Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Totta on että on olemassa "vanhan koulukunnan" edustajia mutta en usko että talous on ongelma (halvimmat ng:t on jo halvempia kuin kunnolliset og:t). Olen kumminkin elänyt vannoutuneen saabistin (Faija) kanssa, joka kyllä aikaa myöten on taipunut kehityksen muutoksiin. En vähättele yhtään og saabeja, päinvastoin. Mutta kaikilla ei ole aikaa/paikkaa/tietoa ylläpitää ko saabia. Edelleen jos minulla olisi rahaa kakkosautoon (emännälle) olisi se vanhempi saapas, jos ei muuten niin ihan rakkaudesta emäntään, koska vanhakin saapas on turvallinenTKL kirjoitti:Tästä tulee varmaan kommenttia ihan kiitettävästi
Sanoisin että valtaosa näistä marisijoista omistaa "old-school" Saabin ennen GM -aikaa. Ja tähän viitaten kaikki uusi on paskaa vaikka todellinen syy on siinä että hinnat ovat karanneet juuri näiden autojen omistajien ulottuvilta.
Nimim. Tokihan sitä satkulla ajelee ennemmin kuin noilla fake -Saabeilla tyyliin SS / SC:illä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Silti en ole huomannut Sinun haukkuvan uudempia saabeja(ellen ole ihan pihalla) . Eli suvaitsevuutta kaikilleFirges9000 kirjoitti:Vanha ehytpeltinen OG satku pelasti poikani terveenä elämälle, rajusta päälleajosta huolimatta.
Siitä myös sympatiani Saabismiin.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Epäilen, että 'haukkujia' on vain pieni (ehkä kokoaan äänekkäämpi) vähemmistö.
Itse symppaan eniten 96- ja OG900-malleja (käyttöautona 900 i2,1, harrasteautoina 96:set V4 ja 2t Sport), mutta ei tulisi mieleenkään mollata muita malleja. Perhepiirissä on vuosien varrella ollut niin 99, 90, monta 900:sta, lähes yhtä monta 9000:sta sekä 9-3.
Ja vaikka hyvin säädöissään olevan Saab/Ford V4:n kujerrus aikaansaa lämpimän läikähdyksen rinnassani, myös uudet mallit ja niiden kehitys kiinnostavat ja herättävät omistamisen ja ajamisen halua.
Itse symppaan eniten 96- ja OG900-malleja (käyttöautona 900 i2,1, harrasteautoina 96:set V4 ja 2t Sport), mutta ei tulisi mieleenkään mollata muita malleja. Perhepiirissä on vuosien varrella ollut niin 99, 90, monta 900:sta, lähes yhtä monta 9000:sta sekä 9-3.
Ja vaikka hyvin säädöissään olevan Saab/Ford V4:n kujerrus aikaansaa lämpimän läikähdyksen rinnassani, myös uudet mallit ja niiden kehitys kiinnostavat ja herättävät omistamisen ja ajamisen halua.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Eipä kai siitä itteensä tarvii ottaa, vaikka jotkut Ooppeliksi uusia Saboja kutsuis Itse myönnän ihan mielelläni Volvolandiassa ajavani Fordilla, vaikka itse pidänkin tätäkin menopeliä Volvona
Joka merkistähän näitä vanhempien mallien liputtajia löytyy
Potkiksen kanssa samaa mieltä, että muiden merkkien käyttökokemuksia kiva lukea No mut mähän en olekkaan Saabisti
Joka merkistähän näitä vanhempien mallien liputtajia löytyy
Potkiksen kanssa samaa mieltä, että muiden merkkien käyttökokemuksia kiva lukea No mut mähän en olekkaan Saabisti
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Turbo"
- Viestit: 213
- Liittynyt: Ma Heinä 26, 2004 07:52
- Paikkakunta: Prince Albert, Saskatchewan, Kanada
- Viesti:
Tuohan ei varsinaisesti ole se ongelma, ongelma on se että noita kommentteja on ollut pakko tunkea joka ikiseen paikkaan, mukaanlukien uusien Saabien mallikohtaiset alafoorumit. Niinkuin joka ikinen maininta uusista Saabeista aiheuttaisi jonkin kauhean alemmuudentunnon jota sitten pitää kanavoida idioottimaisilla letkautuksilla.Rommitommi kirjoitti:Eipä kai siitä itteensä tarvii ottaa, vaikka jotkut Ooppeliksi uusia Saboja kutsuis
Harvojen ongelmahan tuo on. Mutta ei niitä itsetunto-ongelmaisia montaa tarvita pilaamaan hyvän foorumin ilmapiiriä.
2019 Mazda CX9 2,5T + 2011 Mazda3 GT 2,5i + Telajärvi
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Kerran Saabisti, aina Saabisti - käyttöauton merkistä riippumatta
Verrattain uutena mutta jo 1971 syntyneenä saabistina sanoisin että OG-satkussa on jotakin sellaista joka kuuluu minun nuoruuteeni ja autoilu-urani alkuaikoihin, aikaan kun maa oli puolillaan Saabeja. Aina ihailin sellaista ja nyt minulla on sellainen. Tosin tässä elämäntilanteessa tuo 900i oli myös hinta-laatu-suhde -ratkaisu. Tonnari taas jatkoa tilaongelmien ratkaisemiseksi, kun muksut alkoivat potkia kuskia selkään (no, halusin minä Tonnarinkin ja sain sen halvalla).
Kun käyttöautosta puhutaan, jokainen kait haluaa niin paljon uusinta autoteknologian kehitystä alleen, kuin mihin rahat riittävät - usein merkkiuskollisuuden puitteissa.
OG-satku on vanha ja edullinen. Ikkunaan voi aina laittaa klubitarran ja tarvittaessa perustella siten moisella koslalla ajamista. Vaikka ajofiilis olisi kuinka hyvä. Samoin alkaa olla Tonnareiden kanssa. Uudet Saabit ovat kalliita, niin kuin ovat olleet maailman sivu. Niihin ei joka poika yllä. Mutta kun joskus harkitsen asianmukaisen auton ostamista öljyn loppuessa maailmasta, yritän tavoittaa käyvän kaasu-Saabin. Se on varmaan sitten NG-Saab .
Kun käyttöautosta puhutaan, jokainen kait haluaa niin paljon uusinta autoteknologian kehitystä alleen, kuin mihin rahat riittävät - usein merkkiuskollisuuden puitteissa.
OG-satku on vanha ja edullinen. Ikkunaan voi aina laittaa klubitarran ja tarvittaessa perustella siten moisella koslalla ajamista. Vaikka ajofiilis olisi kuinka hyvä. Samoin alkaa olla Tonnareiden kanssa. Uudet Saabit ovat kalliita, niin kuin ovat olleet maailman sivu. Niihin ei joka poika yllä. Mutta kun joskus harkitsen asianmukaisen auton ostamista öljyn loppuessa maailmasta, yritän tavoittaa käyvän kaasu-Saabin. Se on varmaan sitten NG-Saab .
Viimeksi muokannut kt, La Helmi 11, 2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Täysin samaa mieltä. Enkä ymmärrä alkuunkaan miksi?!makri kirjoitti:Tuohan ei varsinaisesti ole se ongelma, ongelma on se että noita kommentteja on ollut pakko tunkea joka ikiseen paikkaan, mukaanlukien uusien Saabien mallikohtaiset alafoorumit. Niinkuin joka ikinen maininta uusista Saabeista aiheuttaisi jonkin kauhean alemmuudentunnon jota sitten pitää kanavoida idioottimaisilla letkautuksilla.Rommitommi kirjoitti:Eipä kai siitä itteensä tarvii ottaa, vaikka jotkut Ooppeliksi uusia Saboja kutsuis
Harvojen ongelmahan tuo on. Mutta ei niitä itsetunto-ongelmaisia montaa tarvita pilaamaan hyvän foorumin ilmapiiriä.
Tuntuu että internetissä on niin helpo väärin ymmärtää. On helppoa heittää joku Fiat tai Opel juttu, ilman että sitä oikeasti tarkoittaa muuta kuin huumorilla ja varmaan olen itsekin siihen varsinkin oikeassa elämässä syyllistynyt, kuten myös verkossa. Joku taas ymmärtää jutun väärin menettäen yöunensa kun oma auto ei olekaan kaikkien mielestä se paras.Mielläni myös "Ooppelilla" ajaisin, mutta kun ei välttämättä sitä Viggeniä pysty aina ostamaan.
9000 aero -97, 9000 cde -96