kaasarikoneella pois jaloista?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

aika vakea säätää kohdalleen ilman pakokaasu analysaattoria.
Itse käytin aikonani 99 mallit yhdessä autosäätö firmassa. Aika edullista hommaa.

Olet kai tsekannut ilmaputsarin? Tulpat? H- koneessahan on jo kärjetönsytys joten siinä tuskin vikaa on. Ei kai kukaan ole sytytysenakkoon koskenut?
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Oldis kirjoitti:aika vakea säätää kohdalleen ilman pakokaasu analysaattoria.
Itse käytin aikonani 99 mallit yhdessä autosäätö firmassa. Aika edullista hommaa.

Olet kai tsekannut ilmaputsarin? Tulpat? H- koneessahan on jo kärjetönsytys joten siinä tuskin vikaa on. Ei kai kukaan ole sytytysenakkoon koskenut?
jep, nuo on käyty läpi moneen kertaan, sytytystä ja seosta säädetty ihan merkkiliikkeessäkin ja tulpat, ilmanputsari, virranjakajan kansi ja johdot uusittu. ei tuo tehonvajaus sillä tavalla häiritsevä ole, on sitä jo ehditty sietämään 30tuhannen kilometrin verran. mutta on kuitenkin sellainen minkä havaitsee jos ajaa toisella samanlaisella autolla.

puristuksiahan tuosta ei ole koskaan mitattu, voihan se olla ihan kulumasta johtuvaakin.

tässä on tosiaan kärjestön sytytys, toisin kuin vanhemmissa H-moottorisissa ysiyseissä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jarzi
"Aero"
Viestit: 324
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja jarzi »

oliskos tossa 8 tappisen satkun kannen lasku ja kanavien kiillotuksesta mitään apua
vai eikö vaikuta millään tavalla onko kukaan kokeillut
Viimeksi muokannut jarzi, Ti Huhti 25, 2006 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Puristusmittaus antaa aika hyvän kuvan koneen kunnosta, jos paljon heittoa sylintereiden välillä niin kulunut on. Toisaalta jos mahdollisuutta tehdä ohivuotomittaus sillä saa vielä selvemmän kuvan koneen kunnosta.

Voihan siellä olla esim männänrengas poikki.
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
Vastaa Viestiin