Tonnari ärsyttää?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

9000cst kirjoitti:Joo kyllä toi TCS rokkais jos saappi olis tehny siitä paremman ja varmemman... :oops: , toivottavasti sulla kumminkin pysyy kunnossa se (ainakin tonnareissa on näitä ongelmia)...
No kakkosella toi TCS ei toimi kyl, mut kyllä se puolella kaasulla lähtee ja pysyy tiessä. Kolmosella ja nelosella kyllä TCS valo palaa ahkerasti, mutta vastapainoksi kiihtyy todella hyvin =) 2v vanha läppäkotelo ja muutkin osat nyt kunnossa.

Kyllä se tonnari puolestaan naurujakin aiheuttaa, kun tossa kuun alussa tuli Limp Home (johtui muista syistä, ei läppäkotelosta) ja hinattiin tonnari takas remppatalliin =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

TCS (luistonesto?) jälkiasennuksena? Mistä ja mitä maksaa, ja onko asennushomma iso?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Heh, eilen tein valoista kaksikaistaisella 70-alueen tiellä normaalihkon lähdön ja pistin sitten cruisella mittarin osoittamaan 75km/h (eli noin 70km/h todellista).

Hetken päästä (tosiaankin hetken) viereisellä kaistalla ollut 80-luvun farmari-galant saavutti minut ja vilkaisin sivulleni, niin siellä kuski tuijottaa suoraan silmiin ja heristää keskisormea, kaasuttaen sitten kahdeksaan kymppiin ja kadoten kauemmas. :-D

Poika tais yrittää tosissaan ja mä kusetin sen vakiolla 2.3t:llä. En edes tiennyt meillä mitään kisaa olevan. :-)

En voinut muuta kuin naureskella itsekseni.

ps. ei turbomerkkejä missään tuossa CSE:ssä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

a9000 kirjoitti:TCS jälkiasennuksena? Mistä ja mitä maksaa, ja onko asennushomma iso?
Tarvitset ainakin:
-TCS:llisen auton boksin (trionic tai LH-Jet)
-TCS:llisen auton läppäkotelon
-TCS:llisen auton kaasupolkimen
ja sata muuta himmeliä joista minulla ei ole tietoa, kun en ole TCS:n kanssa pulannut. Jos hommaat osat ja asennuksen Saabilta, saanet samaan hintaan uuden 9-3SC 2,8V6 Aeron, jossa on luistonesto(kin) vakiona... "Helpointa" lienee bongata saman vuotinen TCS:llinen kolari- tai varaosa-auto ja ryhtyä vaihtamaan palikka kerrallaan. Tai sitten vaihda auto suoraan TCS-versioon.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

a9000 kirjoitti:TCS (luistonesto?) jälkiasennuksena? Mistä ja mitä maksaa, ja onko asennushomma iso?
Tehtaallahan nuo on asennettuna. Foorumilta osia keräämää ja asentamiseen kannattaa varata viikko =) Kannattaa lukea tuolta 9000-osiosta TCS poistaminen threadi, niin tiedät mitä ainakin pitää hommata TCS-autosta.

Jos kiinnostaa kuitenkin TCS, niin mä voisin haluta tehdä vaihtokaupat: anna mulle ei-TCS osat, niin saat multa TCS osat. Nähdään joku viikonloppu autotallissa ja vaihdetaan osa kerrallaan =)
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

jep.. ja multakin jää toimivat luistoneston osat kohta ylimääräiseksi että oyahan yhteyttä ja eikun vaihtelemaan vaan osia :wink: !
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mua ainakin tonnari ärsyttää koska on liian vetelä alustaltaan, eikä sitä hommaa saa kuriin millään koska johtunee korin velttoudesta, eli urheiluautoa siitä ei saa vaikka itkis ja rukoilis ;)
Mutta on viritettynä ihan kiva perhesportti, joka saattaa yllättää liikennevaloista lähtiessään monenkin, mutta tuolla seikalla ei itselleni ole merkitystä.
Tonttu potuttaa lisäksi armottomalla vanhuudellaan, jossa on myös etunsa, ei liian herkästi hajoavia näyttöjä, eikä muutenkaan kamalasti vikailmoituskia, joskin ABS:n herjaus lienee jokapäiväistä.
Kivan pappanen edustuspeli joka sopii myös jonkinasteiseen hurjasteluun, vakioalustalla alkaa keinua aika voimakkaasti vaikka iskarit olisivatkin ihan ok.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

ng900aero kirjoitti:Mua ainakin tonnari ärsyttää koska on liian vetelä alustaltaan, eikä sitä hommaa saa kuriin millään koska johtunee korin velttoudesta, eli urheiluautoa siitä ei saa vaikka itkis ja rukoilis ;)
Ei sillä, mutta madallussarjalla & asiaankuuluvilla pumpuilla. 8O

Olen siis rankasti eri mieltä tuosta, tonnaristahan saa jopa pelottavan potentin ajokoneen m.m. raideleveytensä ansiosta, isoksi 4/5-oviseksi etuvetoautoksi! Ja puhut lisäksi nimenomaan CS:stä, joka on se huomattavasti jäykempi..(verrattuna CC:hen)

NG-900:aan sopisi sensijaan tuo kuvailusi huomattavasti paremmin.. :)
MarkusJ
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: To Elo 28, 2003 19:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja MarkusJ »

Taannoin ajelin kaupungissa punaista aaltoa 80-luvun alun Subarun rinnalla. Tuli ruosteista takaluukkua ihailtua jokaisten valojen jälkeen :D Se oli niitä päiviä että saabin kaasupoljin vaikutti lähinnä pyöristä kuuluvan rapinan määrään...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Kyllähän se ärsyttää kun turbo-tonttu lojuu palasina tallissa :P .
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tri-Lo kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Mua ainakin tonnari ärsyttää koska on liian vetelä alustaltaan, eikä sitä hommaa saa kuriin millään koska johtunee korin velttoudesta, eli urheiluautoa siitä ei saa vaikka itkis ja rukoilis ;)
Ei sillä, mutta madallussarjalla & asiaankuuluvilla pumpuilla. 8O

Olen siis rankasti eri mieltä tuosta, tonnaristahan saa jopa pelottavan potentin ajokoneen m.m. raideleveytensä ansiosta, isoksi 4/5-oviseksi etuvetoautoksi! Ja puhut lisäksi nimenomaan CS:stä, joka on se huomattavasti jäykempi..(verrattuna CC:hen)

NG-900:aan sopisi sensijaan tuo kuvailusi huomattavasti paremmin.. :)
No joo, on totta etten ole ikinä ajanutkaan muulla kuin vakioalustaisella tonnarilla, joiden alustat ovat olleet mitä sattuu, ja rengastukset budjettiluokkaa :oops:
Kuitenkin ero vakioalustaiseen 9-5.een on aika suuri, 9-5 on ajettavuudeltaan johdonmukaisempi ja jämäkämpi, joskin vakiopumpuilla sekin keinahtelee hieman, mutta sen saa esim. kivasti nelipyöräluisuun niin halutessaan ;)
Mutta täytyisi nyt asentaa tonnariin ensin se poikittaistuki konehuoneeseen, ja sitten miettiä alustaa, kannattaisiko kokeilla vetäistä rälläkällä vakiojousia lyhyemmiksi, ja jos on ihan ok-viritelmä niin kuika paljon niitä arvaa katkoa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Nojoo, tosiaan nyt kun vähän muistelen vanhoja( :lol: ) niin täytyy sen verran antaa periksi että olihan se vapari-CS:ä aikamoinen "sieni" tienpäällä verrattuna näihin myöhempiin... :roll: Aerojen vakioalusta on jo kyllä sellaisenaan aika miellyttävä, talveen varsin sopiva. :wink: En oikeastaan kaipaa kuin sitä tarkkuutta vähän lisää, verrattuna siihen edelliseen madallettuun. :roll:
jarmop
"Aero"
Viestit: 319
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 20:30
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jarmop »

Mulle on parikin asiakasta sanonut, että teidän firmassa on katteet kohdallaan, kun asentajallakin on noin hieno ja kallis auto. :lol:
Enpä ole viitsinyt oikaista, että tonttu täyttää tänä vuonna 15-v ja maksoi ostettaessa alle 9k.
Tien päällä kyllä sais ottaa kisat vaikka joka päivä, sen verran tuntuu ärsyttävän muita tuo 2,3 turbo merkintä hanurissa.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
ysitonttu
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ma Joulu 26, 2005 15:37
Paikkakunta: Nastola/finland
Viesti:

Tonnari ärsyttää?

Viesti Kirjoittaja ysitonttu »

Työkaverit on kateellsia.. saabistina olemisesta saa kuulla "lähes" joka päivä töissä :)
Markku Helin
jäsen:2815
Nastola
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: Tonnari ärsyttää?

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

ysitonttu kirjoitti:Työkaverit on kateellsia.. saabistina olemisesta saa kuulla "lähes" joka päivä töissä :)
Jotain samaa vikaa täälläkin päin. :wink:
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin