Saab 9-5 -02 "valoa pimeyteen"
Uusi ongelma. Edestä pelkääjän puolelta kuului ihmeellistä kopinaa. No nostin autoa vähän ja kurkkasin alle. No siellähän oli moottorin ilmanotto "pönttö" irti. Kuva ohessa mikä selvittää vähän. Sinisellä ympyröidyt on purkin kiinnitys pisteet, jotka ei sovi oikein mitenkään päin paikalleen. Punaisella merkitystä putkesta näkyy suodatin. Puuttuuko tuosta mitään? Aika likaherkässä paikassa tuo suodattimen imuputki? Miksi purkki ei asetu kiinnitys pisteisiin? KUVA
Tuosta puuttuu se snorkkeli mikä menee maskin taakse, joku on ilmeisesti sen poistanut, kuten itsekkin
Siinä pöntön ja palkin välissä kuuluu olla selaiset kannatin kumit mitkä tulevat runkopalkkiin kiertämällä kiinni. Toisessa päässä on taas M6 kierre, joten ne tulee muttereilla kiinni suodatin koteloon. Itsellä on myös ne kannake kumit joskus hajonnut ja tuo suodatin kotelo kolisi siellä lokarin sisällä, Saabilta saa noita uusia kumeja

Siinä pöntön ja palkin välissä kuuluu olla selaiset kannatin kumit mitkä tulevat runkopalkkiin kiertämällä kiinni. Toisessa päässä on taas M6 kierre, joten ne tulee muttereilla kiinni suodatin koteloon. Itsellä on myös ne kannake kumit joskus hajonnut ja tuo suodatin kotelo kolisi siellä lokarin sisällä, Saabilta saa noita uusia kumeja

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Voisi kyllä kuvitella, että ilmanputsariin kertyy helposti lunta ja vettä ilman sitä snorkkelia ja tuskin se vakiotehoilla pahemmin ahdistaa. Parkkitutkasta on varmaan joku sensori rikki, techillä tutkimalla selvinnee. Jos ostit auton liikkeestä, niin varmaan kannattaisi korjauttaa viat liikkeen laskuun...
Eski
Eski
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 259#183259JouniH kirjoitti:Toimiiko ajovalo pesurit aina ku ruutaa tuulilasiin vettä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No nii, pikku viat on korjattu ja nyt ei ole ollu mitään ongelmaa moneen viikkoon.
Otin uusia talvisia kuvia.
Autosta löytyi lastu. Elikkäs noin 220heppaa ja vääntöä 330nm. No, nyt pitää vissiin laittaa uus putki ja turbo.
Kesävanteita olen katellu. Dotz Nardot olis hienot 19" koossa.

Autosta löytyi lastu. Elikkäs noin 220heppaa ja vääntöä 330nm. No, nyt pitää vissiin laittaa uus putki ja turbo.

Takapäässä on kolissu ja narissu pitemmän aikaa. Tilasin speedpartsilta uudet puslat takapäähän. Ne maksoi 2000kr. Otin powerflex puslia sinne minne sain. Hinta nousi, mutta luulis kestävän kauemmin.
No, tänään sitten aloitin projektin ja pistin takapään kappaleiksi. KUVA
Hirvittää purkaa koko takapää osiksi.
Onneks on hyvät ohjeet käytössä (WIS). Tein erikoistyökalun, että sain puslat irti ja paikalleen. Se toimi loistavasti. Parempi ku alkuperäinen.
KUVA Aika menee nopeaa ku värkkää tallissa nii pittää jatkaa huomena. Muutama kuva...
KUVA
KUVA
KUVA
No, tänään sitten aloitin projektin ja pistin takapään kappaleiksi. KUVA



KUVA
KUVA
KUVA
Audi A4 2.0TFSIq