Koitin googletella aihetta ja samaa aihetta koskevia kysymyksiä kyllä löytyi, muttei yhtään vastausta l. jonkin asteisesta tyyppiominaisuudesta lie kysymys?
VW Passatin mittaristo
VW Passatin mittaristo
Löytyisköhän palstalta kansanauto-guruja, kun anopin -95 Passatista hävisi kesken ajon kaikki mittarivalot ja pitkien merkkivalo syttyi palamaan? Kävin sitten pikaisesti vilkaisemassa tuolla kirkkaassa päivänvalossa (not) ja myös kiekkamittari oli kuollu ja lämpömittari nousussa ja lämpöjen merkkivaloa vilkutteli. Kiekkamittariin tuli jotain eloa, kun mittarivalaistuksen säätöpotikkaa pyöritteli.
Koitin googletella aihetta ja samaa aihetta koskevia kysymyksiä kyllä löytyi, muttei yhtään vastausta l. jonkin asteisesta tyyppiominaisuudesta lie kysymys?
Koitin googletella aihetta ja samaa aihetta koskevia kysymyksiä kyllä löytyi, muttei yhtään vastausta l. jonkin asteisesta tyyppiominaisuudesta lie kysymys?
Re: VW Passatin mittaristo
Tyyppivika liene, kun parissa muussakin volkkarissa tullut sama vika vastaan. Maadotusongelma oli ainakin tuossa meidän (VPK:n) ambulanssissa, tarkemmin en tiedä että missä kohtaa maadotuspisteet ovat.d-sign kirjoitti:Löytyisköhän palstalta kansanauto-guruja, kun anopin -95 Passatista hävisi kesken ajon kaikki mittarivalot ja pitkien merkkivalo syttyi palamaan? Kävin sitten pikaisesti vilkaisemassa tuolla kirkkaassa päivänvalossa (not) ja myös kiekkamittari oli kuollu ja lämpömittari nousussa ja lämpöjen merkkivaloa vilkutteli. Kiekkamittariin tuli jotain eloa, kun mittarivalaistuksen säätöpotikkaa pyöritteli.
Koitin googletella aihetta ja samaa aihetta koskevia kysymyksiä kyllä löytyi, muttei yhtään vastausta l. jonkin asteisesta tyyppiominaisuudesta lie kysymys? :evil:
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Juu, ihan sama vika naapurin emännän 95-tdi-passatissa. Vaivaa tosin vain kuumalla kelillä ja nyrkinisku sopivaan paikkaan kojetaulun päälle saattaa auttaa joksikin aikaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000916633
Maadoitusviaksi tai kylmäjuotokseksi mittariston piirilevyllä tuota on veikattu.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?c ... 0000916633
Maadoitusviaksi tai kylmäjuotokseksi mittariston piirilevyllä tuota on veikattu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Audiclubin foorumilla on ihan oma viestiketju erään Audimallin mittaristo-ongelmille.
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16193
Tuo volkkarin mittariston oireet ovat täsmälleen samat kuin Audissa.
Mittariston piirilevyn juotoksia on murtunut. Ketjusta löytyy linkkejä ja ohjeita korjaamiseen. Ei kun kolvi käteen ja tinaamaan.
Se nyrkkiboottaus rikkoo paikkoja vain ajanmittaan lisää.

http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16193
Tuo volkkarin mittariston oireet ovat täsmälleen samat kuin Audissa.
Mittariston piirilevyn juotoksia on murtunut. Ketjusta löytyy linkkejä ja ohjeita korjaamiseen. Ei kun kolvi käteen ja tinaamaan.
Se nyrkkiboottaus rikkoo paikkoja vain ajanmittaan lisää.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Moro,
Kamullani on passat -98 tai -99. Kun he ostivat auton liikkeestä se oli ajettu n. 100tkm (Suomiauto).
Ensimmäisessä huollossa oli jostakin syystä irroitettu akun johdot.
Samalla matkamittari nollaantui.
Katsastusmiehen ilme oli ollut mielenkiintoinen kuukauden päästä katsastuksessa: mittarissa oli yksi tai kaksi tuhatta kilometriä.
Tämä siis n.3v sitten. Eli auto ajettu nykyään n. 60-70tkm
-Make
Kamullani on passat -98 tai -99. Kun he ostivat auton liikkeestä se oli ajettu n. 100tkm (Suomiauto).
Ensimmäisessä huollossa oli jostakin syystä irroitettu akun johdot.
Samalla matkamittari nollaantui.
Katsastusmiehen ilme oli ollut mielenkiintoinen kuukauden päästä katsastuksessa: mittarissa oli yksi tai kaksi tuhatta kilometriä.
Tämä siis n.3v sitten. Eli auto ajettu nykyään n. 60-70tkm
-Make
Taisin tulla luvanneeksi yrittää juottaa tuota mittaristoa, vika on muuttunut lähes täysaikaiseksi, ainoastaan kojetaulun ollessa kylmä ja puolilämpimänä ilman ajovaloja on oireetonta.jus kirjoitti:Juu, ihan sama vika naapurin emännän 95-tdi-passatissa. Vaivaa tosin vain kuumalla kelillä ja nyrkinisku sopivaan paikkaan kojetaulun päälle saattaa auttaa joksikin aikaa.
Mistähän löytyisi ohjeet kojetaulun purkamiseksi sen verran että mittariston saa pöydälle? Varmuuden vuoksi varmaan akun johto irti ennen operaatiota, ettei turvatyyny pauku silmille tms tylsää. Vai tuleeko johdon irrottamisesta ongelmia, jos nyt tuota matkamittarin nollautumista nyt ei tässä tulisi
Parasta olisi tietysti, että jollain olisi Passatista mittaristonpurkamisohjeineen vaiheittain samanlaiset täsmäkuvat kuin tuolla audikeskustelussa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Joisssakin Ventoissa ja III Golfeissa nollautuu matkamittari, kun autolla on ajettu yli 300tkm.mjpelkon kirjoitti:Moro,
Kamullani on passat -98 tai -99. Kun he ostivat auton liikkeestä se oli ajettu n. 100tkm (Suomiauto).
Ensimmäisessä huollossa oli jostakin syystä irroitettu akun johdot.
Samalla matkamittari nollaantui.
Katsastusmiehen ilme oli ollut mielenkiintoinen kuukauden päästä katsastuksessa: mittarissa oli yksi tai kaksi tuhatta kilometriä.
Tämä siis n.3v sitten. Eli auto ajettu nykyään n. 60-70tkm
-Make
Kahdesta tapauksesta olen kuullut, ja yhden olen vieläpä omin silmin nähnyt.
Mittariston irrotusohjeita löytyikin suomi24:stä hakemalla.
Tuosta mittariston nollautumisesta tuolla suomi24-keskustelussakin mainittiin kolvailun yhteydessä. Mahtaako olla mitenkään vältettävissä tai edes jotakin tehtävissä nollautumisen hidastamiseksi mittaristoa kolvatessa? Ilmeisesti 95-vuosimallissa mittarilukemaa ei saa millään muulla kuin ajamalla kasvatettua, jos sattui nollaantumaan?
Tämä kyseinen potilas on "kohtuu vähänajettu", nyt mittarissa 170tkm, Saksasta kuutisen vuotta sitten ostettu. Liekö mittaristo nollattu jo kertaalleen, tiedä häntä.
Tuosta mittariston nollautumisesta tuolla suomi24-keskustelussakin mainittiin kolvailun yhteydessä. Mahtaako olla mitenkään vältettävissä tai edes jotakin tehtävissä nollautumisen hidastamiseksi mittaristoa kolvatessa? Ilmeisesti 95-vuosimallissa mittarilukemaa ei saa millään muulla kuin ajamalla kasvatettua, jos sattui nollaantumaan?
Tämä kyseinen potilas on "kohtuu vähänajettu", nyt mittarissa 170tkm, Saksasta kuutisen vuotta sitten ostettu. Liekö mittaristo nollattu jo kertaalleen, tiedä häntä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Passat on hauska auto mitä tuli seurattua naapurin ajoneuvon toimitaa muutama vuosi sitten talvipakkasilla. Kovalla pakkasella Passatin mittarivalot alkoivat loistamaan ja aamulla auto lähti vain kaapeleilla käyntiin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
-
t-lahdenmaki
- "Viggen"
- Viestit: 668
- Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
- Paikkakunta: Jalasjärvi
Kommenttia vaan heitän näin ohimennen tuohon matkamittarin nollaantumiseen. Eli pitää paikkansa, volkkareiden, ainakin mk3 golfien ja saman ikäluokan passatien sekä joiden polojen matkamittarit todellakin nollaantuvat kun 300tkm rajapyykki menee rikki. Näitä nähty omin silmin, autokorjaamossa kun on tullut sivutoimisesti työskenneltyä.
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
Kompkomp. Ajelin -93TDi ventolla juuri kun 300tkm tuli täyteen. Nollillehan se kiepsahti. Joku sai siitä varsin vähän ajetun volkkarin allensa jälkeenpäin.Baas900 kirjoitti:Joisssakin Ventoissa ja III Golfeissa nollautuu matkamittari, kun autolla on ajettu yli 300tkm.mjpelkon kirjoitti:Moro,
Kamullani on passat -98 tai -99. Kun he ostivat auton liikkeestä se oli ajettu n. 100tkm (Suomiauto).
Ensimmäisessä huollossa oli jostakin syystä irroitettu akun johdot.
Samalla matkamittari nollaantui.
Katsastusmiehen ilme oli ollut mielenkiintoinen kuukauden päästä katsastuksessa: mittarissa oli yksi tai kaksi tuhatta kilometriä.
Tämä siis n.3v sitten. Eli auto ajettu nykyään n. 60-70tkm
-Make![]()
Kahdesta tapauksesta olen kuullut, ja yhden olen vieläpä omin silmin nähnyt.
Muuten noista volkkareiden mittaritauluista on semmottiis kokemuksia, että mitä ihmeellisimpien sulakkeiden palaminen voi vaikuttaa varsin mielenkiintoisilla tavoilla. Esim. peräkärrön johdot pistivät ilmeisesti oikoseen sillä seurauksella, että mittaristossa alkoi palamaan "check engine" valo..
Mittariston liittimen juotokset korjattu, 24-nastaisen liittimen juotoksista noin puolet oli huononnäköisiä.
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/passat/mitt ... tokset.jpg
Matkamittari oli turvallisesti mekaaninen vaijerikäyttöinen, joten nollautumisesta ei niin ollut vaaraa.
Nyt kierroslukumittari toimii myös valot päällä ja pitkien merkkivalo on synkassa pitkien kanssa. Parin sadan metrin koeajon perusteella nopeusmittarikin toimii, eli vaijerikin taisi mennä paikalleen. Tunnin homma koeajoineen. Mahtoikohan se noin helpolla nyt tulla kuntoon...
Suunnilleen tuonnäköistä se homma muuten oli:
http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiinstrument?page=1
http://kotisivu.mtv3.fi/jus/passat/mitt ... tokset.jpg
Matkamittari oli turvallisesti mekaaninen vaijerikäyttöinen, joten nollautumisesta ei niin ollut vaaraa.
Nyt kierroslukumittari toimii myös valot päällä ja pitkien merkkivalo on synkassa pitkien kanssa. Parin sadan metrin koeajon perusteella nopeusmittarikin toimii, eli vaijerikin taisi mennä paikalleen. Tunnin homma koeajoineen. Mahtoikohan se noin helpolla nyt tulla kuntoon...
Suunnilleen tuonnäköistä se homma muuten oli:
http://oskamp.dyndns.org/gallery/Kombiinstrument?page=1
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00