Uutta 9-5:n tilalle ??
Uutta 9-5:n tilalle ??
Auttakeepa nyt hyvät Saab-veljet
Kohta taas 3 vuotta täyttyy ja joku pirssi pitäisi tilata nykyisen 9-5 2.0T Vector Wagonin tilalle. Mitäs ehdotuksia ?
Tässä vaatimuslistaa:
- tilava farmari (2 lasta +koira?)
- automaatti
- tarpeeksi tehokas/vääntävä moottori
- hyvä ajatteva & turvallinen
- kunnon varusteet (ACC, cruise, ajotietsikka,nahat, hyvä audio yms.)
- 4-vedosta plussaa...? (kelkan/mönkkärin kiskontaa ja talvimökkeily)
- hintaluokka noin 45 k€
Nyt on tsekaattu (ei koeajettu vielä) seuraavat:
- 9-5 Wagon , ei enää kolmatta samanlaista (vanhan oloinen) , vaikka hyvä onkin
- 9-3 SC, ahdas ja pieni tavaratila
- Audi A4 1.8T/2.0T farkku, ahdas ja pieni tavaratila
- BMW 320 Touring, 50 k€ varusteilla
- Citroen C5 V6 , karmean näköinen
- Peugeot 407 SW 3.0 , pieni tavaratila
- Ford Mondeo V6 3.0, uusi tulossa 2007
- Ford Maverick V6 3.0 , pieni tavaratila
- Alfa 159 farkku, ei saa automaattia 2.4 JTD:hen , pieni tavaratila ?
- Opel Vectra 2.8 Turbo farkku, ei muuta vikaa kuin tylsän oloinen kokonaisuus
- Honda Accord Executive AX Tourer 2.4, ajettavuus ja moottorin luonne ?? Muuten OK
- Volvo V70 2.5T/AWD, > 50 k€ kun varusteet ottaa
- Passat variant 2.0 FSI , riittääkö puhti ?
- Passat variant 2.0 TDI DSG, liian kallis varusteltuna
- Passat 4 Motion (ei saa automaattia)
- SUV:t isolla koneella >50 k€ (RAV4, Sorento, SantaFe...)
Nyt tylsä Vectra 2.8T ja Honda Accourd Exec XA Tourer tuntuvat parhaiten
täyttävän vaateet, myös Alfa 159 2.2. JTS farkku voisi olla kiva. 3 vuotta sitten oli helpppo valinta mutta nyt ei vielä mitään ahaa-ilmiötä ole eteen tullut. Kuitenkin syksyllä paha leasing-yhtiön setä hakee nykyisen 9-5:n pois.
Vai pitääkö tsekata tila-autot (Touran/Voyager/Avensis) vai hankkia vaikka uusi Croma .....
Kaikki kommentit tervetulleita
Kohta taas 3 vuotta täyttyy ja joku pirssi pitäisi tilata nykyisen 9-5 2.0T Vector Wagonin tilalle. Mitäs ehdotuksia ?
Tässä vaatimuslistaa:
- tilava farmari (2 lasta +koira?)
- automaatti
- tarpeeksi tehokas/vääntävä moottori
- hyvä ajatteva & turvallinen
- kunnon varusteet (ACC, cruise, ajotietsikka,nahat, hyvä audio yms.)
- 4-vedosta plussaa...? (kelkan/mönkkärin kiskontaa ja talvimökkeily)
- hintaluokka noin 45 k€
Nyt on tsekaattu (ei koeajettu vielä) seuraavat:
- 9-5 Wagon , ei enää kolmatta samanlaista (vanhan oloinen) , vaikka hyvä onkin
- 9-3 SC, ahdas ja pieni tavaratila
- Audi A4 1.8T/2.0T farkku, ahdas ja pieni tavaratila
- BMW 320 Touring, 50 k€ varusteilla
- Citroen C5 V6 , karmean näköinen
- Peugeot 407 SW 3.0 , pieni tavaratila
- Ford Mondeo V6 3.0, uusi tulossa 2007
- Ford Maverick V6 3.0 , pieni tavaratila
- Alfa 159 farkku, ei saa automaattia 2.4 JTD:hen , pieni tavaratila ?
- Opel Vectra 2.8 Turbo farkku, ei muuta vikaa kuin tylsän oloinen kokonaisuus
- Honda Accord Executive AX Tourer 2.4, ajettavuus ja moottorin luonne ?? Muuten OK
- Volvo V70 2.5T/AWD, > 50 k€ kun varusteet ottaa
- Passat variant 2.0 FSI , riittääkö puhti ?
- Passat variant 2.0 TDI DSG, liian kallis varusteltuna
- Passat 4 Motion (ei saa automaattia)
- SUV:t isolla koneella >50 k€ (RAV4, Sorento, SantaFe...)
Nyt tylsä Vectra 2.8T ja Honda Accourd Exec XA Tourer tuntuvat parhaiten
täyttävän vaateet, myös Alfa 159 2.2. JTS farkku voisi olla kiva. 3 vuotta sitten oli helpppo valinta mutta nyt ei vielä mitään ahaa-ilmiötä ole eteen tullut. Kuitenkin syksyllä paha leasing-yhtiön setä hakee nykyisen 9-5:n pois.
Vai pitääkö tsekata tila-autot (Touran/Voyager/Avensis) vai hankkia vaikka uusi Croma .....
Kaikki kommentit tervetulleita
Re: Uutta 9-5:n tilalle ??
Avensis Versoa ei enää myydä. RAV4 2,2 D-4D Luxuryvenudi kirjoitti: Vai pitääkö tsekata tila-autot (Touran/Voyager/Avensis) vai hankkia vaikka uusi Croma .....
Kaikki kommentit tervetulleita
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Uusi passatti on saanut paljon kehuja ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta mutta minkälaista suorituskykyä vaadit, ainakin turbossa riittää paukut, mutta maksaako liikaa. Audihan ainakin hävisi TM testissä volkarille ajo-ominaisuuksissa, audihan on jo "vanha" malli. Kannaatta käydä ajamassa. Honda varmasti huoleton peli, mutta kaikki hohdokkuus puuttuu, perus käyttöauto. Fordeihin ei kannata koskea, ainakin itsellä ei ole mairittelevia kokomuksia.Vectra on suurennettuna 93 ja kaikki innovatiivisyys puuttuu kuten sanoit tylsä, muuten varmaan hyvä peli, opeleitten laatu parantunut huikeasti, taisi olla viimeksi toiseksi paras eurooppalainen merkki saksan katsastusvikatilastossa. Volvohan on myös perusauto, ihan ok, vähän tylsä, mutta nelivetosena talvella hyvä varsinkin jos vetää kärryä. Volkkaria kannattais käydä kokeilemassa, voi jopa yllättää positiivisesti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
JOS et jostain ihmeen syystä päädy Saabiin, niin kyllä noista vaihtoehdoista ottaisin...Opelin. Ihan puhtaasti tuon 2,8V6 turbon ja hinnan takia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Miten voi auttaa ostajaa joka:
- Ensin kertoo vaatimukset miksi on tähän asti päätynyt saabiin
- Toiseksi todistaa itsekin että muut vaihtoehdot eivät täytä vaatimuksia..
Osta Skoda, koska skodalla menee hyvin
No eikun jos ajat paljon niin osta V70, siinä on eniten Saabin hyviä puolia. Ne 5 tonnin varusteet voi jättää ja saa silti hyvän auton.
Jos ajat vähän niin ihan fiilispohjalta mikä kottero vaan.
- Ensin kertoo vaatimukset miksi on tähän asti päätynyt saabiin
- Toiseksi todistaa itsekin että muut vaihtoehdot eivät täytä vaatimuksia..
Osta Skoda, koska skodalla menee hyvin
No eikun jos ajat paljon niin osta V70, siinä on eniten Saabin hyviä puolia. Ne 5 tonnin varusteet voi jättää ja saa silti hyvän auton.
Jos ajat vähän niin ihan fiilispohjalta mikä kottero vaan.
9000CS 2,3
Viimeksi kun autoa olin vaihtamassa kävin myös kokeilemassa tuon Honda Accordin kalleimman version. Silloin auton pudotti itseltäni auttamatta pois sen korkea melutaso. Auto on tavattoman äänekäs jopa kesäkiekoilla.
Sama vika muuten tuossa uudessa 407:ssa. Koittavat koeajoautoissa bluffata rengasvalinnoilla että edes joku ostaisi...
Sama vika muuten tuossa uudessa 407:ssa. Koittavat koeajoautoissa bluffata rengasvalinnoilla että edes joku ostaisi...
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Tuota vastaa aika lailla omaa tilannetta viime kesänä. Ajoin about nuo kaikki vaihtoehdot ja nyt alla 9-5 Vector 2.3t ja onhan se makea peli. Ei pätkääkään paina ikä tai hyvin vähän. Uskomatonta miten hyvin suunnitelu on alunperin tehty. Kojelauta on nyt toimivampi pyörösäätimillä ja sisustus on tosi maukas. En tajua maailman menoa, miksi prässätä uusia ulkomuotoja kiihtyvällä vauhdilla kun itse asiassa mikään ei muutu ??? Lisäksi 9-5:n turvallisuus hakkaa uudetkin kilpailijat, miksi ? Kuten sanoin, se on alunperin hyvin suunniteltu auto!
Jep, omaa 9-5 -98 "vanhusta" on tullut vertailtua uudempiin ysikolmosiin, c mersuun, A6 audiin, Mondeoon aina kun on kytiiin tai kuskin pukille päässyt. Kyllä tulos on aina ollut se ettei auto vaihtamalla parane. Jokin ominaisuus pomppaa muisa merkeissä esiin, mutta auto on ainakin mulle kokonaisuus ulkonäöstä sisätilan hajuun asti.... (Joo omassa on nahat ja nahkista... ) Joka kerta olo on kuin pikkupojalla, kun saa sovittaa avainta virtalukkoon autotallissa...
3-5v pitohaarukka oli mielessä autoa ostettaessa, mutta kyllä nyt näyttää, että menee paljon pidempään. Toki tuo uusi 9-5 kiinnostaa, mutta odotetaan nyt, että niitä tulee muutaman vuoden vanhana kakkosmarkkinoille....
3-5v pitohaarukka oli mielessä autoa ostettaessa, mutta kyllä nyt näyttää, että menee paljon pidempään. Toki tuo uusi 9-5 kiinnostaa, mutta odotetaan nyt, että niitä tulee muutaman vuoden vanhana kakkosmarkkinoille....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Tätä kun aletaan miettimään niin päästään autobisneksen loputtomiin syövereihin. Minulla on (teoreetikkona) sellainen teoria että bisneksessä ajattelutapa on muuttunut viime vuosikymmenellä ihan päälaelleen. Kun ennen myyntivalttina oli esim. kestävyys, niin sittemmin alettiin ajattelemaan että auton kiertoa pitää nopeuttaa -voiton maksimoimiseksi tietenkin-. Mitä useammin uusi auto saadaan ihmiselle myytyä, sitä isompi voitto. Tämä on johtanut tietenkin siihen että auton valmistajan täytyy pystyä markkinamiesten avulla luomaan ostajalle "tarve vaihtaa autoa mahd. usein". Ja koska autot eivät (minun mielestä) ole kehittyneet oikeasti ainakaan 10 vuoteen, niihin on pakko keksiä keinotekoisia houkuttimia, joiden puute sitten ajaa ihmisen autokauppaan parin vuoden välein. Niitä ovat sitten vaikkapa muotoilun muutokset ja kaikki sähkö/tietokone härvelit.SportySedan kirjoitti:En tajua maailman menoa, miksi prässätä uusia ulkomuotoja kiihtyvällä vauhdilla kun itse asiassa mikään ei muutu ???
Jatkuva muutosten tekeminen ja suunnittelu maksaa tietysti rahaa. Se ajaa kilpailuttamaan osien alihankintatyötä, jonka laadun kustannuksella autot sitten rakennetaan. Toinen suuri rahastusmuoto tuleekin sitten vähän niinkuin siinä kylkiäisenä, eli ne osat jotka vanhemmissa autoissa kestivät 5-10 vuotta, hajoavat nyt 1-3 vuoden välein. Niiden osien ja tietysti myös korjaamon työveloitusten hintojen nostamisella pilviin saadaan sitten loput löysät rahat pois koukkuun saaduilta autoilijoilta.
9000CS 2,3