Sytkä + kaasari+ korityöt

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ng900aero kirjoitti:Saakos noihin edes jotenkin istuvia penkinpäällisiä mistään, eli sellaisia jotka istuisivat matalaselkänojalliseen malliin?
Kysy vaikka
Ruoholahden Autovaruste Oy
Urheilukatu 30, Töölö 00250 HELSINKI
Puhelin: (09) 241 7260
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 24260.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jus kirjoitti: Kysy vaikka
Ruoholahden Autovaruste Oy
Urheilukatu 30, Töölö 00250 HELSINKI
Puhelin: (09) 241 7260
http://modeemi.fi/pipermail/saabisti/20 ... 24260.html
Kiitokset, tuota viestiä en ollutkaan nähnyt. Jotkin ajan hengen mukaiset päälliset voisivat olla kova sana. Allekirjoittaneelle saisi tarjota tosin käytettyjäkin, mikäli olisivat ehjät ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 743
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

ng900aero kirjoitti:
himmee kirjoitti:
Juu..heitimpähän vaan.

Kyllähän sitä musiikkia tietty pystyy kuulemaan, mutta saattaa olla pää hieman kipiä session jälkeen.
Millaisia kansia olette tehneet noihin roskapönttöihin, ja minkäskokoiset kaiuttimet niihin voisi mahtua? Vai onko ne tehty niin että kajarit on tulleet pönttöjen kylkeen, jolloin nuo muoviroskapöntöt joutuisi leikkelemään?
Mitään koteloita ei oikein viitsisi alkaa rakentelemaan. Edessä sijaitsevista kajareista ratio voisi kyllä kuulua paremmin.

Tällaiset etukajarit (mitkä lie "diskanttisäteilijät") meidän kuupassa
on olleet kesästä -79 alkaen. Merkki muistaakseni Pioneer ja
voimakkuussäädöllä. Nuo on pysyneet tarralla kiinni siitä saakka.
Tuossa vaan yksi vaihtoehto etukajareiksi. Vastaavia on varmaan yhä markkinoilla.
Bassot ja keskiäänet vaan täytyy tuottaa muualta.


Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Joo korostaisin ettei ole tarkoitus tosiaankaan hifistellä tuota kajakkia vaan saada siihen vain ratio raikaamaan, ja jo olemassaolevilla komponenteilla eli jotkin vanhat kajarit hattuhyllylle ja mankku siihen ratin vasemmalle puolelle, ja antennille porata reikä takaikkunan sivuun, siinäpä se.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Vaarivainaan -77 superissa (hopeanharmaa, RIP.) oli aikoinaan blaubunktin pieni kajautin apparin jalkotilassa. Liekö ollut jokin alkuperäinen/lisävaruste, tosin radiota autossa ei tuolloin ollut. Samaisessa autossa oli muuten peruutusvalo toteutettu takapuskurin päälle asennetulla "työvalolla", tiedä sitten oliko se jälkiasennettu..

Itselläni on edessä erillissarja, 6,5" roskisten kyljissä, välipohjat tehty kvartsivinyylilevystä (tjsp, helppo muotoilla kuumailmapuhaltimella). Takapahveissa (ei alkup.) 8" midit ja kontissa subi.
..ja musiikin kuulee kyllä vielä moottoritienopeuksissakin. :twisted:

Nuo 6,5 tuumaiset meinaa olla hieman isot noihin roskiksiin, 5 1/4" saattaisi sopia mukavammin.
Kuvia saattaa löytyä jostain arkistosysteemin syövereistä... :roll:
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, onko tietoa minkälainen pohjaväri pysyisi spraypullosta sumutetun sinnkimaalin päällä? Muistaakseni hiontaväri tms, ei ollut niin herkkää reagoimaan?
Eli varmaankin ohentimen koostumuksella ja määrällä on myöskin suuri merkitys?
pakkohan tuota on sinkkimaaltata tuossa hitsaustöiden ja hiontien lomassa ennen varsinaista korin ulkopintojen pohjatäiden tekoa?

Ja ei ole vieläkään mitenkään kuivunut se Dinitrol ML, taidan antaa imeytyä kunnolla ja sitten ennen sen päälle vedettävää alustamassaa, sumutan sitä kerroksen tartunnan parantamiseksi.
Hitto kun on pahanhajuisia nuo alustamyrkyt :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vielä sellaista piti kysymäni että eikös sellaiseen alustankohtaan jossa massa on ehjää ja hyväkuntoista, riittäisi ensin tuo Dinitrol ML ja sitä vaikka pari kerrosta, ja sen päälle esim. Dinitrol Car:ia, tai jotain muuta spraytavaraa, ainakin tuo Car tuntuu kuivuvan ihan kestäväksi?
Tietty niihin kohtiin joita on hitsattu tai joista massa lähtee irti, täytyy sivellä paksua mönjää pensselillä. Mutte tekisi mieli sivellä tuota koko alustaa pensselitavaralla, pohjan massa kun on pääosin täysn kunnossa?
Ja homma olisi jokseenkin mukavampi tehdä noilla paukkupullotavaroilla kuin pensselillä sotkien tuolla auton alla?
Nyt alkaisi olla hitsaukset tehtynä, ovien alareunoja lukuunottamatta, eli piakkoin auto veke tallista ja ovien kimppuun (jahka alusta on ruostesuojattu valmiiksi saakka, pääsee eroon tuosta törkyhommasta, uskomaton määrä paskaa tuleekin tuolta pohjasta teräsharjalla rapsutellessa 8O )

Edit: ja en päässytkään vielä hitsihommista eroon, helmakotelosta läytyi vanhoja paikkauksia, suoraan ruostuneen kohdan päälle räitty muutamalla pisteellä paikat päälle, ei mitään maalia edes laitettu vaan hiton paksu massakerros vaan siihen, ja olihan ne paikatkin tietty ruosteessa, ja pakko irrottaa. Mitäköhän tuollaisella hommallakin on muka koetettu säästää, melkoein yhtä suuri vaiva kuin kunnolla tehden, koska nuo paikkapalat oli muotoiltukin asiallisesti 8O

Ja sain kuin sainkin toisen iskarin yläkiinnikkeen luo reiän aikaiseksi kun aikani naputtelin :D

Ja pintapeltien muutamat kuprut vaikuttavat niin epäilyttävän suurilta että varmaan niitäkin pääsen korjailemaan, jippii! :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

"Vaihteeksi" taas pari kyssäriä, eli muistaakos kukaan minkäkokoinen hylsy sopii sinne ovien saranoiden muttereihin? Hylsysarjasta on hukassa muutama +20mm:n hylsy, eli pitääköhän lähteä rautakauppaan.

Ja kuinkas olette korjanneet nuo ovien alareunat, eli millainen työjärjestys siinä kannattaisi olla suorasta pellistä työstettäessä, ensinkö pintapelti irti jne?

Ja kun hioin ruosteita pois pintapelleistä niin muutama kohta oli niin syvältä ruostunut että pelti meni siniseksi, eli silloinhan se on kaiketi läpi palanut vaikkei reikää olekaan, pitääköhän ihan suosiolla leikata kyseiset kohdat irti ja tehdä paikat puskusaumalla?

Edit: joku mainitsi pakkeliksi Super Softin, mahtoikohan tarkoittaa Dinitrolin Super Softia, sitä näytti olevan tarjoustalossa ainakin 2:n ja 3:n kg:n purkeissa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Oliskos jollakulla myydä kangas/keinonahkapaloja tuollaisiin penkkeihin?:
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebo ... hotoID=258
Esim. risasta selkänojan päällisestä saisin oikein mainiot korjauspalat vaimon neulottavaksi :)
Virheettömiä penkkejä tuohon ei malta asentaa koska ei ole menossa museokilpiin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

ng900aero kirjoitti:Oliskos jollakulla myydä kangas/keinonahkapaloja tuollaisiin penkkeihin?:
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebo ... hotoID=258
Esim. risasta selkänojan päällisestä saisin oikein mainiot korjauspalat vaimon neulottavaksi :)
Virheettömiä penkkejä tuohon ei malta asentaa koska ei ole menossa museokilpiin.
Osta uudet penkit ja myy noiden kankaat mulle niin vaimo raksii yhet hyvät mulle museoprojektiin :)
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

jamala kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Oliskos jollakulla myydä kangas/keinonahkapaloja tuollaisiin penkkeihin?:
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebo ... hotoID=258
Esim. risasta selkänojan päällisestä saisin oikein mainiot korjauspalat vaimon neulottavaksi :)
Virheettömiä penkkejä tuohon ei malta asentaa koska ei ole menossa museokilpiin.
Osta uudet penkit ja myy noiden kankaat mulle niin vaimo raksii yhet hyvät mulle museoprojektiin :)
No mitäs tuossa taas voitettaisiin? Jos mä siis ostan ehjät omaani joka ei mene museokäyttöön ja asennan ne paikalleen ja sinä ostat multa kankaat työstettäväksi ei-ehjiisi museokäyttöön? 8O :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8103
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

hylsy

Viesti Kirjoittaja mestari »

oven saranan hylsynkoko on 24mm muistaakseni.
tollasta verhoilua saattaa jostain penkki löytyä. myydään tietysti kokonaisena penkkinä mutta myös voidaan suorittaa ns suolistus jolloin nahka voidaan kääriä rullalle ja runko tömsteriin.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: hylsy

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

mestari kirjoitti:oven saranan hylsynkoko on 24mm muistaakseni.
tollasta verhoilua saattaa jostain penkki löytyä. myydään tietysti kokonaisena penkkinä mutta myös voidaan suorittaa ns suolistus jolloin nahka voidaan kääriä rullalle ja runko tömsteriin.
Tattis vinkistä, alustasta löytyikin vielä käsiteltävää viime viikonlopun osalle, joten asia on vasta aikaisintaan huomenissa ajankohtainen. Ja juurikin 24mm:n hylsy puuttuu, eli mars ostoksille.
Siis haluaisin ostaa mielellään risan penkin keinonahkaa, ja kangasta (kangasta varuille), rungon saisi heipata roskiksiiin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jamala
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ke Heinä 07, 2004 14:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jamala »

ng900aero kirjoitti:
jamala kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Oliskos jollakulla myydä kangas/keinonahkapaloja tuollaisiin penkkeihin?:
http://groups.msn.com/Saabisti74/shoebo ... hotoID=258
Esim. risasta selkänojan päällisestä saisin oikein mainiot korjauspalat vaimon neulottavaksi :)
Virheettömiä penkkejä tuohon ei malta asentaa koska ei ole menossa museokilpiin.
Osta uudet penkit ja myy noiden kankaat mulle niin vaimo raksii yhet hyvät mulle museoprojektiin :)
No mitäs tuossa taas voitettaisiin? Jos mä siis ostan ehjät omaani joka ei mene museokäyttöön ja asennan ne paikalleen ja sinä ostat multa kankaat työstettäväksi ei-ehjiisi museokäyttöön? 8O :lol:
Niinno, mistäs löytää tuollaiset oikeanväriset ehjät valmiina. Pakko hommata kangasta ja verhoilla hyvät.
Jaakko #2077
9-5 Aero Wagon -09 KA
OG900S Cabriolet -94 HA
2x96 -75, Toinen ajossa, toinen museoprojekti
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8103
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

ja ostakkin

Viesti Kirjoittaja mestari »

sit paree laatunen ja 6 kantti hylsy niin on iloa muuallekkin siitä
Vastaa Viestiin