Rakennettujen Saabien kerho ? yms...

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Ei taida olla aika vielä kypsä "uuden" alaosaston perustamiselle... :)

Kyllä noista uusista tarroista voisi laittaa
kimppatilauksen vetämään. Missäköhän tollasia tarroja kannattaisi teetättää ?
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mielestäni klubimme tulee tietenkin palvella jäsenkunnan tarpeita. Jos halukkuutta ja intoa löytyy järjestää joku "tuning"-henkinen tapaaminen, niin miksi sitä sitten ei voisi tehdä? Ohjelmalla ja paikalla voidaan tietenkin vaikuttaa siihen, millaista porukkaa sinne lopulta tulee.

Meikäläinenkin on nyt yhden kerran saanut paikalliset susirajalaiset potkimaan renkaita yhtenä iltana (tämään vuoden ensimmäistä potkintailtaa jo ehdottelin äskettäin). Ihan samaan tyyliin voi järjestää pienempiä tai suurempia tapaamisia.

En lähtisi kovinkaan mielelläni perustamaan uutta yhdistystä turbosaabeille. Eikö joku alajaos tai muu olisi mahdollinen, jos porukka sellaisen haluaa? Onhan esimerkiksi metsästysseuroissakin hirviporukat ja pienriistaporukat erikseen. Miksi siis ei autopuolellakin? Mielestäni kannattaa pysytellä isomman klubin siipien suojassa. Tuolla aiemmin olikin puhetta, kun tyypit harrastaa tiettyjä korimalleja ja muuta. Mielestäni tapaamisissa nähdyt erilaiset autot ovat toimintamme rikkautta. Minä en ainakaan näe mitään ristiriitaa siinä, että Saab klubin tapaamisessa nähdään tuning-autoja ja toisaalta entisöityjä tai muuten alkuperäiskuntoisia helmiä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Minunkin mielestäni Klubi on parasta pitää yhtenäisenä. Siinähän se rikkaus juuri on, että esim. tapaamisissa voi törmätä vanhaan 92:een yhtä hyvin kuin upouuteen 95:een.

Kun uutta klubitarraa aletaan suunnittelemaan jotain ideoita tarran mallista voi saada eri maiden vastaavista kerhoista. En tarkoita, että pitäisi suoraan kopioida esim. Ruotsin klubin mallia vaan saada vain ideoita eri vaihtoehdoiksi. Oman Klubin näköinenhän siitä tarrasta kuitenkin loppujen lopuksi tulee (mieluummin äänestyksen jälkeen).

Jotta asia tyydyttäisi kaikkia olisi hyvä, että Klubin markkinoinnissa olisi erilaisia vaihtoehtoja kuten:

1) Pyöreä takasivulasin tarra (huomattavasti pienempi kuin nykyinen ja uudella Klubin logolla jos sellainen suunnitellaan)
2) Takaikkunaan liimattava yksinkertainen esim. http://www.saabclub.fi-tarra
3) Nykyisten Saabien mallimerkintöjen kaltainen, esim. kromattu, pienehkö badge, jossa teksti Saabclub of Finland tms. Tämän voisi liimata esim. oikean takavalon alle. Tämä vaihtoehto olisi mielestäni tyylikkäin, mutta todennäköisesti kustannuksiltaan myös kallein.
4) Em. kaltainen tarra esim. Klubin logolla liimattavaksi peräkonttiin. Hillitty ja tyylikäs, jonka voi laittaa myös "ei niin urheilulliseen" Saabiin.
5) Rekisterikilven alle laitettava tausta, jossa esim. teksti Saabclub of Finland tai Suomen Saab-Klubi

Kustannussyistä em. tuotteiden valmistuttaminen esim. Virossa voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Ainakin Suomessa osa autoliikkeiden rekisterikilven taustoista tehdään Virossa.

Henkilökohtaisesti käyttäisin em. vaihtoehdoissa kielenä englantia eli Saabclub of Finland (vrt. Saab turboclub of Sweden jne.). Se sanoo kaikille, myös ei-suomalaisille mistä on kysymys ja on nykyaikaa. Asiasta on turha tehdä mitään isänmaallista kysymystä. Se vaan on fakta, että Suomi on jo nyt mukana kaikessa kansainvälisessä toiminnassa ja se lisääntyy entisestään. Miksei Klubikin voisi olla osana tätä? Siitä ei mielestäni olisi ainakaan mitään haittaa.

Tässä oli vain muutamia ajatuksia Klubin ulkoisen visuaalisen ilmeen ajanmukaistamiseksi :D

-Heikki
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Jos vanhasta pyöreästä tarrasta (sinänsä minulle ok) halutaan pitää kiinnin niin ainakin kokoa pitäisi saada huomattavasti pienemmäksi. Mieluummin kolmasosaan nykyisestä. Nyt se on liian hallitseva ja käytännössä omassa autossa (avo) sen kiinnittäminen takasivulasiin on mahdotonta. Jos se olisi pieni ja sievä :lol: niin sille voisi helpommin löytää paikan.

Yksinkertaisin olisi varmaan Klubin nimi jossain muodossa/kielellä ilman mitään logoja vaikka krominvärisenä jäähdyttäjänsäleikössä aero tai turbomerkin tapaan :D

-Heikki

Ps. Unohtui sanoa Vesalle, että en tarkoittanutkaan etteikö Klubi olisi jo nyt kansainvälinen - päinvastoin. Vaikka en ollutkaan kv-tapaamisessa tiedän, että yhteyksiä on muidenkin maiden saabisteihin. Niin minullakin on. Tarkoitin vain, että tarrassa voisi ehkä paremmin toimia se lontoonkieli tai vaikka molemmat miten halutaan.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Kyllä Vesa puhuu asiaa kaikin puolin :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Edelleenkin mielestäni olisi hyvä olla kaksi tarra vaihtoehtoa.
Vanhan mallin tarra kuuppaan ja muihin vanhempiin autoihin (tietysti mihin vain) ja sitten joku modernimpi vaihtoehdoksi. :?
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Minäkään en kannata mitään jakautumista tai alajaostoa, mutta tuossa tarra-asiassa olisin sen nykyaikaistamisen kannalla. Kannattaisi vilkuilla jäsenten autokannan jakautumista ja hieman pohtia siitä, kuinka omaksi jäsenkunta tuntee tuon nykyisen merkin.

En usko että se juurikaan haittaisi vaikka olisi erilaiset tarrat vanhaan ja uudempaan kalustoon.

Ymmärrän kyllä että vanhemmassa museopelissä ei juuri silmää hivele mikään modernin näköinen tarra. Tilanne on kuitenkin vastaava uudemman auton kohdealla vanhalla tarralla.

Kyllä minulla silti tuo nykyinen tarra on satkuni ikkunassa. Uusimmassa ei ole.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Rimuli
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Pe Elo 29, 2003 19:13
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

En itsekkään kannata missään nimessä mitääs turboilijoiden eroa klubista, vaan nimenomaan jotain tarkemmin heille(meille) suunnattua ohjelmaa. Esim. juuri, että menisimme radalle tjsp.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Mitä tässä nyt ajetaan takaa on ohjelmatarjonnan lisäämistä, niin kuin aiemmin mainitsin.
Juuri nämä ratapäivät ovat kiinostavimmat uudemmalle kalustolle ja miksei vanhemmalle.
Niin kuin Vesa mainitsi tuossa aiemmin niin klubi pyrkii kohottamaan liikenneturvallisuutta, tähän ainakin nuo ratapäivät auttais.
Ja sitten noista tarroista :)
Minusta tämä tarroista riitely menee jo naurettavaksi :wink:
Tässä on ilmennyt selvä kanta että tuo vanha pidetään käytössa siinä kuitenkin klubin logo, mutta tuon vanhan lisäks kehittelee jonku toisen joka on sopivampi uuteen kalustoon.
Tuossa klubin logossa on kuitenkin tunnearvoa ja mun mielestä omalla tavalla tyylikäs, vaikken sitä jokapaikkaan kiinnittäis.
Iltaset kahvinjuonnit voi kuka tahansa kutsua kokoon, niihin tuskin suuremmin tarvitsee sotkea klubia kuin käyttämällä foorumia ilmoitteluun.
Eli yritetään jatkaa tuota yhteen henkeen puhaltamista :D
Mitenkä sitten edetä tuon ohjelmatarjonnan lisäämisen kanssa?
Kerhon hallituksella pitäs tuo rahapuoli olla hanskassa, eli mitä voi tarjota ja missä tarvitaan vapaaehtosia.
Rimuli tuossa aiemmin mainitsi että hän voi auttaa tuon ratapäivän kanssa.
Muistakaa edelleen hymiöiden käyttö turhien herneiden välttämiseksi :) :D :lol:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

...joo kyllä saappiklubin kannattaisi pysyä yhtenäisenä, ettei juuret unohdu.

Mutta mielestäni noita saappiklubin tunnuksia voisi olla monenlaisia. Eli kuten aiemmin on puhuttu, sporttisimpiin autoihin Saabclub stage 6 tarra, ja sämpylöihin nykyinen. :lol:

On tosiasia, että nykyistä tarraa en ulkonäkösyistä viitsi omaan autooni laittaa. :roll:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

jt osallistui tähän keskusteluun, mutta päätyi kohottamaan keskustelun tasoa poistamalla omat kommenttinsa jälkeenpäin :)

terv. jt itte
Viimeksi muokannut jt, Ke Maalis 03, 2004 23:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

9-5T kirjoitti:Nyt rupesi turbo-klubi kiinnostamaan.
:lol: :lol: :lol:

No minua eniten kyllä yöllisessä cruisailussa kiehtoo yön rauha ja tunnelma. Ei niinkaan posketon ylinopeuden ajaminen. Näköjään monelle se tulee heti ensimmäisenä mieleen :roll:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Eikun siitä vaan.......... montas jäsentä luulet hankkivas? :D :D :D
tää heitto oli Viggenille
Viimeksi muokannut Firges9000, La Helmi 28, 2004 18:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

ja taas kerran :lol: :lol: :lol:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

tekis mieli repiä taas tapetit seinistä, mutta en. :twisted: :evil: :twisted:



Korjatkaa jos olen väärässä; mutta käsitän SAAB-klubin hengen olevan aivan jotain muuta. 8O 8O 8O

Ihan maistuu siltä, kuin muutamat, moneen eri kerhoon kuuluvat, yrittäisivät luoda tahallaan eripuraa miellyttävään klubiimme, kerhoon, jonka henki taitaa olla joillekin kiusallisen hyvä. 8O 8O


Ihmettelen suuresti asennetta, koska Suomen SAAB-klubi on vanha ja arvostettu kerho. Täällä käyttäydymme myös sen mukaisesti ja autamme toisiamme.

, on tämä siksi hienoa porukkaa. :D :D :D
Viimeksi muokannut Firges9000, Su Helmi 29, 2004 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin