Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Uusi ongelma. Edestä pelkääjän puolelta kuului ihmeellistä kopinaa. No nostin autoa vähän ja kurkkasin alle. No siellähän oli moottorin ilmanotto "pönttö" irti. Kuva ohessa mikä selvittää vähän. Sinisellä ympyröidyt on purkin kiinnitys pisteet, jotka ei sovi oikein mitenkään päin paikalleen. Punaisella merkitystä putkesta näkyy suodatin. Puuttuuko tuosta mitään? Aika likaherkässä paikassa tuo suodattimen imuputki? Miksi purkki ei asetu kiinnitys pisteisiin? KUVA
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuosta puuttuu se snorkkeli mikä menee maskin taakse, joku on ilmeisesti sen poistanut, kuten itsekkin :wink:

Siinä pöntön ja palkin välissä kuuluu olla selaiset kannatin kumit mitkä tulevat runkopalkkiin kiertämällä kiinni. Toisessa päässä on taas M6 kierre, joten ne tulee muttereilla kiinni suodatin koteloon. Itsellä on myös ne kannake kumit joskus hajonnut ja tuo suodatin kotelo kolisi siellä lokarin sisällä, Saabilta saa noita uusia kumeja :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

kiitos kiitos nopeista vastauksista. Eli ei ole kovin vaarallista vaikka se snorkkeli puuttuu. Kumit pitää tilata. Taas saa antaa kaasua ku tietää että ei mitään vikaa. :D
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3722
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se orkkis snorkkeli on tosi lapsellinen naissä "pikkukoneissa" , 3.0t bensa/diesel vehkeissä se on jonkin verran rajumpi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

vaikka 3.0t ei paljoa enemmän heppoja vakiona ole ku tuossa minun?! Vai olenko ymmärtäny oikein? Onko se joku ooppelin kutos kone? Sehän selittääki jo paljon. :D
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Nyt parkkitutka kummittelee. Park sensor Failure, tullee lukemaan näyttöön ku laittaa pakin päälle. Mikähän siinäki nyt? prkl... :?
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

3 l kone pyytää ilmaa enempi.

Toi snorkkelin puuttuminen saattaa aiheuttaa ongelmia talvella. Suodatin jäätyy
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Voisi kyllä kuvitella, että ilmanputsariin kertyy helposti lunta ja vettä ilman sitä snorkkelia ja tuskin se vakiotehoilla pahemmin ahdistaa. Parkkitutkasta on varmaan joku sensori rikki, techillä tutkimalla selvinnee. Jos ostit auton liikkeestä, niin varmaan kannattaisi korjauttaa viat liikkeen laskuun...


Eski
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Jos ostit auton liikkeestä, niin varmaan kannattaisi korjauttaa viat liikkeen laskuun...
takuuseen tietenki.

Toimiiko ajovalo pesurit aina ku ruutaa tuulilasiin vettä? Vai voiko ne kytkeä jotenki pois päältä? Kuluttaa aika nopeasti pissasäiliön loppuun jos joutuu enemmän käyttään.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

JouniH kirjoitti:Toimiiko ajovalo pesurit aina ku ruutaa tuulilasiin vettä?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 259#183259
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Terve ! Tuo pissa pojan takaisku/Haarotus sijaitsee muistaakseni
siellä missä on säiliökin . Käsisksi siihen pääset ottamalla
etupyörän pois ja raottamalla hieman muovista sisälokaria.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

No nii, pikku viat on korjattu ja nyt ei ole ollu mitään ongelmaa moneen viikkoon. :D Otin uusia talvisia kuvia.
Autosta löytyi lastu. Elikkäs noin 220heppaa ja vääntöä 330nm. No, nyt pitää vissiin laittaa uus putki ja turbo. :lol: Kesävanteita olen katellu. Dotz Nardot olis hienot 19" koossa.
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Takapäässä on kolissu ja narissu pitemmän aikaa. Tilasin speedpartsilta uudet puslat takapäähän. Ne maksoi 2000kr. Otin powerflex puslia sinne minne sain. Hinta nousi, mutta luulis kestävän kauemmin.

No, tänään sitten aloitin projektin ja pistin takapään kappaleiksi. KUVA 8O Hirvittää purkaa koko takapää osiksi. :) Onneks on hyvät ohjeet käytössä (WIS). Tein erikoistyökalun, että sain puslat irti ja paikalleen. Se toimi loistavasti. Parempi ku alkuperäinen. :DKUVA Aika menee nopeaa ku värkkää tallissa nii pittää jatkaa huomena. Muutama kuva...

KUVA
KUVA
KUVA
Audi A4 2.0TFSIq
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä sitä tukivartta pakko ole irroittaa tuon puslan vaihdon takia. Ainakin PCS:n Pete vaihtoi ne puslat parissa tunnissa irroittamalla vain sen tukivarren etupään... Useimmat merkkihuollot myös purkavat koko taka-akseliston ja siksi puslaremontin hintakin on noin 1000 euroa :evil:

Eski
JouniH
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 15:55
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja JouniH »

Eipä sitä tukivartta pakko ole irroittaa tuon puslan vaihdon takia.
Niin, ei varmasti, mutta vaihan myös ne "helat" ylä ja alapäähän niin pitää purkaa sen takia ku on niin alkeellinen tuo minun työkalu. Ei muuten mahdu pultti koneella iskettään noita irti.
Audi A4 2.0TFSIq
Vastaa Viestiin