"Potun" asennus tonnariin
"Pytyyköhän pakopesän ja kompurapesän pyöritteleen haluamaansa asentoon, kun irroittaa pultit. Meinaan, että onkohan siellä mitään topparia sisällä?"
Mun pottua ainakin pystyi pyörittelemään siten että sai kaikki lähdöt sopiviin kohtiin ja laakeripesän "vaateriin".
Mun pottua ainakin pystyi pyörittelemään siten että sai kaikki lähdöt sopiviin kohtiin ja laakeripesän "vaateriin".
MB E 200 CDIA -02
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Peugeot 406 HDI -01
Kawa ZZ-R 1100 -92
SS-K #2023, STCF#13
Mites on kulkupuoli näin talvella "pottu" autoissa?
Sopiiko tuollainen "pottu" automaattivaihdelaatikon kanssa hyvin yhteen?
Sopiiko tuollainen "pottu" automaattivaihdelaatikon kanssa hyvin yhteen?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
ei kait siinä mitään suurempaa rastia ole kuin esim 15T:n kanssa, jolla revitään hulluja vääntölukuja alarekisterissä. Siirrät vain saman "turvallisen" väännön rpm asteikolla ylöspäin = enmmän tehoa. Softat on taasen sitä varten, että teho/vääntö saadaan pidettyä "sallituissa" rajoissa.Jokke A kirjoitti:Muuten varmasti kyllä, mutta laatikon keston kanssa alkaa tehdä tiukkaa.Tomi9000T kirjoitti: Toimiikohan se hyvin Autolaatikon kanssa ?
ja kyllähän se pottukin tarvittaessa alhaalta ahtaa, jos alavääntöä tarvitaan muullakin kuin pytyllä istuessa
http://www.stcf.net/viggen/forge1.gif
500whp.net member
500whp.net member
2,3T sport kirjoitti:Ilman öljynvirtausta kuristavaa liitintä ei kuulalaakeroitua saa asentaa!!
Tuliko tähän asiaan joskus jotain selvyyttä, että onko tuossa turbossa jo valmiina tuo kuristin, vai täytyykö ostaa erillinen kuristenippa? Tässä alkaa olemaan ajankohtaista tuo potun asennus joten tarvitsis kyllä tietää. Turhaan en viitsisi projektia viivästyttää yhden nipan takia, jos ei sitä sitten tarvitsekaan.Hane_81 kirjoitti:tuo kuristinhan on siinä itse turbossa..
Luulisi ainakin, että kuulalaakeroidussa turbossa olisi valmiina sellainen kuristin, jos ei sitä kerran saa asentaa ilman sitä??? Mitä siitä on sitten käytännössä haittaa jos sitä öljyä menee turbolle liikaa?
turbossa se kuristin tais loppupeleissä sitten olla. Mutta mielestäni helpoimmalla pääset ku tilaat sen custom nipan tuohon hyvissä ajoin. Kierteiden sopivuus ainakin silloin varma ja muutenki pitäs öljynkulun mennä niinkuin garretin miehet ovat sen suunnitelleet.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
-
- "Viggen"
- Viesti:
täälläpä muutama heikohko kuva http://www.freewebs.com/hane81/kuvia.htmmikan kirjoitti:Hane_81, lupailit kuvia sitten kun on valmista...?
t. Mika
628hv/650Nm
Ei löytynyt turbotekniikalta
Soitin sinne ja ne kysyi, että mistä oon moisen turbon ostanut, jossa ei tullut sitä nippaa mukana? Niillä kuulemma annetaan aina sellainen nippa turbon mukana. Niiltä oli ylimääräiset nipat kuulemma loppu ja ilmeisesti ei edes tilata lisää.
Mikähän kierre siinä nipassa on? Vois yrittää kokeilla onnea lähipaikkakuntien hydrauliliikkeistä...

Mikähän kierre siinä nipassa on? Vois yrittää kokeilla onnea lähipaikkakuntien hydrauliliikkeistä...
itse taisin 8 eri liikettä kävästä läpi ja ei sopivaa nippaa löytynytTeePee kirjoitti: Mikähän kierre siinä nipassa on? Vois yrittää kokeilla onnea lähipaikkakuntien hydrauliliikkeistä...

Pro-mo:lta itte sitte ton tilasin mutta toimituksessa kesti suht kauan..kokeiles sieltä jos sulla ois parempi tuuri mukana

628hv/650Nm
Eipä löytynyt Pro-Mo:ltakaan... tai kuulemma niille tulee niitä nippoja 3 viikon päästä. Ei vaan kiinnostais ruveta odottamaan ja viivästyttämään projektia yhen helevetin nipan takia.
Mikä muu paikka niitä myy?
tai tietääkö kukaan mitään siitä nipasta, että minkä kokoinen sen reiän pitää olla, että turbo saa tarvittavan määrän öljyä? Vois ranettaa ite jonkulaisen kuristeen.
Mikä muu paikka niitä myy?
tai tietääkö kukaan mitään siitä nipasta, että minkä kokoinen sen reiän pitää olla, että turbo saa tarvittavan määrän öljyä? Vois ranettaa ite jonkulaisen kuristeen.

Tilasin ATP Turbolta nipan. Saa nähä koska tulee perille. 
EDIT: No jep jep P*RKELEEN P*RKELE... eihän tuo atp:n tilaussysteemi hyväksy kun yrittää maksaa visalla...
Miten tuo PayPal juttu toimii? Koskaan aiemmin en ole käyttänyt mutta kuulemma hyvä systeemi. Jos joku joka on käyttänyt viitsis laittaa jotain ohjetta yv:nä tulemaan niin olis hyvä.
Mutta onko tosiaan niin, että sitä nippaa ei saa (vaikka löytyisikin varastosta) muualta kuin Pro-Mo:lta tällähetkellä, ja niilläkin kesää kauan saada varastoon? Ihme juttu sekin ettei tuo muut turboliikkeet suostu myymään nippaa koska olen ostanut turbon muualta...

EDIT: No jep jep P*RKELEEN P*RKELE... eihän tuo atp:n tilaussysteemi hyväksy kun yrittää maksaa visalla...
Miten tuo PayPal juttu toimii? Koskaan aiemmin en ole käyttänyt mutta kuulemma hyvä systeemi. Jos joku joka on käyttänyt viitsis laittaa jotain ohjetta yv:nä tulemaan niin olis hyvä.
Mutta onko tosiaan niin, että sitä nippaa ei saa (vaikka löytyisikin varastosta) muualta kuin Pro-Mo:lta tällähetkellä, ja niilläkin kesää kauan saada varastoon? Ihme juttu sekin ettei tuo muut turboliikkeet suostu myymään nippaa koska olen ostanut turbon muualta...