Eli mitä on tyyppivikoja? Käsijarru, jotkut etuakseliston
kumit? Ei kai ruostevikoja kuitenkaan?
Voisiko tämä olla yleisellä tonnaritasolla FAQ, josta voisi
listata kohteet käydä läpi ennen katsastusta
osku kirjoitti: Eli mitä on tyyppivikoja? Käsijarru, jotkut etuakseliston
kumit? Ei kai ruostevikoja kuitenkaan?
Voisiko tämä olla yleisellä tonnaritasolla FAQ, josta voisi
listata kohteet käydä läpi ennen katsastusta
Saabin orkkis varotuskolmiosta tuli huomautus, kun on liian hutera eikä kolmion keskellä ole jotain rättiä . Muuta sanottavaa ei Aerosta löytyny...
osku kirjoitti: Eli mitä on tyyppivikoja? Käsijarru, jotkut etuakseliston
kumit? Ei kai ruostevikoja kuitenkaan?
Voisiko tämä olla yleisellä tonnaritasolla FAQ, josta voisi
listata kohteet käydä läpi ennen katsastusta
Saabin orkkis varotuskolmiosta tuli huomautus, kun on liian hutera eikä kolmion keskellä ole jotain rättiä . Muuta sanottavaa ei Aerosta löytyny...
Varoituskolmiosta? Voi jösses, on mahtanut ingenjöörillä olla tylsä päivä Kertaakaan ei ole minulta koko kolmiota edes kyselty...
Ja yleisimpiä pomppauskohtia on juurikin tehoton käsijarru, etu- ja takatuennan väljyydet ja ne hapertuvat alumiiniholkit etutukivarressa. Omassa CS:ssä oli jo alkavaa ruostevauriota takarengaskotelon saumoissa, ensi katsastukseen pitää jo hitsailla. Tuo paikka on aika altis ruosteelle, kuraläppien käyttö kyllä estää melko tehokkaasti tuota ongelmaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TT kirjoitti:Liian ohuet jarrulevyt edessä ja ei tarpeeksi keltainen vilkku toisella puolella, ei varmaan kuitenkaan niitä yleisimpiä syitä...
Pari kertaa ovat jo PCS:llä sanoneet, että etulevyt ovat loppu, joten ei varmaan ihan ihan harvinaisin syy (levyjen ohuus). Tosin takan aon jo 220tkm ja joissakin muissa merkeissä raja tulee jo alle 100tkm ajetuissa vastaan.
Pitäisi varmaan itsekin vaihtaa ennen katsastusta.
Kai se yleisin syy hylkäyksiin CS:ssä liittyy alustan pusliin ja niveliin.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
V.J.S kirjoitti:Omassa CS:ssä oli jo alkavaa ruostevauriota takarengaskotelon saumoissa, ensi katsastukseen pitää jo hitsailla. Tuo paikka on aika altis ruosteelle, kuraläppien käyttö kyllä estää melko tehokkaasti tuota ongelmaa.
Ihan mielenkiinnosta, miten kuraläppien käyttö estää pyöräkoteloiden ruostumista..?
OT: Muistan isäni kertomuksen joka sijoittuu muistaakseni 70-luvulle, kun kolmio-pakko tuli voimaan. Isäni omisti silloin erään autotarvikeliikkeen pohjoisessa. Noh, oli tullut sitten firman auton katsastuksen aika ja kolmio-pakon alkamisesta oli aikaa 4 päivää. Liikkeestä oli myyty yllättäen kaikki kolmiot, mutta ukko lähti kuitenkin Transitilla leimalle. Leimalla muuten kaikki kunnossa (Huomioi sen aikainen katsastusmeininki), mutta se kolmio puuttui. Katsastaja tunsi ukon ja tiesipä firmankin, koska oli siellä aiemmin ollut työssä. Inssi uteli kolmion puutumista, johon ukko totesi, että ovat loppuunmyyty ja huomenna tulee maahantuojalta 5000kpl lisää, josta saan yhden tähän Transiittiin. Inssi totesi, ettei käy. noh seuraavana päivänä ukko oli mennyt herneet nenussa koko 5000kpl:n laatikon kanssa uusintanäytölle ja todennut samalle inssille, että kaivahan ukko sopiva kolmio laatikosta Transiittiin. Että näin 70-luvulla...
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Tri-Lo kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miten kuraläppien käyttö estää pyöräkoteloiden ruostumista..?
Siten, että lumissuolamössösohjo ei pakkaannu sinne ja suurimmat "hiekkapuhalluksetkin" jää kesällä läppään. Kyse on siis takapyöräkotelon takana olevasta helmasta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tri-Lo kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta, miten kuraläppien käyttö estää pyöräkoteloiden ruostumista..?
Siten, että lumissuolamössösohjo ei pakkaannu sinne ja suurimmat "hiekkapuhalluksetkin" jää kesällä läppään. Kyse on siis takapyöräkotelon takana olevasta helmasta.