Rakennettujen Saabien kerho ? yms...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ja mä kannatan. Saab Turbo Club of Finland olis kova juttu. :wink:

KuvaKuvaKuva 8O
Viimeksi muokannut NG900T, La Helmi 28, 2004 21:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Njaa..... ja hmmm.... Tarttis varmaan laittaa pydeen äänestys asiasta, niin nähtäisiin onko kannatusta ???
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Stressfläkt
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Nyt on päivän aikana tullu mietittyä asiaa, eilisen keskusteluun osallistuneena on pikkasen tuota ehdotusta ehtinyt sulatella.
Uuden tarran teko vois panna alulle, omaan en liimaa ainakaan tuota nykyistä tarraa, haukkukaa mua miksi haluatte mutta sellanen maku täällä.
Se lyhyt aika mikä minä oon tässä klubissa toiminut niin en kuitenkaan mielellään näkis mitään erillistä klubia.
Vaan otetaan ja kehitetään tätä nykyistä vaan paremmaks, siittä kaikki loppujen lopuks hyötyis eniten.
Mutta niin kuin aina on vaikea löytää näitä aktiivisia ja uutteria jäseniä jotka ovat valmiina uhraamaan aikaa eri järjestelyihin.
Joku muuhan se pitäs aina olla :wink: , näin ainakin yleensä kaikessa järjestystoiminnassa on ollut, mihinkä oon osallistunut.
Esimerkkejä toiminnasta olis varmaan erilaisia ratapäiviä ja näyttelyihin osallistumista, mutta nämä vaativat myös suuren työpanoksen järjestelijöiden puolelta.
Aloitetaan nyt vaikka ensiks näillä renkaanpotkimisilla ja katotaan sitte että mistä porukka on kiinnostunu.
Miitit eivät vaadi suurta työpanosta kunhan vain saa ajan ja paikan sovittua.
Lopuks haluaisin lisätä että tämä foorumi on paras tähän mennessä lukemistani, herneitä on harva tähän mennessä vetässy nenään täällä, ja muutenki ilmapiiri on avoin ja salliva.
Eli jatketaan samaan malliin, toki on hyvä että näitä keskusteluja tulee niin tietää että kerho on hengissä ja haluaa kehittyä ja laajentua.
Tulipahan pitkä vuodatus näin uudelta saabistilta.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

SAAB-klubin tarra ON HYVÄ. :D :D :D

Liimatkoon jokainen halukas , mimmosen tarran tahansa. Ei eroteta. :twisted:

Mullakin joku liimannu takasivulasiin " Pate racing" tarran. Kukahan persekele? :twisted: :twisted: :twisted:

EHDOTAN:

Pysymme yhtenä joukkona, ja harrastamme keskenämme, mitä tahansa. :wink:

Yhtenäisyydessä on voimamme. :D :D :D :D :D
Rimuli
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

Ei ruveta tekeen hommasta, mitään isoa numeroa, vaan juurijotain miittejä ja ehkä ratahauskaa hieman tuning hengellä, Itseänikin viehättävät vanhat autot ja arvostan suuresti niiden entisöintiä ja rakentamista, mutta välillä kaipaisi samanhenkisempää ns. nuorekkaampaa toimintaa. Tarra ideassa olen mukana ihan kympillä.
Jos intoa löytyy olen valmis organisoimaan tapahtumia 02-alueella.
Etenkin Alastaron moottoriradelle, jos intoa löytyy, asun alle 10 km päässä ja olen ollut useana vuonna töissä siellä.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Firges9000
"Saabisti"

Rimuli.

Sanoissasi järkeä. :D :D :D :D 8)
Turbo900
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

CC Aero kehittelemään tarraa :D
Sinullahan niitä ideoita riittää :idea:
Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

Itsellänikin tuntuu vähän siltä, että onko siinä järkeä. Minun mielestä tämä homma toimii tälläkin hetkellä erittäin hienosti. Ja mitä näihin tarroihin tulee, niin ehkä ne kaipaa jonkinlaista "uudistusta". Se oli minun mielipiteeni. Ja nuo "yölliset kokoontumiset" voidaan edelleen sopia kavereiden kanssa, ketkä samalla paikkakunnalla asuvatkin. Eihän se ole kuin soittaa vaikka illalla, et lähdetäänkö kahville, tai jotain.

Itse pelkään sitä, jos tällainen "tuninki" -juttu tulisi, että porukka joka täällä tällä hetkellä puhaltaisi yhteen hiileen, alkaisi ns. jakaantumaan vanhojen ja uusien saabien välillä. Se ei olisi oikein.

Ja vielä niistä tarroista. Minun mielestä voitaisiin vähän "petrata" tuota vanhaa tarraa, ja tehdä siitä enemmän "käyttäjä-ystävällisempi". Esim. omaan autoon en halua sitä laittaa takasivulasiin. mielummin esim. takalasin yläreunaan/alareunaan.

Eli tämä on minun mielipide. Ehkä tuo tuninki juttu on vähän "hätiköiden" ilmaistu, koska homma toimii erittäin hyvin tälläkin hetkellä. :wink:
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kiva että mielenkiintoa riittää palautteen antoon !

Eli, ei me ruveta muuttamaan mitään, miksi muuttaa hyvää toimivaa ???

Olisiko mahdollista, että olis kahta erityyppistä tarraa saatavilla ja voisi valita toisen tai molemmat, mitkä laittaisi autoonsa...

Mun mielestä se olis ihan jeez, itse voisin laittaa vaikka molemmat...
Firges9000
"Saabisti"

Ajoittain tuntuu, kuin joukkoomme olisi tullut tahallaan joku "repijä",
joka haluaa särkeä meidän Saabistien hyvä ja vankan hengen. 8O 8O

Meidän Saabistien voima on aina ,yhteinen porukka. :D :D :D

Kyllä SAAB-harrastuksemme eri alalajit voivat kokoontua ihan miten ja milloin vain, ilman että muodostetaan alaosastoja.

Nyt eivät ota hernettä nenuunsa ne , jotka tämän keskustelun aloittivat.

Saahan sitä kuka tahansa jäsen järjestää ,mimmosia tapahtumia vain lystäävät.

Yritän sönköttää vain sitä, että me SAABISTIT olemme vahvoja yhdessä.
Olemme vahvoja ja vahvoilla , noudattaessamme lakeja maanteillä.

Muistelkaapas taannoista, suunnittelemaamme liikennekampanjaa.

Saabistit suojatien edessä, saabistit antamassa tietä, saabistit suojaamassa koulutulokkaita. Hienoja ideoita, joita voimme vielä itsekukin noudattaa, jokapäiväisessä liikennöimisessämme.

Kyllä minäkin olen halukas liimaamaan " Saab-Turpo-tuning"-tarran autooni. Onhan se pirskatin upea tarra, mutta ei toi vanha Firges sillä yhtään kovempaa mene.
Nätti se kyllä on, siksi minäkin sen liimaisin mielelläni.

En tuomitse alkuunkaan nuorten Saabistien virittelyä, päin vastoin.
.....Mutta, miksi pitää silloin erkaantua porukasta??

Jaapella ja Samilla on hyvä esimerkki toimivan ja järkevän kerhon romuttumisesta, juuri uusien virittäjien ja jäsenten asenteiden tuomasta ristiriidasta, järkevän kerhotoiminnan mahdottomasta jatkamisesta. Poikien osalta se oli Finito, Alien jäsenyys meinaan.

Elätkäämme sovussa, kajakit, tahtarit, turbot, Zombicoupet, multacoupet,siniset dumppiventtiiliset hirmut ja kaikki.
Olemmehan SAABISTEJA.
Kaikki. :twisted: :twisted: :twisted:

Menihän pitkäksi.............. :oops: :oops: :oops: :oops: :twisted:

Saa paukautta suoraan turpiin,,,,,,,,,,, tossa leuka :o
iku
"Aero"

Viesti Kirjoittaja iku »

Olen asiasta samaa meiltä vesapo:n kanssa. Itselläni päämielenkiinto Saabeissa keskittyy lähinnä 99/90/OG900-malleihin, mutten silti haluaisi perustettavan omaa kerhoa pelkästään ko. malleille. Vanhat kuupat ja tahtari-vehkeet ovat hyvinkin mielenkiintoisia johtuen lähinnä kiinnostuksestani kaikkiin vanhempiin autoihin merkistä riippumatta. Uudet Saabit ja varsinkin niiden virittäminen on taas teknisesti erittäin kiinnostavaa näin insinööris-miehelle ja seuraankin mielenkiinnosta ja oppimisen ilosta tuota styling&tuning-foorumia ahkerasti. Ja näitä molempia autoryhmiä haluaisin nähdä ja pällistellä myös klubin tapaamisissa. Sekä tietysti esittää "fiksuja ja asiantuntevia" kysymyksiä :D

Tottakai klubin sisällä muodostuu "kuppi-kuntia", koska jokaisella on varmasti se oma juttu, josta on erityisen kiinnostunut ja mihin haluaa oman harrastuksensa fokusoida. Kuitenkin voisin veikata, että valtaosaa klubilaisista kiinnostaa koko skaala ja tarjonta laidasta laitaan, kuten asia on itselläni.

Noista yöllisistä tapaamisista lyhyesti, jokainen tekee mitä tekee omalla vastuullaan, mutta eiköhän pidetä klubi kuitenkin erossa noista hommista.
9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

"Ei mitään kilpailua nykyisen klubin kanssa"

"En kumminkaan toivoisi, että porukka jakaantuisi"

Ei me haluta jakaa eikä erottaa tai rajata mitään.

"Eli, ei me ruveta muuttamaan mitään, miksi muuttaa hyvää toimivaa ???

Eli mikään nykysuuntauksen mukainen kehittäminen ei ole mahdollista, vai ?

No, jos tästä ei tule mitään, niin Kehitellään joku "epävirallinen" tarra.. tai jotain... halukkaille.

No, ei vedetä herneitä nenään ;)

Ja toivotan kaikille foorumilaisille erittäin hauskaa ja onnellista tulevan kevään alkua :!:

Pidetään harrastukset pyörimässä :P

Edit ehkä joskus...

Kuva
MarkoJ
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja MarkoJ »

saabracing kirjoitti:"Ei mitään kilpailua nykyisen klubin kanssa"

"En kumminkaan toivoisi, että porukka jakaantuisi"

Ei me haluta jakaa eikä erottaa tai rajata mitään.

"Eli, ei me ruveta muuttamaan mitään, miksi muuttaa hyvää toimivaa ???

Eli mikään nykysuuntauksen mukainen kehittäminen ei ole mahdollista, vai ?

No, jos tästä ei tule mitään, niin Kehitellään joku "epävirallinen" tarra.. tai jotain... halukkaille.

No, ei vedetä herneitä nenään ;)

Ja toivotan kaikille foorumilaisille erittäin hauskaa ja onnellista tulevan kevään alkua :!:

Pidetään harrastukset pyörimässä :P

Edit ehkä joskus...

Kuva
Noh, tollanen tarra sopisi myös minunkin ikkunaan... 8)
9-3 1.8t -08
900t -89
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

MarkoJ kirjoitti:Noh, tollanen tarra sopisi myös minunkin ikkunaan...
Kuin myös.. 8) Vaikka onhan mulla onneksi jo tuo http://www.saabclub.fi taka tai etulasi tarra.En ole vielä liimannut.En ole päättänyt kumpaan ikkunaan se tulee.. :roll: :P
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Firges9000
"Saabisti"

kehittäminen on aina mahdollista ja tervettä, repiminen ei.
Vastaa Viestiin