Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä?
JT & Lambda
JT & Lambda
Näkyy tuossa uudessa JT:n putkessa olevan valmis reikä ja kierteet ilmeisesti Lambdalle. Kyseessä ei siis ole ns. akkuputki joten reiälle ei ole käyttöä, L sijaitsee nykyään siinä valurautaisessa ekassa mutkassa ja saa siinä pysyäkin.
Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä?
Pultti siis on luokkaa 10-13mm ja se reikä aika paljon isompi eli noilla prikoilla pitäisi tehdä muka tiiviiksi 
Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
-
saabracing
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: JT & Lambda
M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!qaw kirjoitti:Näkyy tuossa uudessa JT:n putkessa olevan valmis reikä ja kierteet ilmeisesti Lambdalle. Kyseessä ei siis ole ns. akkuputki joten reiälle ei ole käyttöä, L sijaitsee nykyään siinä valurautaisessa ekassa mutkassa ja saa siinä pysyäkin.
Tuon putken mukana tuli pultti, mutteri ja 2 prikkaa. Näille en keksi mitään muuta selitystä kuin että ne olisi tarkoitettu sen L-reiän tukkimiseen. Kuulostaako jonkun muunkin mieleltä hieman kummalliselta viritykseltä?Pultti siis on luokkaa 10-13mm ja se reikä aika paljon isompi eli noilla prikoilla pitäisi tehdä muka tiiviiksi
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: JT & Lambda
Koitin tavata ko ohjetta mutten siitä mitään tajunnut. Ohjeen kuvassakin oli kyllä joko NG900 tai 9000, missään tapauksessa se ei ollut OG. Sivuutin sen sitten suosiolla ja kysäisin asiaa PCS:ltä ja Riku arvaili että olisi myöskin tarkoitettu L-reiän tulppaamiseenecopower kirjoitti:M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
En mä noissa kiinnikkeissä ole mitään eroa huomannut eri vuosimallien välillä, -85 pirssistä irroitettu rööri meni ihan heittämällä -91 pirssiin...
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: JT & Lambda
sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!qaw kirjoitti:Koitin tavata ko ohjetta mutten siitä mitään tajunnut. Ohjeen kuvassakin oli kyllä joko NG900 tai 9000, missään tapauksessa se ei ollut OG. Sivuutin sen sitten suosiolla ja kysäisin asiaa PCS:ltä ja Riku arvaili että olisi myöskin tarkoitettu L-reiän tulppaamiseenecopower kirjoitti:M8 pultti, mutterit ja rikat kuuluu putken takimmaisen kannakkkeen muuttamiseen vm:88 ja uudemmissa!
On mainittu putken mukana tulevassa asennus ohjeessa!
En mä noissa kiinnikkeissä ole mitään eroa huomannut eri vuosimallien välillä, -85 pirssistä irroitettu rööri meni ihan heittämällä -91 pirssiin...
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Re: JT & Lambda
Ei, kyllä ohjeessa OG:sta puhuttiin, mutta kuvat eivät siitä olleetecopower kirjoitti:sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta mitään ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!
Ehdotuksia mistä haen sen tulpan? Mitä lähempää, sen parempi. Asustan tuolla Espoon Ikean ja Ämmässuon välillä.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Re: JT & Lambda
Kurkkaa sähköpostiis,lähetin sinne kuvan ohjeesta!qaw kirjoitti:Ei, kyllä ohjeessa OG:sta puhuttiin, mutta kuvat eivät siitä olleetecopower kirjoitti:sulla on väärä ohje tullut sarjan mukana,jos ei puhuta og satkusta mitään ja takakiinikkeen siirosta mitään!!!!
taka kiinikettä siiretään noin 20mm eteen päin pultin,mutterin ja rikkojen avulla!
Asentelin viimeviikolla omaan cabbeen myös JT-3 putken!!Täytyypä tarkastella ko kiinnikettä ja koittaa pähkäillä miten se on tarkoitettu tehtäväksi
Ehdotuksia mistä haen sen tulpan? Mitä lähempää, sen parempi. Asustan tuolla Espoon Ikean ja Ämmässuon välillä.
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Kertokaa uteliaalle mikä on JT 3 putki. Ilmeisesti jokin viri putki 3" halkaisijalla.. Paljonko maksaa , mistä saa ja mitä hyötyy on ko. putkesta. Tehoo ? Ääntä?? Tartteeko paljon modifioida konehuonetta että mahtuu ?
Ens kesänä on 16v. turbon viri-ajankohtaista...
Ens kesänä on 16v. turbon viri-ajankohtaista...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Pelkän 3 tuumaisen putken asentaminen ei edellytä oikeastaan mitään modauksia, mutta jos sen kunnolla haluaa tehdä, niin sitten tarvitaan myös ns. akkuputki, jolloin sen 90 asteen ryssämutkan siitä ahtimen perästä voi nakata kuikkaan... Silloin vain joutuu siirtämään akun johonkin muualle, esim. takakonttiin. Parempaa soundia en ole mistään Saabista vielä kuullut, kuin juurikin tuo T16 3-tuumaisella hormilla (ilman kattia ja kahdella vaimentajalla)...
Eski
Eski
Höpö höpö. yhdellä pöntöllä ja 3" katilla on vielä parempiEski kirjoitti:Pelkän 3 tuumaisen putken asentaminen ei edellytä oikeastaan mitään modauksia, mutta jos sen kunnolla haluaa tehdä, niin sitten tarvitaan myös ns. akkuputki, jolloin sen 90 asteen ryssämutkan siitä ahtimen perästä voi nakata kuikkaan... Silloin vain joutuu siirtämään akun johonkin muualle, esim. takakonttiin. Parempaa soundia en ole mistään Saabista vielä kuullut, kuin juurikin tuo T16 3-tuumaisella hormilla (ilman kattia ja kahdella vaimentajalla)...
Eski
EDIT: näyte: http://qaw.1g.fi/temp/saab/feeniks2.wav
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Ootkos Nähnyt tuota JT:n putkea missään ihan "käytännössä"? Sut kun tunnen, niin syö hattuni jos semmosen autoosi laitat. Ainakaan ilman kauheita modifiointeja. Puolenkymmentä JT putkistoa on tullut nähtyä livenä ja jokaisessa ollut työnjälki semmosta ei kiinnosta maanantainaina ainakin joiltain osin. Teet varmaan ite vaikkapa Simonsin paloista kymmenen kertaa siistimmän ja kestävämmän. Ja vielä mun mielestä ne JT:n äänet kuulostaa lähinnä amisviiksien väpätykseltätoms kirjoitti:Kertokaa uteliaalle mikä on JT 3 putki. Ilmeisesti jokin viri putki 3" halkaisijalla.. Paljonko maksaa , mistä saa ja mitä hyötyy on ko. putkesta. Tehoo ? Ääntä?? Tartteeko paljon modifioida konehuonetta että mahtuu ?
Ens kesänä on 16v. turbon viri-ajankohtaista...
Paitsi silloin kun polkee niin sais päristä ja rätistä niin maan P**leellisesti!
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red