Ei leimaan: Bensaputki ja päästöt
Ei leimaan: Bensaputki ja päästöt
Elikkäs leima jäi saamatta. Kele.
Bensaputkessa oli pieni vuoto kun oli ruostunut puhki. Mistäs tuollaista kannattaisi kysellä kun ei motonetistä näyttänyt löytyvän?
Ja sitten ne päästöt. Voihan nenä. Oli näet aika poskellaan. CO-arvot oli pahimmat, eli reeeeeeeiiiiiiippaaaasti yli sallitun. Täytyypä käyttää huollossa, mutta mielenrauhan takia kiinnostaisi kuulla, että mitkä asiat CO-arvoihin vaikuttaa? Lambda-anturin kunto? Seossuhde? Mulla on pieni vuoto pakoputkessa takapöntön putken ja putken etuosan laippaliitoksessa. Voikohan sellanen vaikuttaa?
Olli
Bensaputkessa oli pieni vuoto kun oli ruostunut puhki. Mistäs tuollaista kannattaisi kysellä kun ei motonetistä näyttänyt löytyvän?
Ja sitten ne päästöt. Voihan nenä. Oli näet aika poskellaan. CO-arvot oli pahimmat, eli reeeeeeeiiiiiiippaaaasti yli sallitun. Täytyypä käyttää huollossa, mutta mielenrauhan takia kiinnostaisi kuulla, että mitkä asiat CO-arvoihin vaikuttaa? Lambda-anturin kunto? Seossuhde? Mulla on pieni vuoto pakoputkessa takapöntön putken ja putken etuosan laippaliitoksessa. Voikohan sellanen vaikuttaa?
Olli
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Kun irroitat vanhat bensaputken liittimet, liota niitä liittimiä hetki CRC:n Penetration öljyllä.
Toi kama irroittaa myös alustamassan rippeet liittimen päältä. Näin tehden ei tule lisävaurioita.
kannatta kysästä Hesan Hyttitieltä . oxfoti on kaverin nimimerkki täällä. Pistä hänelle yksityisviestiä.
Toi kama irroittaa myös alustamassan rippeet liittimen päältä. Näin tehden ei tule lisävaurioita.
kannatta kysästä Hesan Hyttitieltä . oxfoti on kaverin nimimerkki täällä. Pistä hänelle yksityisviestiä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Tässä näitä yksityiskohtia:
CO: joutokäynnillä 3,85 (sallittu 0,50)
CO: 2000 rpm 1,09 (sallittu 0,30)
HC:joutokäynnillä 323 (sallittu 100)
HC: 2000 rpm 69 (sallittu 100)
lambda-arvo 0,96 (sallittu 0,97-1,03)
CO2:ssa ei ollut ongelmia ja O2-pitoisuus oli tasan 0%.
Lambda-anturi vaihdettiin 9 kk sitten. Ei jaksais uskoa sen olevan jo nyt särki. Koneella on ajettu jo 400tkm, joten kait siellä voi olla mikä vaan pielessä. Ilmamassamittari?
Jos nyt hyviä puolia hakee niin just duunatut jarrut oli niin tasan kuin ne vaan olla voi
CO: joutokäynnillä 3,85 (sallittu 0,50)
CO: 2000 rpm 1,09 (sallittu 0,30)
HC:joutokäynnillä 323 (sallittu 100)
HC: 2000 rpm 69 (sallittu 100)
lambda-arvo 0,96 (sallittu 0,97-1,03)
CO2:ssa ei ollut ongelmia ja O2-pitoisuus oli tasan 0%.
Lambda-anturi vaihdettiin 9 kk sitten. Ei jaksais uskoa sen olevan jo nyt särki. Koneella on ajettu jo 400tkm, joten kait siellä voi olla mikä vaan pielessä. Ilmamassamittari?
Jos nyt hyviä puolia hakee niin just duunatut jarrut oli niin tasan kuin ne vaan olla voi

Hmm. 89LH ja kissa.
No, Kannattaisi nuo LH:n paksulla käymishuolet tutkielmat aloittaa niistä paljonpuhutuista bensanpaineista, eli (alipaine, kun kerran i )letku irti regulaattorista ja tukkoon, painemittari johonkinväliin bensan syöttöputkeen (vaikka filtterin banjoon). Auto käyntiin ja mittari näyttää just 2,8bar. Jos näyttää yli 3bar, niin vika on siinä bensanpainesäätimessä.
Jos näyttää 2,7-2,9bar, niin vika on vuotavassa suuttimessa tai LH:ssa tai lambaadassa/kissassa.
Ja vuosimalliin (ja noihin arvoihin) viitaten veikkaisin sitä kissaa.

No, Kannattaisi nuo LH:n paksulla käymishuolet tutkielmat aloittaa niistä paljonpuhutuista bensanpaineista, eli (alipaine, kun kerran i )letku irti regulaattorista ja tukkoon, painemittari johonkinväliin bensan syöttöputkeen (vaikka filtterin banjoon). Auto käyntiin ja mittari näyttää just 2,8bar. Jos näyttää yli 3bar, niin vika on siinä bensanpainesäätimessä.
Jos näyttää 2,7-2,9bar, niin vika on vuotavassa suuttimessa tai LH:ssa tai lambaadassa/kissassa.
Ja vuosimalliin (ja noihin arvoihin) viitaten veikkaisin sitä kissaa.

Itellä LH ja kattiversio mutta ei kattia eli lambda on jne.
Viime katsastuksessa todettu:
HC joutokäynnillä oli n. 200-250
2000 rpm HC 60-70, luuli että on vähäpäästöinen kun mittasi 2000rpm.
eli veikkaan että katti on melko varmasti sökö.
Viime katsastuksessa todettu:
HC joutokäynnillä oli n. 200-250
2000 rpm HC 60-70, luuli että on vähäpäästöinen kun mittasi 2000rpm.
eli veikkaan että katti on melko varmasti sökö.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black