Kaikenmoisia "puheita" olen kuullut 8-venttiilisen katti-satkun ominaisuuksista, mutta paljonko niissä on perää? ELi onko siinä ihan oikeesti ongelmia käynnin ja päästöjen kanssa?
Ja onko siinä pelkkä perus K-Jetronic vai miten lambda-säätö on toteutettu?
(muuten niin kiinnostasi, mutta velipoika oli tuommosen lähes ajamattoman yksilön hankkinut)
Kaverin '90 900i kat ei ainakaan luotettavuuden puolesta ole 3kk aikana poikennut omista ei-kat malleista, aina laakista käyntiin, vetää tasaisesti jne.. kierroslukumittariahan noissa kat-malleissa ei taida olla, mikä lie siihen sitten syynä?
Ja tuolla kyseisellä katilla on ajettu reilusti yli 300tkm, ja kaverin aikana noin 8tkm.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42 kirjoitti: kierroslukumittariahan noissa kat-malleissa ei taida olla, mikä lie siihen sitten syynä?
tyhjäkäynnin seilaus jonka lambda aiheuttaa...
Tai sitten syynä on se, että tuohon vuosimalliin (1990) 8-v ruiskusta tuli hinnat-alkaen-malli, kun kaasutinmoottoriset mallit jäivät pois valikoimasta.
Siksi tuossa mallissa on myös kiiltävät listat ja ovenkahvat ja pitkittäistikattu verhoilu, kun '88 ja '89 8-v ruiskuissa oli mustat listat ja kahvat sekä 'hienompi' verhoilu...
Juu näin voi olla . Itse kuulin eräältä saabilaiselta tuon kiekkamittari asian,ei laitettu 8vkat versioon siksi koska käynti soutaa sen verran että asiakkaat olisi valittaneet koko ajan kun viisaria seuraavat.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i kirjoitti:Juu näin voi olla . Itse kuulin eräältä saabilaiselta tuon kiekkamittari asian,ei laitettu 8vkat versioon siksi koska käynti soutaa sen verran että asiakkaat olisi valittaneet koko ajan kun viisaria seuraavat.
suurinpiirtein noin minäkin sen olen kuullut paitsi, että ensimmäisissä olisi tuo mittari ollut ja siitä tuli murheita saabille...
Omani on M90, kierroslukumittarilla, mustilla listoilla ja mustilla ovenkahvoilla. Auto on tuotu Saksasta. Kaikki toimii, päästötkin ihanteelliset. Kelpo sotaratsu.
EDIT: Voisihan periaatteessa 8vKat:in kiekkamittarittomuuteen olla syynä juurikin kaasarimallin lopettaminen. Pientä säästöä ja toimitukset kunnossa kun alihankkijoilla on mittariton taulu valmiiksi tuotannossa. En tiedä, mutta ei se kierroslukumittari mitenkään häiritsevästi seilaa.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Sukulaismiehellä jo 5v ollut tuommonen ja ei se päästöistä ole ikinä jäänyt.
Kerran on vissiin jäänyt katsastamatta ja sillon oli syynä vetarin tunneli.
Rullattu taisi olla jo karvan yli 400tkm
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
lefa42 kirjoitti:Kaverin '90 900i kat ei ainakaan luotettavuuden puolesta ole 3kk aikana poikennut omista ei-kat malleista, aina laakista käyntiin, vetää tasaisesti jne.. kierroslukumittariahan noissa kat-malleissa ei taida olla, mikä lie siihen sitten syynä?
Ja tuolla kyseisellä katilla on ajettu reilusti yli 300tkm, ja kaverin aikana noin 8tkm.
tuo selittää asian jota ihmettelin vaihtaessani töissä pakosarjan ja etuputken välisiä tiivisteitä erääseen 900i:hin ja nostimelle ajaessani ihmettelin tuota varvikellon puutetta. oletin että siihen on ilmeisesti vaihdettu kaasarin mittaristo, mutta kyllä siinäkin katti taisi olla. auto oli kasiventtiilinen ja vuosimallia 89.
Kauas on pitkä matka. #2587
9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
En ole nähnyt yhdessäkään 8v kat mallissa jenka kelloo. Omani otettu käyttöön syksyllä 89
Tarttee sitten varmaan tulla tätä ihmettä joskus näyttämään jonnekin klubitapahtumaan.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan