Siksipä sitä juuri voikin harrastaaPetter kirjoitti:Kysehän on kuitenkin vain autoista, ei mistään elämää suuremmasta.miksi ei?
Fiat/Opel-paskanjauhanta(Oli:mikä väkeä vaivaa?)
Pari senttiä tähän keskusteluun:
Jos alkaa korvat punottaan siitä että muut kiusaa kun ajat autolla jossa on Fiatin/Opelin osia/suunnittelua niin se on vaan kestettävä tai sitten vietävä pirssi vaihtoon.
Onko se nyt niin kauheeta mitä joku ajattelee sinun autostasi?
Eikö se ole Saabistien sairaskertomuksen ensimmäinen diagnoosi että muiden mielipiteet autostani = EVVK?
Autoinahan nuo tuoreemmat on varmasti parempia siitä ei pääse mihinkään, mutta ei siitäkään ettei ne sitten kaikkien mielestä ole ehtaa tavaraa.
Jos alkaa korvat punottaan siitä että muut kiusaa kun ajat autolla jossa on Fiatin/Opelin osia/suunnittelua niin se on vaan kestettävä tai sitten vietävä pirssi vaihtoon.
Onko se nyt niin kauheeta mitä joku ajattelee sinun autostasi?
Eikö se ole Saabistien sairaskertomuksen ensimmäinen diagnoosi että muiden mielipiteet autostani = EVVK?
Autoinahan nuo tuoreemmat on varmasti parempia siitä ei pääse mihinkään, mutta ei siitäkään ettei ne sitten kaikkien mielestä ole ehtaa tavaraa.
900i 2.1 16v -93
[quote="rälläkkäJaa, että asiat oli paremmin kun ei ollut nopeusrajoituksia, turvavyöpakkoa, airbageja, ABS:a, ESP:tä, TCS:ä jne?[/quote]
No kyllä rajoituksettomalla moottoritiellä on mukavampaa, saa ihan laillisesti pitää ns. "nopeammat" takana jos tehot riittää.
Turvavöiden ja airbagien, ja ajoapulaitteiden ym. vaikutus todelliseen turvallisuuteen melko kyseenalaista. Huvittavaa että uusilla autoilla ajavat kehuskelevat kaikenlaisilla puutteellista ajotaitoa kompensoivilla varusteilla. Toisin oli ennen, oli siistimpää ajaa omin neuvoin kuin "apupyörillä". Autoja kilpavarustellaan mutta kaksipyöräisillä ja jalankulkijoilla on aika hankalaa vastata haasteeseen.No varmaan ennen pitkää saadaan jalankulkijoillekin kypäräpakko
No kyllä rajoituksettomalla moottoritiellä on mukavampaa, saa ihan laillisesti pitää ns. "nopeammat" takana jos tehot riittää.
Turvavöiden ja airbagien, ja ajoapulaitteiden ym. vaikutus todelliseen turvallisuuteen melko kyseenalaista. Huvittavaa että uusilla autoilla ajavat kehuskelevat kaikenlaisilla puutteellista ajotaitoa kompensoivilla varusteilla. Toisin oli ennen, oli siistimpää ajaa omin neuvoin kuin "apupyörillä". Autoja kilpavarustellaan mutta kaksipyöräisillä ja jalankulkijoilla on aika hankalaa vastata haasteeseen.No varmaan ennen pitkää saadaan jalankulkijoillekin kypäräpakko
Toisin oli ennen joo...Reilu 30 vuotta sitten tieliikenteissä kuolleita yli 800. Nyt noin 350 vuosittain.wesku kirjoitti:No kyllä rajoituksettomalla moottoritiellä on mukavampaa, saa ihan laillisesti pitää ns. "nopeammat" takana jos tehot riittää.rälläkkä kirjoitti:Jaa, että asiat oli paremmin kun ei ollut nopeusrajoituksia, turvavyöpakkoa, airbageja, ABS:a, ESP:tä, TCS:ä jne?
Turvavöiden ja airbagien, ja ajoapulaitteiden ym. vaikutus todelliseen turvallisuuteen melko kyseenalaista. Huvittavaa että uusilla autoilla ajavat kehuskelevat kaikenlaisilla puutteellista ajotaitoa kompensoivilla varusteilla. Toisin oli ennen, oli siistimpää ajaa omin neuvoin kuin "apupyörillä". Autoja kilpavarustellaan mutta kaksipyöräisillä ja jalankulkijoilla on aika hankalaa vastata haasteeseen.No varmaan ennen pitkää saadaan jalankulkijoillekin kypäräpakko
Itse en ajaisi näin vanhalla autolla päivääkään jos olisi varaa ostaa uudempi Saab paremmilla turvavarusteilla. Vaikka itse ei sitä kolaria aiheuttaisikaan niin olisi mukava olla sitä pehmustetta jos jotain kaikesta huolimatta tapahtuu.
Jonain vuonna taisi kuolla jopa yli 1000.rälläkkä kirjoitti:Toisin oli ennen joo...Reilu 30 vuotta sitten tieliikenteissä kuolleita yli 800. Nyt noin 350 vuosittain.
Mielenkiintoista olisi kuolleiden määrän ohella tarkastella myös sitä millainen oli syyllisen (siis useimmiten henkilöauton kuljettajan) riski kuolla. Nykytilanteessa ongelma on että enemmistä tienkäyttäjistä alkaa olla henkilöauton kuljettajia ja systeemi ajautuu jopa tiedostamattakin siihen että asiat alkavat mennä turvallisuuteen tuudittautuneen enemmistön ehdoilla heikommassa asemassa olevista piittaamatta.
Rekoista kyllä valitetaan palstalla kuin palstalla. Mutta milloin on viimeksi valitettu röyhkeistä jalankulkijoista ? Eikä kukaan enää uskalla kävellä suojatietä lähestyvän auton eteen ?
Miten nämä asiat poikkee alkuperäisestä "mikä väkeä vaivaa" ?rälläkkä kirjoitti:Olen pyytänyt tämän threadin poistamista ennenkuin tänne tulee seuraavat 7 sivua aiheesta poikkeavaa tekstiä.
Eiköhän tässä nyt ole avautumiset avauduttu tämän fiat/opel-paskanjauhannan osalta...
Olisi varmaan alkuun parempi muotoilla se aihe paremmin jos haluaa rajoittaa kirjoittelua. Avaudu nyt vaan tällä aiheella:)
Eiköhän näille turvallisuusasioille ole jo ennestään ketjuja.wesku kirjoitti:Miten nämä asiat poikkee alkuperäisestä "mikä väkeä vaivaa" ?rälläkkä kirjoitti:Olen pyytänyt tämän threadin poistamista ennenkuin tänne tulee seuraavat 7 sivua aiheesta poikkeavaa tekstiä.
Eiköhän tässä nyt ole avautumiset avauduttu tämän fiat/opel-paskanjauhannan osalta...
Olisi varmaan alkuun parempi muotoilla se aihe paremmin jos haluaa rajoittaa kirjoittelua. Avaudu nyt vaan tällä aiheella:)
Ja nyt on otsikkoa muutettu.
Heh, tuo onkin tosi fiksua. Muutetaan sitten aihetta jos ei jutut miellytä.rälläkkä kirjoitti:Eiköhän näille turvallisuusasioille ole jo ennestään ketjuja.wesku kirjoitti:Miten nämä asiat poikkee alkuperäisestä "mikä väkeä vaivaa" ?rälläkkä kirjoitti:Olen pyytänyt tämän threadin poistamista ennenkuin tänne tulee seuraavat 7 sivua aiheesta poikkeavaa tekstiä.
Eiköhän tässä nyt ole avautumiset avauduttu tämän fiat/opel-paskanjauhannan osalta...
Olisi varmaan alkuun parempi muotoilla se aihe paremmin jos haluaa rajoittaa kirjoittelua. Avaudu nyt vaan tällä aiheella:)
Ja nyt on otsikkoa muutettu.
Aika tuttua että näin käy silloin kun alan kritisoida "turva-autoilua"
Toivottavasti mahdollisiman harva Saab/Fiat/Opel kuski adaptio ajotyyliään auton turvallisuuden mukaan.
-
Puistokemisti
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
itekkin olen joskus syyllistynyt ajattelemaan että uudemmat Saabit on opeleita,mutta olempa jättänyt kirjoittamatta tänne,kun tiedän kuinka räjähdysherkkä aihe se on....
Eikö tuo GM (muka opel) ole kuitenski General Motors,jonka 1 tuotemerkki sattuu olemaan Opel???!!??
Porukat haukkuu naamatpunaisena GM:n vehkeitä Opeleiksi,mutta kuitenkin hinkuu Corvettea kesäautoksi...hmmm...mikäs virma ton Corveten on nippuun laittanut...GM...OPEL
Eikö tuo GM (muka opel) ole kuitenski General Motors,jonka 1 tuotemerkki sattuu olemaan Opel???!!??
Porukat haukkuu naamatpunaisena GM:n vehkeitä Opeleiksi,mutta kuitenkin hinkuu Corvettea kesäautoksi...hmmm...mikäs virma ton Corveten on nippuun laittanut...GM...OPEL
Ei se mitn!
Re: Mikä väkeä vaivaa?
9-5T kirjoitti:Kirjoitat asiaa.rälläkkä kirjoitti: En ole ainakaan huomannut että uudemmilla ajavat olisivat vittuileet OG-saabisteille, kyllä se on toisinpäin lähes 100%. Vähän väliä on joku vinoilemassa opelista tai fiatista.
9-5T kirjoitti:Ok, lasketaank 2,1 saabiks vaikka se kay kuin diesel mäntä ongelman takia?
Ekaan lainaukseen viitaten veikkaisin että 99% alkaa olla lähempänä9-5T kirjoitti:Tunnustan äidin OG:lla tulee ajettua hiljaa ja mielellään vain rauhallisina aikoina jollei jotain automaisempaa ole tarjolla.wesku kirjoitti:Toivottavasti mahdollisiman harva Saab/Fiat/Opel kuski adaptio ajotyyliään auton turvallisuuden mukaan.
900i 2.1 16v -93