uusi tulokas 900i -89 16v

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

uusi tulokas 900i -89 16v

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

saab 900i 16v vm 89
1.mistähän vois alkaa vikaa etsimaan kun kiihdyttää niin ei heti ota kierroksia vaan vähän nykii kiihdyttäessä
2. lähtee lämpimänä huonosti käymää :roll: :roll: :roll:
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

ei pala mikään valo koetaulussa auto on seisonut useamman kuukauden ennen nyt käyttöön ottoa
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11642
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos vaikka sytytysosat vaihtaisit aluksi. Tulpat 0,6 mm kärkivälillä, tulpanjohdot 2-4 kohm vastuksella, pyörijä, virranjakajan kansi.

Puolankin voi mitata:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 449#274449
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

nyt paikallaan uudet tulpat ja johdot uusi jakaja uusi pyörija ja parani hiukan mutta ei herää 2000 jälkeen pitää vähän houkutella sitten kun lähtee niin kylla kiihtyy siis 2000-3000 välissä kone niinkuin nuukahtaa :roll: :roll: :roll: miten tuo pensan suodatin voisi vaikuttaa 8O 8O 8O
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

jään estoa tankkiin.
jos paranee niin uusi suodatin.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
soppis
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 23:59

Viesti Kirjoittaja soppis »

mulla vastaavanlaista ongelmaa aiheutti kaasuläpän asentoanturi, sekä liian laihaksi säädetty seos.
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Kuulostaa selvästi ruiskun lämpöanturin vialta. Kaasuläpän asentoanturi ei tuota ainakaan aiheuta.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

tänään käytin katsastuksessa ja kaikki arvot kohdallaan vaan pieni nykiminen jatkaa 2000-3000 kierros alueella
myös se pensan suodatia vaihdettu :cry: :cry: :cry:
ps löysi pohjasta vaan pienen reijän katsastus mies :oops: :oops:
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Millaset päästöarvot olivat tarkalleen? Niistä voi ainakin jotain päätellä katittomassa vehkeessä.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

katsastus miehen mukaan kuulema arvot olivat ihaanteeliset.
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Mikä saattaa hyvinkin tarkoittaa sitä että käy liian laihalla. Jos CO on alle 1, kannattaa säätää se kohdalleen.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

mistä se säädetään 8O 8O 8O
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

nyt mä vasta hokasin tossa katsastus lapussa on lukemia
co-pitoisuus 0,15
hc-pitoisuus 146
co 2-pitoisuus 11,50
o2-pitoisuus 4,90
mitä noi tarkottaa :roll: :roll: :roll:
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Kylhän se aika laihalla on (onhan siis kyseessä ilman kattia oleva auto?). Sopiva CO olisi n. 1-1,5. Happiarvot kanssa aika kovat, vuotava pakoputki voi myös vaikuttaa yllättävän paljon menohaluihin.

Mutta siinä ilmamassamittarin kyljessä on säätöruuvi, myötäpäivään kiertämällä rikkaammalle, varovasti kun kiertää (1/4 kierrosta pitäisi vaikuttaa jo jotenkin) ja sitten kokeilee niin sillähän se selviää. Kannattaa kuitenkin käydä jossain pajalla säädättämässä, saa tarkemmin säätöihin kun mittarin kanssa tekee.
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
saab 9-5 diesel
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: La Heinä 30, 2005 10:16
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja saab 9-5 diesel »

kiitos pojat tilaan säätö aja tuonne huoltoon säädölle :D :D :D
siinä ei ole kattia ja pakoputki on tarkastettu tänään :roll: :roll:
ps .. onks tää muuten se oikea saabbi :wink: :wink:
Vastaa Viestiin