Mitkä etujarrulevyt

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Mitkä etujarrulevyt

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Etujarrulevyt ovat aivan solmussa. Ratti täristää jarrutettaessa niin että aurinkolasit tippuvat päästä. Ilmeisesti on tullut reippaita jarrutuksia lastuja opetettaessa..

Mitkä jarrulevyt kannattaa NG900 -95 malliin ostaa? Tarkoitus olisi saada parempi jarruteho kuin nykyisin ja sellaiset levyt ettei ensimmäisessä reippaassa jarrutuksessa mene kieroiksi. -96 mallissahan on jo isommat levyt. Sopivatko ne tai 9-3 Aeron tai Viggenin levyt suoraan autoon vai pitääkö vaihtaa jarrusatulat?

Speedpartsin sivuilla on joitain päivityspaketteja.

Esim. EBC:n levyt 288mm 94-96 4241428 EBC.1428 2,680SEK/pari eteen.
ja
SPORTBROMSKIT för gatkörning 900 94-96 XB-204 3,920 kr / sarja

Onko näistä kokemuksia??
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Itellä oli ng900 edessä Taroxin levyt+palat Speedpartsilta ja toimi helkutin hyvin !! Toimi sekä normaalissa ajossa että kovemmassa ajossa..
Suosittelen lämpimästi ;)
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Noi Taroxit on varmaan kyllä hyviä. Hinta vaan on yli 500e/eteen. Nyt on niin paljon satsannut jo kaikkeen että alkaa tulla pihi olo. Pitää katsoa jos löytää hyvät max. 300e hintaiset etujarru systeemit. Muuten täytyy kituuttaa vanhoilla kesään asti ja ostaa vasta sitten kunnon levyt.
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Sorvauta

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

En nyt tähän hätään muista mikä on etulevyjen minimi paksuus, mutta sorvauttamalla saat nopean ja halvan ensiavun ongelmaan. Sen jälkeen sinulla on aikaa miettiä, minkä vaihtoehdon valitset. Riippuen paikasta sorvaus maksaa korkeintaan muutamia kymppejä. Kannattaa kysellä pienistä metallialan yrityksistä tarjouksia.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pade kirjoitti:Itellä oli ng900 edessä Taroxin levyt+palat Speedpartsilta ja toimi helkutin hyvin !! Toimi sekä normaalissa ajossa että kovemmassa ajossa..
Suosittelen lämpimästi ;)
Kattelin tossa speedpartsin sivuilta noita taroxin levyjä :

900 2.0/ Turbo/ V6 94-98 FRAM** TX.1428 3,170 kr/par B

Mutta mitä ihmettä, ton mukaan -94 aina -98 asti käy samat levyt? Oliko sulla nuo TX.1428 levyt?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Samaa 94-96 & 97-98 yhteensopivuus ongelmaa pohdittiin Pro Car Servicen sällin kanssa. Selkeää ratkaisua ei löytynyt.

Speedpartsin vakio jarrulevyjen tilaustiedoissa on annettu mitat eli tilausnumerot ja mitat vuosimallista riippuen
94-96 284mm / 24mm
97-98 288mm / 25mm

Taroxin jarrulevyt ovat samalla tilausnumerolla 94-98 malliin ja jarrupalat on eri tilausnumerolla 94-96 ja 97-98.

EBC:n jarrulevyt on samalla 288mm halkaisijalla mutta silti eri tilausnumerolla 94-96 & 97-98 malleille.

Motonetin jarrulevyt ovat eri tilausnumeroilla.

Ota tuosta sitten selvää..
Vastaa Viestiin