Volvo 144(B20) koneen irrotus?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Volvo 144(B20) koneen irrotus?

Viesti Kirjoittaja gls »

eli olen tuossa purkamassa jää-auton varaosa-autoa, ja mietin että miten tuo kone lähtee helpoiten pois? lähteekö kokonaisena pakettina? vai onko helpompaa irrottaa kone ja vaihteisto toisistaan?

ajattelin että nostan koko paketin kerralla jos vain mahdollista? kone on kiinni enään moottorin korvakoista, kardaanista ja vaihekepistä.
mites tuo keppi muuten irrotetaan laatikosta? kyseessä on pitkällä vaihekepillä varustettu auto..

kysyn täältä koska volvolandiassa tulee vastauksia turhan niukasti ja on muutenkin epäselvä.. :? ja tiedän että täälläkin asiasta on tietoa.. :)

ja tästä ei kenekään tarvi vetää hernettä mihinkään vaikka puhutaankin "naapurimerkistä".. :lol:
Viimeksi muokannut gls, To Helmi 23, 2006 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24640
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

heh miekin ekasta autosta c-kadetti irrotin moottorin ja vaihdelaatikkoa mietin miten keppi irtoaa= lopputulos rälläkällä tein isomman aukon mahtu keppeineen tulemaan pois heh oli sokalla kiinni keppi alapäästä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Valitettavasti en varmaa vastausta voi antaa, mutta kaveri on ainakin ottanut Volvon motteja irti laatikon kanssa sekä ilman. Taitaa nousta kuitenkin parhaiten ilman laatikkoa..
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Irroita laatikko kytkinkopasta neljällä pultilla ja nosta kone kytkinkoppineen pois.Loota jää kumityynyn ja kardaanin varaan. Keppi irtoaa tarvittaessa jos haluat irti myös lootan, poistamalla kumipalje ja sitten iso kupumutteri kepin juuresta auki. Näin muistelen tehneeni viistoista vuotta sitten. Varaosa auto kannattaa purkaa paineilma taltalla koria leikkaamalla, ja irroittaa vaihteiston kannatin palkki mukaan rälläkällä pultit poikki. Auton alla kannattaa irrottaa samalla 17 millin hylsyllä koneen korvat etupalkista (saattoi olla vasta 2XX sarjassa) jolloin korvat kumineen lähtee koneen mukaan.

Aikonaan kun oli kiire treffeille Volleen kone vaihtui tunnissa ilman apulaitteita ja apulaitteineen puoleen tuntiin. Eli kyllä niitä joutui vaihtamaankin. Ei pultit ehtinyt ruostumaan.


Täytyy kyllä sanoa, että mielummin pidän varalla DI kasettia kuin Volvon konetta :twisted:
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

auto on tallilla penkkaa vasten kyljellään, täytyy lähteä kokeilemaan josko tuon koneen sais nostettua pois.. kiitos vinkeistä! :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

huomasin että B20 lähtee helpoiten alakautta, eli koko paketti kerralla alakautta ulos, melko helposti irtosi..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin