Ovien hitsaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hewidero
"Hölösuu"

Ovien hitsaus

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Eli kuinka ootte hitsaillu noita ovien alareunoja. Omaan ajattellin laittaa noi ovet kuntoon. Apparin puolen sainkin jo valmiiksi, mutta kuskinpuolella oven alareuna oli kutakuinkin pakkelilla kasassa :( .
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

ite hitsasin 99sistä tossa kuukaus sitten. Helpoimmaksi näin irrottaa koko oven ja sit oli helppo hitsata ku ovi oli pöydällä. Suojaa vaan se lasi kunnolla että et tee samaa virhettä kun minä, ikkuna oli vielä sopivasti puoliks auki ja siihen keskelle tuli semmosia hienoja kipinän polttamia jälkiä pitkä rivi.

Ekaks vingulla tai rälläkällä tai peltisaksilla jos habaa riittää leikkaa sieltä kaikki pellit pois johon korroosia on vaikuttanut niin ei rupee heti kukkimaan uuvestaa ja on paljon helpompi hitsata puhtaaseen peltiin. Ja sit vaan semmonen jumalaton pelti jonka hitsaat yheltä kantilta kiinni ja sitten rupeet taivuttelemaan ja leikkaamaan ylimääräsiä pois.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Wellur
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Wellur »

Tuota hommaa minäkin koulun ohella nykyään harrastelen :? . Ovi irti. rälläkällä isommat ruosteet irti. sitten mahdollisesti dremelillä pienemmistä paikoista.puhdistus.sitte ruosteen esto pohjamaalia usea kerros. sitten hio reijän kohalta puhtaaksi. hitsaa.

Hitsauksen jälkeen re-pohjamaalia. meikäläinen on ainakin laittanu sauman kohalle kunnolla liimatiiviste massaa koska sauma jää aina huokoiseksi. sen jälkeen taas ruosteenestopohjamaalia. sitten oon laittanut semmosta kiveniskumassa ku sitä jäi yli. se suojaa suolaloskalta ym.

sitten oon laittanu päälymaalin päälle. Saa nähä kuinka äkkiä ruostuu uuestaan 8O

nämä oon siis tehnyt sinne sisäpuolelle ovea. enivei :roll:
Saab 900i 1990
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Huolehtikaa että vedenpoistoreiät jää auki, tai yleensäkin teette sellaiset oveen, jos koko pohja pitää uusia. Ikkunatiivisteen välistä pääsee vettä oveen sateella ja sen pitää päästä myös ulos. Kotelomassakin voi tukkia reiät. Jos oven sisälle ei pääse maalailemaan ja suojaamaan kunnolla, niin hitsisaumoihin ja liitoksiin voi uittaa moottoriöljyä ja/tai vaseliinia. Ne estävät ja hidastavat ruostumista. Öljy ja vaseliini tunkeutuu saumoihin ja huokosiin jopa paremmin, kuin varsinaiset kotelosuoja-aineet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kapaleino
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Mä olen taas tehnyt niin et olen muotoillut pienen pellin suikaleen ensin sen oven alareunan muotoon ja sit marssinut paikalliseen pelti firmaan ja ne on pokannut sellaista peltiä metri tolkulla. Ne ovet mitä olen korjannut ( ainakin viisitoista ovea ) Niissä ei ole ollut kuppaa siinä ns. pintapellissä joten sitä ei tarvi vaihtaa. Se on siitä alareunasta vaan muutamalla pisteellä kiinni puukko vaan väliin ja hakkaa sen vanhan pois, sit hioo rälläkällä kirkkaaks. Uuteen sitten poraa reiät valmiiks et on helppo hepata kiinni. Sen uuden pellin sauma jää mukavasti yläreunasta ovipahvin alle ja alareunasta sen tivarin alle ei hullu huomaa ja viisas ei puhu mitään et olis korjattu. Sit happoväri, sikamassa,maali´ja kotelosuojaa reilusti. mä kun olen noita muutaman tehnyt niin sen yhden oven irroitukseen ja paikalleen passaamiseen menee enemmän aikaa kun et hitsaa ne kaikki ovet paikallaan. Tää on hieman vaikeaa selittää näin kirjoittamalla kun ei voi piirtää sitä pellin muotoa mut se on tosi helppo laittaa HUOM. ainakin minusta. Jos kiinnostaa voin koittaa piirtää sen pellin muodon ja laittaa sähköpostina.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
ari_viitanen
"Hölösuu"

ovien hitsaus

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ja jos haluaa olla vähän laiska,niin hakee valmiit korjauspellit
motonetistä ei ole kauhian kalliit. Jää pois suoran pellin vääntely,
mutta maku asia kummin päin haluaa tehdä.
Ari 1622
Kapaleino
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Joo kyllä sen palan saa toki motonetistä himan yli 14 €, mut minusta on hölmöä ostaa se iso pala ja käyttää siitä se neljäsenttiä leveä kaistale ja heittää loput peltiromuihin :?: 8O
Tuota pokattua peltiä saa vähän hel**tin pitkän pätkän sillä 14 eskolla ja jos ostat kaikkiin oviin sen palan motonetistä niin pikaisen laskutoimituksen jälkeen saan summan 56 € 8O :!: :?: No siitä ei voi kiistellä mikä kannattaa ja mikä ei.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
ari_viitanen
"Hölösuu"

hitsaus

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Jep näinhän se on kun sanoit,empäs tiennyt kuinka pahasti on ruostunut.
isommat vauriot on tietysti helpompi korjata valmiilla paloilla,
mutta kyllähän se suora peltikin vääntyy meillä,ja kustannus
kysymyshän tuo on puhtaasti.
Ari 1622
[Moksu]
Matalapaineturbo

Re: Ovien hitsaus

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

mikä nuista motonetin korjauspaloista pitää tilata että saa sen ovienalaosan? eli siis sen kantin joka on "joka" saabissa ruosteessa
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
nalleolut
"TosiSaabisti"

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

[Moksu] kirjoitti:mikä nuista motonetin korjauspaloista pitää tilata että saa sen ovienalaosan? eli siis sen kantin joka on "joka" saabissa ruosteessa
ei saa yleistää..... Murisee......
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
[Moksu]
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja [Moksu] »

nalleolut kirjoitti:
[Moksu] kirjoitti:mikä nuista motonetin korjauspaloista pitää tilata että saa sen ovienalaosan? eli siis sen kantin joka on "joka" saabissa ruosteessa
ei saa yleistää..... Murisee......
elämän tosiasioita :)
Saab 9-5 2.3t Vector stage 2,5
toms
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja toms »

Ei muuten oo ruosteessa. Viimetalvena tarkastettu tarkasti.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin