Mitä tehdä vanhalle turbolle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Mitä tehdä vanhalle turbolle?

Viesti Kirjoittaja malait »

Juu vaihdettiin tässä uusi turbo viime viikolla 2.3 t:hen ja vanha jäi käteen, onko sillä minkäänlaista arvoa vai antaisko muksuille sen polkupyörän tarikalle :lol:
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Heitä vesilintua sillä onhan taas yks viiruksen kantaja vähemmän. :lol: :lol:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Vihdoin oli säätila viikonloppuna otollinen ja sain välijäähdyttimen, putket ja ilmaöljyjäähdyttimen puhdistettua öljystä. Mitsubishi TDO4-15 ahtimen asensin jo noin viikko sitten mutta, kun sään armoilla asentelee noita osia, niin -20 asteen pakkasessa ei tahdo sormet pysyä sulana. Tänään pääsin ajelemaan Saabilla olipa mukavat kyydit :D :D

Minulla myös jäi tuo Garretin Gt17 ahdin ilmeisesti metallikeräykseen? :lol:
Viimeksi muokannut ijw, Ti Helmi 21, 2006 22:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä niillä GT17:lla taida mitään tehdä, kun olen kuullut sellaisia huhuja, että turbohuollotkaan eivät niitä suostu korjaamaan, kun ei niitä saa kestämään edes takuuaikaa :evil:

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:Eipä niillä GT17:lla taida mitään tehdä, kun olen kuullut sellaisia huhuja, että turbohuollotkaan eivät niitä suostu korjaamaan, kun ei niitä saa kestämään edes takuuaikaa :evil:

Eski
Sitten on vika turbohuollon kavereissa, opettelisivat korjaamaan kunnolla :D Samanlaisia nuo turbot on kuin muutkin, tuskin on mitään ongelmaa vaihtaa tiivisteet tai mahdollisesti akseli siipipyörineen ja tasapainoittaa se.
Jos vika on vain siinä että on liian pieni ahdin Saabin koneeseen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

En muista mikä turbopaja näin väitti, mutta olivat sanoneet, että GT17:a ei saa tasapainotettua millään. Eli joka tapauksessa kannattaa vaihtaa Mitsu tilalle, jos turboremontti iskee...

Eski
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eski kirjoitti:En muista mikä turbopaja näin väitti, mutta olivat sanoneet, että GT17:a ei saa tasapainotettua millään. Eli joka tapauksessa kannattaa vaihtaa Mitsu tilalle, jos turboremontti iskee...

Eski
Jep, mullakin on Mitsu odottelemassa asennusinspiraatiota, ajattelin kyllä korjata tuon vanhan Garretin, tuskin sitä tarvitsee edes tasapainoittaa jossei siivissä ole vikaa. Öljyä tuo ei ainakaan vielä puske läpi, mutta voisihan siihen vaihtaa tiivisteet.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselle ainakin sanottiin Proturbolta, että on tosiaan vaikea huoltaa ja varsinkin hankala tasapainottaa heidän vehkeillään. Aikoinaan kun mitsun vaihdoin tilalle eivät olisi edes huolineet tuota GT17 vaihdossa, kun eivät pysty tuollaiselle korjatulle myöntämään mitään takuuta :roll:

SP otti kyllä tuon vaihdossa, mutta taitaa heidän kautta mennä aihioiksi viriturboille.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

vaihto Mitsuun maksoi 600€ :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Frostgrey kirjoitti:Itselle ainakin sanottiin Proturbolta, että on tosiaan vaikea huoltaa ja varsinkin hankala tasapainottaa heidän vehkeillään. Aikoinaan kun mitsun vaihdoin tilalle eivät olisi edes huolineet tuota GT17 vaihdossa, kun eivät pysty tuollaiselle korjatulle myöntämään mitään takuuta :roll:

SP otti kyllä tuon vaihdossa, mutta taitaa heidän kautta mennä aihioiksi viriturboille.
Eli Proturbolla eivät siis kerta kaikkiaan osaa korjata turboja tai eivät ymmärrä niistä mitään :D
Kitisevät ja natisevat vaan :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuokin on mahdollista :D :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ijw
"Ruisku"
Viestit: 128
Liittynyt: To Tammi 27, 2005 20:05

Viesti Kirjoittaja ijw »

Garretti taitaa joutaa sulattoon. Tämän vastauksen sain PRO-Carservice Oy:stä, kun kysyin onko vanhalla Garretilla mitään käyttöä.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Kannattaa aina kokeilla, jos joku teinituunari ostaisi ahtimen virityksiinsä. Ei se myynti-ilmon laitto muutamalle foorumille iso homma ole.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
georges
"Aero"
Viestit: 378
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:47
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja georges »

Juu, myyntiin bemari ja korolla jätkille, ja tietysti isoon rahaan!

Kyllä se johonkin 1.3 japskiin on ihan sopiva, ja ei ole mitään väliä jos turbo myöhemmin hajoaa: tuskin itse autokaan enää kasassa on siinä vaiheessa :twisted:
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

TD04 kirjoitti:Heitä vesilintua sillä onhan taas yks viiruksen kantaja vähemmän. :lol: :lol:
Lintu asentaa sen kuitenkin lisämoottoriksi pyrstöönsä ja sitten se tauti leviääkin 250km/h.. :)
9000CS 2,3
Vastaa Viestiin