Paljonko virityksillä saatu kiihtyvyyttä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Joo eihän sitä käytännössä hunttiin asti tietty paikaltaan okei revitetäkään. Toi tonnari on kyllä sellanen tankki että vakioalustalla sutii kyllä taatusti. Onneksi Bilstein/H-R puslineen odottelee allelaittoa :) Perä on niin painava et kun polkasee niin kaikki paino siirtyy etypyöriltä taakse. Pitäsköhän rakentaa joku satakilonen etuspoikka 8)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasi kirjoitti: Pitäsköhän rakentaa joku satakilonen etuspoikka 8)
Ei pitäisi. :wink:

Ja on kyllä 2.3T tonnarilla aivan turha lähteä liukkaalla kisailemaan kenenkään kanssa liikennevaloista, sutimaanhan se katiska jää, pitoa alkaa löytyä ehkä kolmos-nelosvaihteilla...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

V.J.S kirjoitti:
saapasi kirjoitti: Pitäsköhän rakentaa joku satakilonen etuspoikka 8)
Ei pitäisi. :wink:

Ja on kyllä 2.3T tonnarilla aivan turha lähteä liukkaalla kisailemaan kenenkään kanssa liikennevaloista, sutimaanhan se katiska jää, pitoa alkaa löytyä ehkä kolmos-nelosvaihteilla...
No joo en tarkottanukkaan että talvella kukaan revittelis. Eihän talvella pidä lähetyksissä ku neliveto.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Aikoinaan oli sellainen malli kuin Saab 9-3 Troll R jonka speksit löysin:
280hv / 400Nm
0-100 5,9 sek
0-160 13,3sek
0-200 20,5 sek
huiput rajoitettu 260 kohdalle

auton valmistusmäärä tais olla muutamissa kappaleissa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

9-3 Aero 2002 Nordig Steg 3.

Mittarista kuvattuna 100-200:

Vakiona 19.5s
Steg 3 ja 30 astetta lämpöä 16s
Steg 3 ja 5 astetta lämpöä 14s
STCF #3
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

saapasi kirjoitti:Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema.
Heh heh johan tässä mullakin alkaa ikä olee lähes 22v, ja kyllähän se paikoiltaan lähettäminen on ihan hauskaa, mut sutimista se on lähes vakio ng:lläkin :?
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

saapasi kirjoitti: Mutta mutta katsokaas kun me nuoremmat alle kolmekymppiset kuskit tykätään leikkiä niissä valoissakin ja meille kun kuitenkin merkitsee enemmän se 0-100 lukema.
Riippuu vähän nuoresta alle kolmekymppisestä, itselleni ei kyllä merkkaa 0-100 arvo sitten yhtikäs mitään. :lol: Jos kuitenkin moiselle antaa arvoa, niin:

1. Hommaisin nelivetoisen auton
2. opettelisin lähtemään sillä autolla paikaltaan (tärkein tekijä)
3. ...tai hommaisin automaatin

Jos pitäytyisin Saabissa, niin:

1. Opettelisin lähtemään paikaltaan, häviää sekunteja varmasti enemmän kuin yhdelläkään virisetillä (tai sitten se automaatti..)
1. Tekisin alustalle ja renkaille jotain
3. Tekisin välityksille jotain
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Itellä 9-5 aerossa hirschin 1 sarja ja Saksassa tuli sen verran katsottua kelloa että ilmoitetut ajat pitää aika hyvin paikkansa, ainut on lähtö, kun on esp, että ei kannata yrittää liikaa. Eli 6,5 0-100 ja 24,2 0-200 eli 17,7 olisi laskennollinen aika 100-200. Tuo 0-200 aika alittui selvästi itellä eli keskikierroksilla selvästi enemmän potkua kuin vakioaerossa ja yli 200 myös kiihtyy paljon paremmin.
Tosin täällä Suomessa ei järkevästi ajatellen ole mitään idistä virittämisessä mutta kun sarja oli mukana niin ei kun ensi kesänä taas Saksaan nauttimaan :D :D :D :D ja siskoa katsomaan.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Kyllähän tuo viri asiansa ajaa. :)
Aikoinaan vakiolla 0,4bar paineilla sai moottoritien rampista ylämäkeen 40km/h vauhdista just kiihdytettyä neljä päällä tohon normaaliin 140km/h moottoritienopeuteen. Ja nyt tossa samassa kohdassa sama lasti ja lähtönopeus, on vauhtia 210km/h :) Eikä paineita ole kuin tuo 1,3bar ja ei sudi kun on tomaatti. :D
Ja ikää rapiat 40V :)
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eniten hymyilyttää kun lähtee rampilta joku Tojo kuski takapuskurissa kiinni. Eli se 50-110 kakkosella on mulla eniten käytetty veto. Tuleehan sitä välillä valoistakin lähdettyä rivakammin, varsinkin kun on vieressä eteen kohta kiilausta yrittävä Vulvisti. Vaikka ikä on lähempänä 40 kuin 30, arvostan tuota 0-100 väliäkin, kaiken maailman kiilaajia kun riittää.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

En minä ainakaan ykkösellä poljinta pohjaan tallaa, ihan turhaa, vaikka Maptun Stage 1 ei ahtoja rajoittaiskaan. Kakkosellakin on vähän niin ja näin toisinaan, mukavuuspainotteisella alustalla tuppaa sutimaan, jos reitillä on kaarrosta.

Kyllä itse nautin eniten juurikin kiihdytyksistä 60km/h => kakkosella tai kolmosella. Siinä on sitä voiman tunnetta menossa silloin :wink:

Ikää on pari vuotta vajaa 40, kun tuokin asia näemmä otetaan huomioon tässä :D

Oho, sigu ei kerro autoa, 9-5 2,3t + Maptun mopo 1 8)
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saapasi kirjoitti:
V.J.S kirjoitti: Ja on kyllä 2.3T tonnarilla aivan turha lähteä liukkaalla kisailemaan kenenkään kanssa liikennevaloista...
No joo en tarkottanukkaan että talvella kukaan revittelis. Eihän talvella pidä lähetyksissä ku neliveto.
Aivan sama homma vesikelillä kesällä, ykkösellä tai kakkosella on ihan turha antaa lämää isolla tohvelilla, kierrokset pomppaa vaan rajoittajalle ja kilpakaveri, esim. ooppel sorsa 1.0, poistuu horisonttiin.
Termos kirjoitti:Kyllä itse nautin eniten juurikin kiihdytyksistä 60km/h => kakkosella tai kolmosella. Siinä on sitä voiman tunnetta menossa silloin
Jep, esim. kolmosella 60-160 veto rampilta on aina yhtä kiva, etenkin jos sattuu joku "onneton" roikkuja olemaan takapuskurissa kiihdytyksen alkaessa 8)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Siinä nämä uudet vehkeet on hyviä, kun on esp niin saa manuaalillakin aina samanlaisen lähdön ei sudi, yrittää kyllä, mutta jarruilla ja moottorin tehon laskulla hillitään luistoa, voi painaa polkimen pohjaan oli sitten kesä taikka talvi, eikä karkaa luistoihin. Ja napista saa pois päältä, mikäli haluaa.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

V.J.S kirjoitti: Jep, esim. kolmosella 60-160 veto rampilta on aina yhtä kiva, etenkin jos sattuu joku "onneton" roikkuja olemaan takapuskurissa kiihdytyksen alkaessa 8)
Mites muuten rasittaako tuo yhtään automaattilaatikkoa jos tuollaisia 40-> ja 60-> vetoja alkaisi harrastamaan? Toihan on kans sika kivaa just tollanen rampista lähteminen. Ei kai se voi samalla tavalla repiä kuin paikaltaa lähtisi?
hemimo
Matalapaineturbo
Viestit: 185
Liittynyt: Pe Loka 14, 2005 22:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hemimo »

Juusokas kirjoitti:Eniten hymyilyttää kun lähtee rampilta joku Tojo kuski takapuskurissa kiinni.
Kyllä minua tuppasi väkisinkin hymyilyttämään moottoritiellä, kun olin ohittamassa jotain teinihässäkkä Opelia, tais olla manta tjsp. Tais pojat luulla, että heitä ohittamassa oli joku perus iivari saappi, kun yrittivät alkaa kisailemaan...
No, eipä tosiaankaan luulleet kauaa... :twisted:
Kivaa kun oli kerrankin sitä pitoa... :D
Saab 99 cc t8 IC APC -78, Saab 9-3t SE -01 (vaimon), V60 D3 -11
EXät: 99 T16 ic Airflow -83, 99 -82, 9-5 Wagon 2,3t -00, 9000 AERO -97, 9000 CS 2,0i -92, 99 -84
Vastaa Viestiin