lucaf kirjoitti:
jos 87 vuoden puolella valmistettu 87 mallivuoden auto on keräilykohteena jotenkin parempi kuin 86 vuoden puolella valmistettu, herää tietysti kysymys, mistä erottaa kumman vuoden puolella auto on valmistettu.
Eikös se riitä että valmistenumerossa on H eli juurikin mallivuosi 87?
Eikös tuo RJK:n ilmoittama 1800 tarkoita juuri niitä?
lucaf kirjoitti:
jos 87 vuoden puolella valmistettu 87 mallivuoden auto on keräilykohteena jotenkin parempi kuin 86 vuoden puolella valmistettu, herää tietysti kysymys, mistä erottaa kumman vuoden puolella auto on valmistettu.
Eikös se riitä että valmistenumerossa on H eli juurikin mallivuosi 87?
Eikös tuo RJK:n ilmoittama 1800 tarkoita juuri niitä?
minä ymmärsin että valmistenumero H:ta on myös jonkinasteinen osuus näistä
RJK kirjoitti:
Vuonna 1986 vuosimalleja -86 ja -87 yhteensä 5910 kpl.
moniko 86 vuonna hihnalta tulleista 5910 kappaleesta on niitä 87 autoja eli H-valmistenumeroisia? jos niitä on alettu syksyllä 86 valmistamaan, olisiko se about 35-40% tuosta määrästä eli ~kaksituhatta kpl?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Löytyihän sitä lisätietoa, kun muisti mistä etsiä.
Viimeinen Saab 90 yksilö on Trollhättanin museossa ja sen sarjanumero on 3901. Tästä laskemalla saadaan ensimmäisen vuoden 1987 puolella valmistetun sarjanumeroksi 2004.
Kertauksena siis mallivuoden 1987 Saab 90 autoja valmistettiin vuoden 1986 puolella 2003 kpl. Näistä tietysti osa rekisteröitiin vuoden 1987 puolella.