OLI, Rengasvärinöitä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

900i kirjoitti:Vanhemmissa saabin omissa vanteissa oli lyöntipainot uutena.
Mulla on noissa Motoralista hankituilla KN Dyna vanteilla ollut tähän asti vain liimapainoja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi,

aluvanteilla käytetään nykyään yleensä vain liimapainoja. Eivät ainakaan minulle alkaneet asentamaan kesärenkaita vanteille kun oli liimapainot loppuneet.

Itseltänikin oli yksi sovite jonnekin varastoon tippunut, joten asennuksen jälkeen meni viereisestä liikkeestä sovitteen hakemaan (asennusliikkeessä ei ollut sopivaa sovitetta). Sovitteen paikallelaitto ja sovite maksoivat 5eur yhteensä ei paha.

Hyvä että ongelma selvisi!

-Make
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

liimapainot on kuulemma kalliimpia, voiko kenties vaikuttaa siihen että jotkut "pihtailee" niitä?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

lucaf kirjoitti:liimapainot on kuulemma kalliimpia, voiko kenties vaikuttaa siihen että jotkut "pihtailee" niitä?
Ens kerralla kun asioin Matilla, otan omat liimapainonauhat esille.
Nytkin oli kolme sarjaa mukana, mutta mene siinä hässäkässä niille "kiireisille" tiukkapipoisille asentajille mitään ehdottamaan.
hehän tietävät kaiken :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

selityksiä löytyy kyllä , arvaan sen.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

9-5T kirjoitti: Ja sovitteen pois jättämiselle on varmasti hyvä selitys miksi näin tehtiin.
Kiire, urakkahinnoittelu ja huolimattomuus. :evil: :evil: :evil:
Ei siihen muuta tarvita. Rähmäkäpälät mitkä rähmäkäpälät.

Ens kerralla vaadin.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Kun ajoin Hämeenlinnan väylää pitkin, oli kuin olisi nimismiehenkiharalla koko väylä. Nopeudella 60-80
Ennen en huomannut moista tärinää tiessä.
Kyllä suuremmillakin nopeuksilla on jotain outoa havaittavissa, ei oo hyvä
Nurmijärvi - Hyvinkää puolimatkassa on tollanen kohta missä on joku betoninen kohta ja siltoja niin siinä tienoilla tuntui vanhalla kaasarilla että lähtee lentoon tärinästä. :)

Muuten tärinätön pirssi.

T. Pasi
99T-museopeli
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Monissa "tarvike"vanteissa siis on toi soviterengas, jotta sama vanne saadaan istumaan monen auton napaan.

Itellä kokemuksia ainaki Fondmetalin vanteista, joissa siinä soviterenkaassa oleva viiste on niin iso, että ei tahdo keskittää saabin napaan kovin hyvin. Saabin napa on sen verran matala, ettei yllä soviterenkaan sisään kunnolla ja tän takia tulee tärinöitä.

Ite ainaki ostan tulevat vanteet sellaisia, että on suoraan oikea keskiöreikä.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Passi kirjoitti:
Kun ajoin Hämeenlinnan väylää pitkin, oli kuin olisi nimismiehenkiharalla koko väylä. Nopeudella 60-80
Ennen en huomannut moista tärinää tiessä.
Kyllä suuremmillakin nopeuksilla on jotain outoa havaittavissa, ei oo hyvä
Nurmijärvi - Hyvinkää puolimatkassa on tollanen kohta missä on joku betoninen kohta ja siltoja niin siinä tienoilla tuntui vanhalla kaasarilla että lähtee lentoon tärinästä. :)

Muuten tärinätön pirssi.

T. Pasi
On tuossa Hämeenlinnasta ajettaessa kohti Tamperetta sellainen ulinakohta tiessä. Oliskohan alla jotain ontelolaattaa. Ollaan monesti Jaapen kanssa arvailtu, ulinan keskellä, meniks taas pyöränlaakeri paskax,
Kunnes muistimme, että tässä kohtaa alusta ulisee aina.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Hämeenlinnassa oli joskus puolustusvoimien paraati vuosia sitte ja sen jälkeen kaupungin kohdalla piti renkaat samaa ulinaa pitkään ja sillon syytettiin panssareiden telaketjuja, että ne paino asfalttiin jälkiä. Voisko olla, että ne on ajellu moottoritietä? Ku se ei aina ulise sillä tavalla.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tuo ulinakohta on muutaman kilsan verran Hämeenlinnasta pohjoiseen.
Tie on sen näköinen,reunoiltaan, kuin olisi rakennettu betonikaukaloon
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Juu ulina johtuu juurikin tuosta, että tiellä ajetaan panssarivaunuilla näillä kohdin (yleensä hiljaisina aikoina, aamulla aikasin jne). Telaketjut hakkaa asfalttiin sellasta pientä nyppyä. Ootteko muuten huomannu, että vasemmalla kaistalla ei ulise? Parolannummelta siirrytään joskus motaria pitkin sinne, onkohan se nyt sitten Lahti-Forssa -tielle ja sieltä koukataan Ilveskallion tai Hätilän maastoon. Itsekin syyllistyin varusmiesaikana motarin tärvelyyn.. :)
KTM SD
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllä tota hämenlinnan kohtaa itekin on tullut säikähdettyä, jotta nytkö meni pyöränlaakerit. Vaan muutaman kerran, kun siitä oli ajanut eri kulkineilla niin siihen tottuu. Ja liimapainoja AL. vanteeseen (saa keskelle vannetta).
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

aika jännä havainto muillakin pääteillä.
Paskassa kunnossa ovat.
Yhden asvalttifirman jäljiltä on tie sileä kuin saksassa ikään.
Muutamat putiikit tekevät jo alun alkaen sellaista pyykkilautaa, ettei pahemmasta väliä.

Liikenne on täristänyt rajut nimismiehenkiharat, paikoittain
Kun on vähänkin vikaa alustassa tai iskareissa, on ajo epämukavaa.

Nyt kun mulla on renkaat suorassa, tuntuvat ne huomattavasti miedoimmilta.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin