tällöin. Lähtee yleensä pelittää joksikin aikaa, kun sammuttaa ja uudelleen käynnistäessä pumppaa kaasua(mistä tämä johtuu?). Tuntuu kuin välillä kone ei tottelis kaasupoljinta ja sen jälkeen menee limbhomelle. (kaasupolkimenasentoanturi vai voisko saada liian vähän virtaa?) Olisko jollakulla selitystä tuohon?
Uusittua tähän mennessä tcssän osalta varmuusventtiili, kaasuläppäkotelo,kaikki letkut.
Uusittua tähän mennessä tcssän osalta varmuusventtiili, kaasuläppäkotelo,kaikki letkut.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Onkos siinä asentoanturissa jotkut liukupinnat? Se rupeaakin olemaan ainoita paikkoja mitä en ole roplannut. Olisko siitä mötikästä jollain enempää tietoa.
Vuoden kerkesi toimimaan ilman ongelmia kotelonvaihdon jälkeen, mut nyt kuukaus takaperin vaiva ilmaantui. Himpun ennen kansi remonttia. Eikä se rempan jälkeenkään poistunut.
Vuoden kerkesi toimimaan ilman ongelmia kotelonvaihdon jälkeen, mut nyt kuukaus takaperin vaiva ilmaantui. Himpun ennen kansi remonttia. Eikä se rempan jälkeenkään poistunut.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Minä käytin omasta tonnarista auki tuon kaasupolkimen mötikän. Siellä on miljoona pientä karvaa jotka ottaa kontaktia kosketuspintaan. Sen voi puhdistaa kun on varovainen, niitä karvoja tosin ei kannata liiemmin räveltää. Ja kootessa kannattaa olla varovainen. Mut ihan simppeli homma.
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Tamtami: Oliko sulla ongelmia tcs:sän kanssa? Ja vaikuttiko puhdistus mihinkään?
Viimeksi muokannut Sabo, Ti Joulu 27, 2005 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Et olisi kiinnostunut lähettämään tonne http://www.ultimaltd.com/throttlebody.htm oman läppäkotelon ja lähettävät korjatun takas? Itseä on tälläinen vaihtoehto kiinnostanut, kun tuo TCS ei tuosta tunnu elpyvän.
Seat Cordoba TDI -03
Luulen, että ei ole vika mun läppäkotelossa vaan juurikin tuossa asentoanturissa, koska vaihdoin kotelon joku aika sitten toimivaan. Katsotaan sitten tuota jenkki hommaa, jos ei anturin putsaamisella helpota.
Sijaitseekos tuo anturi hytin puolella potkumuovien takana?
Sijaitseekos tuo anturi hytin puolella potkumuovien takana?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kyllä sijaitsee, siellä kaasuvivun yläpäässä.Sabo kirjoitti:Luulen, että ei ole vika mun läppäkotelossa vaan juurikin tuossa asentoanturissa, koska vaihdoin kotelon joku aika sitten toimivaan. Katsotaan sitten tuota jenkki hommaa, jos ei anturin putsaamisella helpota.
Sijaitseekos tuo anturi hytin puolella potkumuovien takana?
Tiedustelin aikoinaan edellä olevasta linkistä läppäkotelon antureita ja heidän taksojaan. Eivät luvanneet antureita toimittaa. Ainoastaan korjatun läppäkotelon:
Ohessa heidän vastaus tiedusteluuni. Ovat siellä hyvin aktiivisia ja asiantunvia.
I do not have your exact address which is needed for shipping calculation however, I was looking at other international orders we did and UPS shipping falls in the range of $150-$185 US.
Rebuild T/Body unit $413.00 ($100.00 core charge is included in this price) If you have an address in the US that we can ship it to, then shipping is $10-25
We do not replace the TPS. If our test shows a problem, the whole T/Body is for parts only.
For units PN 9169699 and 9170705, it is not likely that the TPS is at fault.
For units PN 9109075, the problem is usually at the idle switch circuit (pin 3 and 5) at Idle you should have 26K-27K oham, (this part is most likely ok) and, off idle it should switch to 400-500 oham (this is where you may have a problem) Don't be concern if it takes apx 30-40 degrees until you get it to switch to the 500 oham, it should be that way.
If it switch to the 500 oham range, it is ok.
The variable resistor (pins 2, 4 and 6) is always ok, at least, I have yet to see one with a problem.
should read about 900-1000 oham at idle and 100-200 oham at full throttle, check on pins 6 and 4.
(pin 2 and 4 will give you the exact opposite readings)
Let me know what fault code/s you get out of the system if you can.
Generally, I would not blame a throttle body until I will have fault code/s at the ETS ECU that point to throttle body circuit.
The most common (typical) fault codes are:
Most common on all units up to unit serial number 161,400 is 6/78390-usually problem in the motor circuit (pin 1 and 7) The 2nd, is 4/25720-usually the 500 oham contact (on the early units PN 9109075
only)
One more thing, on cars up to mid 1994 (VIN lower then R107416) we have seen cars that have intermittent poor contacts due to replacement to gold plated female pins (and doing poor crimping job) on the harness side of the 7 pin connector, especially on the early cars (up to mid 1993) that have boot at the harness side connector. (the later cars do not have boot so you can see if the wire in broken)
Let me know your fault codes if you can, especially fresh code that set soon after clearing codes.
Thanks,
Yuval
Eli vika olisi tyypillisimmin asentokytkimessä, eikä varsinaisessa läppäpotikassa. ( Kytkin ja potikka molemmat sijaitsee samassa suljetussa mötikässä) Näköjään heidän mukaansa myös läppäkotelon kaapeliliittimessä on ollut huonoja kontakteja.

9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Joo mulla oli jotain epämääräistä häikkää tcs:n kanssa ja sain sen poistumaan kun kävin läpi oikeastaan kaikki liittimet ja komponentit mitkä voivat aiheuttaa ongelmia. Siis läppäkotelo, magneettiventtiilit, anturit, imm, polkimilta löytyvät anturit ja se kaasupolkimen säätöpotikka. Putsasin kaikki liittimet ja auoin kaikki mitkä oli sen näköisiä että voi aukaista ilman suurempaa riskiä. Sen jälkeen se on toiminut liki ongelmitta.
Jotain pientä harvakseltaan enään.

MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13