Erittäin hyvä ellei täydellinen
Erittäin hyvä ellei täydellinen
Saabimme 9000 CSE -96 kävi tänään katsastuskonttorilla.
Ei löytyny mitään huomautettavaa, paitsi on sen verran sutinu
että eturenkaista alkaa puuttua neljäsosa nastoista.
Normaalia pidemmällä loppuajolla katsastaja katsoi vielä
uudelleen mittarilukemaa, että voiko olla jo 275 tkm, taitaa
pyöriä tuplanopeudella.
Päästöt ei vois olla paremmat ja jarrut ihan tasaiset, eikä
puslissa/nivelissä välyksiä.
Itse olin vähä toivonu, että iskarit olis saanu jotain moitetta
ku omasta mielestä sais olla jäykempi.
Millaisethan iskarit tuohon laittais, jotta jämäköityis, kun en
kuitenkaan haluais laskea ihan kenttään, että pääsee mökkitien
ehyellä etuhuulella
PS. luulin kyllä että saa viikonlopuksi jotain askartelua
Ei löytyny mitään huomautettavaa, paitsi on sen verran sutinu
että eturenkaista alkaa puuttua neljäsosa nastoista.
Normaalia pidemmällä loppuajolla katsastaja katsoi vielä
uudelleen mittarilukemaa, että voiko olla jo 275 tkm, taitaa
pyöriä tuplanopeudella.
Päästöt ei vois olla paremmat ja jarrut ihan tasaiset, eikä
puslissa/nivelissä välyksiä.
Itse olin vähä toivonu, että iskarit olis saanu jotain moitetta
ku omasta mielestä sais olla jäykempi.
Millaisethan iskarit tuohon laittais, jotta jämäköityis, kun en
kuitenkaan haluais laskea ihan kenttään, että pääsee mökkitien
ehyellä etuhuulella
PS. luulin kyllä että saa viikonlopuksi jotain askartelua
SAAB on nautinto tien päällä
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Myyjä epäili väärin. Sachs on ollut tonnarien alkup. iskareiden valmistaja. Uskoakseni noilla stanttualustan iskareilla ei ole kovinkaan suurta eroa Monroen ja Sachsin välillä.osku kirjoitti:Niin noista iskareista. Kyselin tänään hintoja niin
Monroet olis eteen 175 e ja Sachsit 185 e ,
koko kierros olis luokkaa 300-330 e. Kummat
noista olis paremmat, myyjä epäili, että Monroe
vois olla saabin alkuperäinen merkki?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mulla oli samat fiilikset katsastuksessa silloin kuin ekaa kertaa siellä oli käytössä iskaritesti. Odottelin heikkoa lukemaan, mutta nehän oli kaikki hyvässä kondiksessa! Ilmeisesti tuo tonnarin alkuperäinen alusta on vain säädetty paremminkin mukavaksi kuin urheilulliseksi. Tosin tiedä sitten onko mukavuutta sellainen jenkkimainen pehmeys. Itse kaipaan ainakin hieman jämäkämpää alustaa.
t. Mika
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Joo ei katsastuksessa oikein saa tietoa niiden hyvyydestä.
Mullaki ne oli kyllä just tasaiset samalla akselilla, mutta
esim kiihdytyksessä keulii häiritsevästi ja isoissa heitoissa
aika ison ylösalas liikkeen tekee. Ei kyllä jää yhtään heilumaan.
Ikäänkuin keulan painoon nähden olis alimittaiset iskarit.
Mullaki ne oli kyllä just tasaiset samalla akselilla, mutta
esim kiihdytyksessä keulii häiritsevästi ja isoissa heitoissa
aika ison ylösalas liikkeen tekee. Ei kyllä jää yhtään heilumaan.
Ikäänkuin keulan painoon nähden olis alimittaiset iskarit.
SAAB on nautinto tien päällä
Re: Erittäin hyvä ellei täydellinen
Niistä puslista....kun omaani käytin maahantuonnin yhteydessä leimalla, pyysin katsastusmiestä tutkimaan etupään puslat ja helat tarkasti, kun auto käyttäytyi levottomasti kovemmassa vauhdissa. Ei katsastusmies löytänyt mitään sanomista, vaikka kuinka tutki.osku kirjoitti:Saabimme 9000 CSE -96 kävi tänään katsastuskonttorilla.
Ei löytyny mitään huomautettavaa, paitsi on sen verran sutinu
että eturenkaista alkaa puuttua neljäsosa nastoista.
Normaalia pidemmällä loppuajolla katsastaja katsoi vielä
uudelleen mittarilukemaa, että voiko olla jo 275 tkm, taitaa
pyöriä tuplanopeudella.
Päästöt ei vois olla paremmat ja jarrut ihan tasaiset, eikä
puslissa/nivelissä välyksiä.
Itse olin vähä toivonu, että iskarit olis saanu jotain moitetta
ku omasta mielestä sais olla jäykempi.
Millaisethan iskarit tuohon laittais, jotta jämäköityis, kun en
kuitenkaan haluais laskea ihan kenttään, että pääsee mökkitien
ehyellä etuhuulella
PS. luulin kyllä että saa viikonlopuksi jotain askartelua
Kun vein auton huoltoon Hyppösen Heikin pajalle (=saab korjaamo), kerroin hänelle saman oireen ja hän otti vipparaudan ja työnsi sen alatukivarsien helojen väliin ja helkutin väljät oli. Tais peräti puolet puuttua koko heloista.
Joten se siitä katsastuksen tarkkuudesta.
Jos haluat viikonlopuksi askaretta, kannattaa käyttää autoa katsastuskonttorin sijasta jossakin Saabbeihin perehtyneessä pajassa
9-3 1,9 TiD -08 (myyty)
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
9-3 2,2 Tid -99 (myyty)
9000 Aero -95 performance by Hirsch (myyty)
9000 CS 2.3T -98 (myyty)
900 2.1 16v -93 (myyty)
#2526
Onneksi on säädetty mukavan pehmeäksi, ainakin kun ajaa näillä Suomen "tasaisilla" teillä.mikan kirjoitti:Mulla oli samat fiilikset katsastuksessa silloin kuin ekaa kertaa siellä oli käytössä iskaritesti. Odottelin heikkoa lukemaan, mutta nehän oli kaikki hyvässä kondiksessa! Ilmeisesti tuo tonnarin alkuperäinen alusta on vain säädetty paremminkin mukavaksi kuin urheilulliseksi. Tosin tiedä sitten onko mukavuutta sellainen jenkkimainen pehmeys. Itse kaipaan ainakin hieman jämäkämpää alustaa.
t. Mika
Eilen tuli kokeiltua firman uutta jäykkäalustaista golffia. Yhtä munuaisiin potkimista jatkuvasti, ah. Onneksi saa oman tonnarin alle huomiselle reissulle jkl-tku. Kieltämättä alustan jäykkyys on makuasia. Siinä asiassa meikäläinen on selekeesti vakiotonnarin kannalla