99 koneen irroitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
suap90
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 07:47

99 koneen irroitus

Viesti Kirjoittaja suap90 »

Olen nostamassa 99:n konetta irti laatikoineen, kaikki muu nostoa vaille valmista, mutta miten ja mistä kohti nämä renkaisiin menevät vetävät akselit tulee irroittaa?

Jos löytyy kuvia, vielä parempi!
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Pallonivelet irti alatukivarsista (2 pulttia per puoli). Sisemmistä vetareista suojakumien klemmarit auki. Tämän jälkeen pyörän navan saa nykäistyä ulospäin ja vetarit lähtevät maljoista irti. Hommaa helpottaa, jos laitat ennen keulan nostoa ylätukivarren alle sopivat palikat "lepuuttajiksi".
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

900T16 kirjoitti:Pallonivelet irti alatukivarsista (2 pulttia per puoli). Sisemmistä vetareista suojakumien klemmarit auki. Tämän jälkeen pyörän navan saa nykäistyä ulospäin ja vetarit lähtevät maljoista irti. Hommaa helpottaa, jos laitat ennen keulan nostoa ylätukivarren alle sopivat palikat "lepuuttajiksi".
99/90:seen ei tarvi laittaa palikkoja ylätukivarreen ja korin väliin!!!!kuten satku vaatii! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oikeanpuolen (kulkusuunnassa) ylemmän pallonivelen pulttien irroitus riittää. Vasen puoli saa olla paikoillaan... On tullut kokeiltua eri vaihtoehtoja viimeaikoina, kun on noita projekteja.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Oldis
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 14:20
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Oldis »

Juu riittä kun ottaa toiseltapuolen pallonivelen irti, ja sitten saa sen puolen vetarin irti. Sitten konetta sirtämällä saa toisenpuolen vetarin irti.

Itse olen joskus suorittanut puolessatoistatunnissa koneevaihdon, eli kahdesta autosta kone pois ja toiseen takasinpaikalleen.

yt. Esa
Ei enää saabeja, nyt mennään 207 sport Pösöllä
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kun vänkärin puolelta on alapallo irti ja vetari vedetty ulos maljasta ja alat nostamaan konetta niin työnnä samalla moottorin kyljestä vänkärin puolelle päin jotta kuskin puolen vetari irtoaa helpommin..tovottavasti sait selkoa tästä.. :lol:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin