SP Steg 3

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000LPT
"Hölösuu"

SP Steg 3

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

En löytänyt ainakaan haku toiminnoilla kovin kattavia selityksiä SP:n Steg 3 boksien ongelmista. Sen muistan,e että Viggenillä oli ainakin laihalla käymisen kanssa ongelmia. Mitenkäs muilla ja varsinkin Trionic 5:lla olevien Saabistien kommentit kiinnostavat.

Taustana voin kertoa, että SP:lt olis tulossa neljäs STEG 1 boksi, mutta ilmeisesti riittävällä valituksella ja sähköpostilla pommittamisen jälkeen Peter/SP suostuu vaihtamaan Steg 1 boksin Steg 3:een. Aikomus on tehdä putkisto itse rosterista/hapokkaasta.

Mikä on toimimattomien boksien määrän ennätys SP:ltä? Mulla olisi seuraava tulossa oleva numero 4 ja aikaa on kulunut noin vuosi ja 8kuukautta. Ajallinen ennätys on todennäköisesti minun hallussa, mutta mites boksien määrä??? :twisted: :cry: :twisted: Kyseessä siis toimimattomat boksit??

PS. Onko kolme vähän :?: vai paljon :?: :oops: :cry: :evil: :twisted:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Hallu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Etköhän sinä pikku hiljaa ala saada aikaiseksi jonkin moista ennätystä :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vigge
"Hölösuu"

Re: SP Steg 3

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000LPT kirjoitti:En löytänyt ainakaan haku toiminnoilla kovin kattavia selityksiä SP:n Steg 3 boksien ongelmista. Sen muistan,e että Viggenillä oli ainakin laihalla käymisen kanssa ongelmia. Mitenkäs muilla ja varsinkin Trionic 5:lla olevien Saabistien kommentit kiinnostavat.

Taustana voin kertoa, että SP:lt olis tulossa neljäs STEG 1 boksi, mutta ilmeisesti riittävällä valituksella ja sähköpostilla pommittamisen jälkeen Peter/SP suostuu vaihtamaan Steg 1 boksin Steg 3:een. Aikomus on tehdä putkisto itse rosterista/hapokkaasta.

Mikä on toimimattomien boksien määrän ennätys SP:ltä? Mulla olisi seuraava tulossa oleva numero 4 ja aikaa on kulunut noin vuosi ja 8kuukautta. Ajallinen ennätys on todennäköisesti minun hallussa, mutta mites boksien määrä??? :twisted: :cry: :twisted: Kyseessä siis toimimattomat boksit??

PS. Onko kolme vähän :?: vai paljon :?: :oops: :cry: :evil: :twisted:
Täytyy sanoa ettei mene sullakaan vahvasti :evil: Tonne voi käydä lisäämässä terveiset, jos siltä tuntuu...
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... hp?t=34926
Ps. kävi mielessä, että kirjoita Peterille mailin ja kysyn että onko hän yrittänyt sensuroida myös tuota keskustelua, kuten kävi eräässä toisessa saab forumissa vähän aikaa sitten. :lol:

Mulla boksi luku oli kolme ja aikaa paloi aika lähelle 8kk.
Kokemuksesta voin sanoa, että valittaminen kannattaa. Kyllä se Peter sulle alennukset antaa kun tivaat tarpeeksi. Ja jos ei hyvällä niin sitten pahalla.
500whp.net member
9000LPT
"Hölösuu"

Rahasta ei puhuttu

vann boksi päivitetään iman lisämaksua :D :D

Jos nyt ei ala toimia, niin vaihtuu viripaja :twisted: :twisted:

Oliko jollakin kokemuksia SP:n steg 3 trionic 5 kanssa :?: :?:
Onko joku penkittänyt Saabasta SP steg 3:lla :?:
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
pevi
"Hölösuu"

kumma juttu

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minulla on ollut vm 97 9000 2.0t:ssä BSR:n steg1 ( SP steg 1 ) noin 2 vuotta ( 35000 km ) eikä ole ollut boxin kanssa mitään ongelmia.

Mistähän johtunee moinen laatuero?
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Jep,vänkärin jalkatilassa majailee SP:n steg 3 ja autotallissa kaiken varalta vakio.Ei ole ollut mitään vikaa ohjelmassa,paitsi vauhti meinaa kasvaa liikaa,syö renkaita,bensaa palaa vai johtuuko tuo vain omasta ajotyylistä?Hyvin on lähteny käyntiin ilman roikkaa -30 asteen pakkasessa kuin lämpimällä.Ei tyhjäkäynnin kanssa ongelmia,voimaa on tullu tasasesti läpi kierrosalueen.Kaikki on toiminu tähän asti hyvin :)
2,3T sport
"Viggen"
Viesti:

Re: Rahasta ei puhuttu

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

9000LPT kirjoitti:Oliko jollakin kokemuksia SP:n steg 3 trionic 5 kanssa :?: :?:
Onko joku penkittänyt Saabasta SP steg 3:lla :?:
Mullakin on (trionic 5) SP:n steg 3.
Lastu on ollut autossa kiinni ympärivuotisesti ja kaikkina vuodenaikoina on auto käynnistynyt moitteetta. :D

Nosti ahtopaineet pomminvarmasti punaisen alueen loppuun (koeajoa varten tehdyllä painemittarilla näytti arvoja 1,3-1,4bar) joka polkaisulla. Tosin se polkemistahti sit aikanaan rikkoi Intercoolerin ja ehkä race-katalysaattorinkin :oops:

Käytin penkissäkin, mutta mun kone on B234R joten testi ei ole vertailukelpoinen ainakaan jos sulla on kaksilitrainen kone :?

Toisekseen mulla oli penkissä (ja on vieläkin) omatoimisesti korjattu Intercooler joka vuotaa jonkin verran paineita harakoille. Eli penkissä ei löytynyt SP:n lupaamia arvoja, mutta ehjällä IC:llä olisi saattanut kaikki SP:n mainoshevoset löytyäkkin.

Tulen vaihtamaan softan kuitenkin Maptunin vastaavaan joskus kesän aikana. Jos se ale muiden tuotteista vaihtaville vaan pysyy voimassa...
9000LPT
"Hölösuu"

SP yllättää!!!

Sain Steg 3 boksin jopa 2:ssa viikossa. :P :P

Nyt näyttäisi autosta hävinneen ylimääräiset nykimiset. Tosi en ole vielä päivittänyt pakoputken loppuosaa, mutta alkuosan tilalla on suora 3 tuuman putki ilman kattia. :twisted:

Nyt näyttäisi ahtavan jo pikkusen eri lailla, esim 4500rpm kohdalla eroa on edelliseen Steg 1 boksiin 0,5bar. Mittarin näyttämä pitää varmistaa, koska kyseessä on SP:n mittari????

Pitää vielä tehdä tuo loppuosa valmiiksi ja hommata sport/race katalysäaattori ja sitten käydä penkittämässä. :twisted:
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

vau toihan kuulostaa jo aika menevältä tonnarilta :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9000LPT
"Hölösuu"

Nälkä kasvaa syödessä

Kulku rupeaa pian riittämään "ensi kesäksi", mutta etuiskarit pitää vielä päivitää, jotta edes osa tehoista menisi tiehen saakka. :D

Täytyy varmaan hommata työmatka autoksi kaasari 99 (vuoden päästä kuitenkin jo turbotettu?), jotta pysyy kortti taskussa.

Velipoika on 9-5 Aeron (SP Steg1) kanssa vähän huolissaan
:twisted: :twisted: , ettei enää pärjää :roll: :roll: .
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin