Pakokaasuarvot
Vielä aiheeseen onko tuollainen ilmamassa mittari mahdollista korjata?
Nuitahan saa kunnostettuina siis joku on kunnostanut.
Josko tuosta olisi jotain dataa kuinka tuollainen toimii ja viritetään? Kohta on kuiteskin yksi ylimääräinen tuollainen ja josko täällä suomessa tuollaisesta vaihto-osana joutuu maksamaan 400 pintaan, kannattaisi vaikka yrittää korjata.
Nuitahan saa kunnostettuina siis joku on kunnostanut.
Josko tuosta olisi jotain dataa kuinka tuollainen toimii ja viritetään? Kohta on kuiteskin yksi ylimääräinen tuollainen ja josko täällä suomessa tuollaisesta vaihto-osana joutuu maksamaan 400 pintaan, kannattaisi vaikka yrittää korjata.
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
No mikä ettei, ihmisethän ne on tehny nuokinherba63 kirjoitti:Vielä aiheeseen onko tuollainen ilmamassa mittari mahdollista korjata?
Nuitahan saa kunnostettuina siis joku on kunnostanut.
Josko tuosta olisi jotain dataa kuinka tuollainen toimii ja viritetään? Kohta on kuiteskin yksi ylimääräinen tuollainen ja josko täällä suomessa tuollaisesta vaihto-osana joutuu maksamaan 400 pintaan, kannattaisi vaikka yrittää korjata.
Kuumalankahan se varmaan on poikki.
Lankaa en osaa sanoa mikä vastuslanka siellä on, olisi mielenkiintoista
tietää jos joku muu tietää.
Lankahan lämmitetään noin 100C.
Komponentteja ei ole kovin isoa kourallista sisällä. (sitäkin huonommin saatavia ja vaikeasti vaihdettavia)
Joku on kuulemma korjannut joskus hetkeksi kunnon elektroniikka puhdistus spraylla ja paineilmalla.
LH 2.2 IMM tulisi antaa ECUlle luokkaa ~2.0V tyhjäkäynnillä ja 'rajotinta vasten' ~5.0V mitattuna 5 pinnistä.
Edit. Platinalankaahan se on, ei taida saada k-raudasta
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
6 Blue/White Mass air flow Ground 0.0 - Separate from power ground
7 Orange Mass air flow Input 2.0 - Idling, 5.0 - Full Load
8 Red/White Mass air flow, burn-off Output 4.0 - At burn-off, 0 - In
other cases
14 White Mass air flow sensor Input approx. 2
Tommoset lähtee ECUlta. Numerot siis ECUn pinnejä. Kattelen jos jostain löytys ihan noi IMMn pinninumerot.
7 Orange Mass air flow Input 2.0 - Idling, 5.0 - Full Load
8 Red/White Mass air flow, burn-off Output 4.0 - At burn-off, 0 - In
other cases
14 White Mass air flow sensor Input approx. 2
Tommoset lähtee ECUlta. Numerot siis ECUn pinnejä. Kattelen jos jostain löytys ihan noi IMMn pinninumerot.
9000 CD 2.3 -90
Kiitos infosta.
Ja painajainen jatkuu sain 136tkm ajetusta ilmamaaramittarin vaihdoin tuon kun näytti hyvältä, kävin koeajolla ja tuli pelistä hauska ensin lähtee vaisusti kiihtymään rykäsee ja yrittää uudestaan ja rykäsee ja jen.
Siinä ilmamäärä mittarissa oli jonkinlainen plommi säätöruuvin päällä, onko tuo normaalisti tuollaisessa uutena? Sii säätää en ole edes yrittänyt vielä kun en ole päässyt hallille asti.
Vaan tuntuu jotta saattaisi olla tuokin ilmamaarämittari viallinen? on jo toinen jonka olen hommannut käytetyn, voikohan tuollaista saada ehjää käytettyä?
Ja painajainen jatkuu sain 136tkm ajetusta ilmamaaramittarin vaihdoin tuon kun näytti hyvältä, kävin koeajolla ja tuli pelistä hauska ensin lähtee vaisusti kiihtymään rykäsee ja yrittää uudestaan ja rykäsee ja jen.
Siinä ilmamäärä mittarissa oli jonkinlainen plommi säätöruuvin päällä, onko tuo normaalisti tuollaisessa uutena? Sii säätää en ole edes yrittänyt vielä kun en ole päässyt hallille asti.
Vaan tuntuu jotta saattaisi olla tuokin ilmamaarämittari viallinen? on jo toinen jonka olen hommannut käytetyn, voikohan tuollaista saada ehjää käytettyä?
Aiheeseen hiukan liittyen: mulla olis sähköisessä muodossa 90 sivua kirjasta Saab 9000 korjaamon käsikirja 2:3 Polttoainejärjestelmä M 1985 - 93. http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/LH/117_1764_2.jpg
Laittaisin veppiin jakoon mutta levytilaa puuttuu. Voisin lähettää spostilla, paketin koko on 9 megaa.
juha.ursin@saabclub.fi
Laittaisin veppiin jakoon mutta levytilaa puuttuu. Voisin lähettää spostilla, paketin koko on 9 megaa.
juha.ursin@saabclub.fi
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No menihän se läpi katsastuksesta ja nyt ol CO 0,17 siksi rykii kun käy pikkasen laihalla, no pitänee saada säätöön.
Minulla taitaa löytyä tuollainen kirja paperiversiona, pitänee sitä kohta pikkasen lukea. Vaan ennenkuin luen tuota joku voisi kertoa jotta onko tuo ilmamaaramittarin ruuvista säätäminen paraspaikka säätää arvot kohdalleen, tuossa meitsilläkun on se plommikin päällä???
Minulla taitaa löytyä tuollainen kirja paperiversiona, pitänee sitä kohta pikkasen lukea. Vaan ennenkuin luen tuota joku voisi kertoa jotta onko tuo ilmamaaramittarin ruuvista säätäminen paraspaikka säätää arvot kohdalleen, tuossa meitsilläkun on se plommikin päällä???
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Tässä on polttoainejärjestelmä osuus 9000 korjaamokäsikirjasta.
Tämä on jus:ilta ja kiitokset hänelle. Hän myös esitti toiveen että ne jotka lataavat tämän liittyisivät samalla klubiin
...taitas koskea myös minua
Jos tämä loukkaa jotain tekijänoikeuksia tjsp. Ottakaa yhteys minuun.
Polttoainejarjestelma_M_1985-93.rar
Polttoainejarjestelma_M_1985-93.zip
Edit. Yleisön pyynnöstä lisätty myös zip paketti jos rar ei ole suosiossa
Tämä on jus:ilta ja kiitokset hänelle. Hän myös esitti toiveen että ne jotka lataavat tämän liittyisivät samalla klubiin
...taitas koskea myös minua
Jos tämä loukkaa jotain tekijänoikeuksia tjsp. Ottakaa yhteys minuun.
Polttoainejarjestelma_M_1985-93.rar
Polttoainejarjestelma_M_1985-93.zip
Edit. Yleisön pyynnöstä lisätty myös zip paketti jos rar ei ole suosiossa
Viimeksi muokannut riisipussi, Ma Maalis 01, 2004 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CD 2.3 -90