Joo, mie ite ainaskin olen vetässyt sen vaan liimankera kiinni. Semmosella mattoveitsen terän tyylisen terän sisältävällä työkalulla olen kaapinut vanhan tiivisteen pois, putsannut tiivistepinnat liuottimella ja vetässyt liimalla sen luukun kiinni. Saabillahan ei käytetä enää esim. jakopäänkopassakaan, eikä ensiövedon kopassa perinteistä tiivistettä. Sinne laitetaan vaan tiivisteliima.
Siinä mainitsemassasi 19mm kannalla olevassa propussa on mittatikkukin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Tuli tuossa lopulta vaihdatettua öljyt imemällä öljynvaihtoja tekevässä firmassa. Kätevästi kävi nosturin päällä homma. Jotenkin muuttui laatikko mukavammaksi käyttää, oliskohan ollut sopiva aika vaihtaakkin öljyt...
Kiitos neuvoista!
... ja kyseessä ollessa hyväkuntoinen ääntelemätön laatikko, suosittelen aukomaan sen takaluukun lisäksi luukun jossa on mittatikku sekä luukun vitosen rattaiden luolta. Tämä ihan siksi, että öljyt valuttaen ei laatikon pohjalta tule metallimuruset/jauhot pois.
Missäs vuosimallissa muuten takaluukkuun tuli se suodatin? Entä onko suodattimellinen luukku vaihtokelpoinen vanhemman mallisen tilalle?
Minun käsittääkseni se suodatinluukku ja mittatikkun luukku vaihtuu alumiiniseksi -89, eli GM45*12 laatikoissa. Lisäksi alkupään laatikoissa on pohjaproppu, mutta se häviää myöhemmin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01