Kimppatilaus - Virisatsi 9-5 ja muihin saabeihin
Maptunilta esitettiin tuli T7:n boxien (9-5, 9-3) osalta tarjoushinnaksi 720€ T7 Stege 1 osalta. Lisätietoa maptunilta: "Toimitus aika on stege 1 sarjoille 1-2 arkipäivää, mutta joudumme tässä tapauksessa porrastamaan
hiukan toimitusta. Esim 9 autoa 3 erässä niin että toimitan ensiksi 3-sarjaa. Kun saan palautuksena
vakio rungot takaisin niin seuraava erä lähtee liikenteeseen. Tätä voidaan suunnitella vielä erikseen miten
homma toteutetaan. Tai muussa tapauksessa palautus rungot saatava todella nopealla aika taululla takaisin."
Pro-car serviseltä tuli lisätietoa: "Nuo aiemmin ilmoittamani hinnat olivat "vaihtoboxi" hintoja. PPC:tä on saadaan myös
T7 ja T8 autoihin. PPC stage1 hinta on 840,- nto.
Vaparisuodatin lisää hintaa 45,-. PPC:ssä ei siis tule vaihtoboxi lisää eikä boxista tarvitse lähettää numeroita eikä boxia tarvitse vaihtaa. Softa ohjelmoidaan diagnostiikkapistokkeen kautta auton vakioboxiin."
Että tämmöistä. Näistä sitten pitäisi lähteä rakentelemaan jatkotarjouspyyntöä.....ja varsinaista tilausta.
Toivomukset tietysti huomioidaan, mutta allekirjoittanutta kiinnostaa tällä hetkellä eniten tuo Pro-car servisen tarjous, varsinkin kun tiedän etä heidän palvelunsa on aina ollut ensiluokkaista ja edellisessä autossani (9000) toimi tuo Speedpartsin boxi ensiluokkaisesti (3 vuotta). Joten kyllä tuo mahdollisesti 600 euron alittava hinta kuulostaa hyvältä...
Ai, niin tuosta jälleenmyyntiarvosta. Itse sain autostani varmasti vakiota enemmän, kun auto oli rakenneltu ja erittäin siistissä kunnossa. Ostaja arvosti tätä.
kapsu
hiukan toimitusta. Esim 9 autoa 3 erässä niin että toimitan ensiksi 3-sarjaa. Kun saan palautuksena
vakio rungot takaisin niin seuraava erä lähtee liikenteeseen. Tätä voidaan suunnitella vielä erikseen miten
homma toteutetaan. Tai muussa tapauksessa palautus rungot saatava todella nopealla aika taululla takaisin."
Pro-car serviseltä tuli lisätietoa: "Nuo aiemmin ilmoittamani hinnat olivat "vaihtoboxi" hintoja. PPC:tä on saadaan myös
T7 ja T8 autoihin. PPC stage1 hinta on 840,- nto.
Vaparisuodatin lisää hintaa 45,-. PPC:ssä ei siis tule vaihtoboxi lisää eikä boxista tarvitse lähettää numeroita eikä boxia tarvitse vaihtaa. Softa ohjelmoidaan diagnostiikkapistokkeen kautta auton vakioboxiin."
Että tämmöistä. Näistä sitten pitäisi lähteä rakentelemaan jatkotarjouspyyntöä.....ja varsinaista tilausta.
Toivomukset tietysti huomioidaan, mutta allekirjoittanutta kiinnostaa tällä hetkellä eniten tuo Pro-car servisen tarjous, varsinkin kun tiedän etä heidän palvelunsa on aina ollut ensiluokkaista ja edellisessä autossani (9000) toimi tuo Speedpartsin boxi ensiluokkaisesti (3 vuotta). Joten kyllä tuo mahdollisesti 600 euron alittava hinta kuulostaa hyvältä...
Ai, niin tuosta jälleenmyyntiarvosta. Itse sain autostani varmasti vakiota enemmän, kun auto oli rakenneltu ja erittäin siistissä kunnossa. Ostaja arvosti tätä.
kapsu
Täh!?saapasi kirjoitti:Viritys laskee jälleenmyyntiarvoa. Ja talvella tietty tehoja ei tarvita. Siihen tosin tuo sulakkeen poisto vois olla helpompi kuin vaihtaa boksia.ng900aero kirjoitti:Sori vähän hölmöhkö kysymys mutta mitä meinaatte sillä vakioboksilla tehdä, asentaako takaisin autoa myydessä vai ajella sillä silloin tällöin jotta viriboksi tuntuisi hauskemmalta?
Voihan myydessä tai talvikeleillä napata vaikka apc:n sulakkeen irti niin ei taatusti kulje mihinkään![]()
Aika useassa tapauksessa ostaja tuskin harmistusi jos autosta löytyisikin +100hv enemmän tehoa kuin kuuluisi![]()
Minullakin pölyyntyy tuolla kaapissa yksi T7:n vakioboksi, sen saa ostaa pois jos joku sellaista himoitsee

Eipä nuo viritykset autoa riko vaan se ajotyyli ja huonolla pidolla olo. Ei noista virityksistä ole talvellakaan mitään haittaa, paitsi jos nilkkanivelessä ei ole kuin kaksi asentoa (ON/OFF). Jos ajelee pintakaasulla , niin viritettykin auto tuntuu normaalilta.
Tuolla ylempää oli kommenttia speedpartsin lastuista. Ainakin aikasemmin speedpartsin lastut oli BSR:n (http://www.bsrab.se) lastuja ja ne on kyllä ruottalaisten testeissä pitäneet parhaiten sen mitä lupaavat. Omakohtaisiakin kokemuksia on sen verran, että kun tankissa on 95 oktaanista bensaa ja pistää tallan pohjaan niin kyllä se fuel cut sieltä tulee. (95 nakuttaa herkemmin). Toisaalta myös jos 98E:lla ajaa ilman hukkaporttia (Magneettiventtilin W-letku) niin toppaa ne ahdot siinäkin. Taitaa tulla tosin vakioaktuaattorin (hukkaportin kello) säädöt vastaan.
Anyway, mitä tulee "jonkun anturin" disablointiin, niin ne jutut on olleet sellaista, että joskus jossain softassa, olis säädetty tuota nakutusherkkyyttä pienemmälle ja siitä lähteneet sitten urbaanit lekendat pyörimään pitkin Åmålia. Väittäisin, että Speedparts on ihan yhtä luotettava kuin "muutkin". Huonon maineenhan Speedparts sai muutama vuosi sitten kun, oliko se nyt sihteeri, joka vaihtoi firmaa ja hommat levisi käsiin. Kaikilla hirvee ressi ja hommat levällään. Toimitukset venyi tai ei tullut ollenkaan. Vaan empä usko että sekään enää nykyään vaikuttaa BSR:n lastun ohjelmointiin

MapTun on saanut hyvän maineen Ruotsin taikureiden hyvän asiakaspalvelun ja nopeiden sähköpostivastauseten sekä individualsoftien toimituksen ansioista.
Pitäisköhän mun syyttää Maptunia softan manipuloinnista kun mulla leikkasi kone kiinni neljä päivää boksin asennuksen jälkeen?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hirschin kanssa voisikin aloittaa tappelun siitä, saako mukana tulevalla TÜV-todistuksella auton katsastettua tieliikenteeseen viritettynä vai eiHMK kirjoitti: Toivottavasti tästä ei tosiaan tule mitään tappelua vaikka se on selvää, että osa haluaa Maptunin, osa Nordicin, osa Speedpartsin, osa BSR:n ja ehkä joku vaikkapa Hirschin


Vaan eipä taida Hirschin myyjä päästä tarpeeksi edullisiin hintoihin, että porukka kiinnostuisi.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Jyrki päivittää Nordicin tarjoushintaa, joka nyt on:
"Tässä on kimppatilausten äiti 5 kappaleelle:
2 x 9-3 2.0t Steg1 -> 653 eur sis toimituskulut asiakkaalle
3 x 9-5 2.3t Steg1 -> 653 eur sis toimituskulut asiakkaalle
Stage 2 ja 3 hinnat pitää laskea määrän mukaan. Nordicin tarjoama putki on ruostumaton ja sillä on elinikäinen takuu.
Toimitusaika tilauksesta 5-7 pv riippuen jos viikoloppu sattuu väliin.
Mikäli tilaajia tulee lisää se huomioidaan myös hinnassa."
"Tässä on kimppatilausten äiti 5 kappaleelle:
2 x 9-3 2.0t Steg1 -> 653 eur sis toimituskulut asiakkaalle
3 x 9-5 2.3t Steg1 -> 653 eur sis toimituskulut asiakkaalle
Stage 2 ja 3 hinnat pitää laskea määrän mukaan. Nordicin tarjoama putki on ruostumaton ja sillä on elinikäinen takuu.
Toimitusaika tilauksesta 5-7 pv riippuen jos viikoloppu sattuu väliin.
Mikäli tilaajia tulee lisää se huomioidaan myös hinnassa."
Onkohan muilla valmistajille PPC:n tapaista käytössä ? Ainakin olin joskus näkevinäni, että GenuineSaabin sivuilla oli PPC:tä Nordicin ohjelmalla.
Saisikohan Potkis asiaan jotain selvyyttä ?
Saisikohan Potkis asiaan jotain selvyyttä ?
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Kysyin listahintaa viime syksynä autolleni, kertaluokka oli 1600 asennettuna - S-Bonus (ko. liike olisi antanut S-Bonuksen) eli Potkiksen hintoihin ei niin suurta eroa, tietty muissa asioissa se ero sitten syntyykin....kapsu kirjoitti:Joo, muiden boxien hinnat kerrottuna 2-3:lla on Hirschin hinta...joten jos jollain on varaa niin hienoa ; ) toisaalta tuollainen Hirschin merkki auton peräpeiliin kyllä kiehtoisi : ))))

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Tämä on nyt vain oma mielipide, kukin tykätkööt siitä mitä haluaa...
Itse en lähtisi SP/BSR linjalle siitä syystä, että jos (ja aika usein kun) softa ei ns. pelaa aivan nappiin et tod näk saa sieltä kustomoitua tuotetta autoosi, kuin miten asian laita on maptun/nordic sektorilla. Stage ykköset on oma lukunsa...
ja mitä tulee urbaani legendoihin, niin haulla voi etsiä mitä tämä "legenda" pari vuotta sitten tarkoitti allekirjoittaneen kohdalla. Se on sitten tarina MEIKÄLÄISEN autosta, ei teidän, eikä jokun esson baari tutun autosta joka on ajanut 100tkm bsr:n tuotteilla...
mistä tietää pelaako softa? no mittaamallahan se selivää. Toisille riittää että ruopii parilla edestä ja tuntuu vakiota tehokkaammalle, toiset sitten katsoo vähän tarkemmin mistä se kana pissii... Samaisesta syystä moni on täysin tiedoton kuinka pyllystä osa näistä tuotteista todellisuudessa on...
Itse en lähtisi SP/BSR linjalle siitä syystä, että jos (ja aika usein kun) softa ei ns. pelaa aivan nappiin et tod näk saa sieltä kustomoitua tuotetta autoosi, kuin miten asian laita on maptun/nordic sektorilla. Stage ykköset on oma lukunsa...
ja mitä tulee urbaani legendoihin, niin haulla voi etsiä mitä tämä "legenda" pari vuotta sitten tarkoitti allekirjoittaneen kohdalla. Se on sitten tarina MEIKÄLÄISEN autosta, ei teidän, eikä jokun esson baari tutun autosta joka on ajanut 100tkm bsr:n tuotteilla...
mistä tietää pelaako softa? no mittaamallahan se selivää. Toisille riittää että ruopii parilla edestä ja tuntuu vakiota tehokkaammalle, toiset sitten katsoo vähän tarkemmin mistä se kana pissii... Samaisesta syystä moni on täysin tiedoton kuinka pyllystä osa näistä tuotteista todellisuudessa on...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Speedpartsin softa = BSR:n softa. En tiedä, onko T7:ssa koskettu pressure guard -arvoihin, mutta ainakin NG900T:n steg 3:n softassa se oli disabloitu.HMK kirjoitti:Laitoin BSR:lle kyselyä tuosta pressure guard-asiasta.
En ole ainakaan lukenut, että PPC-systeemissä olisi ollut mitään ongelmia oli kyse sitten Saabista tai jostain muusta merkistä. Speedpartsin boksi voi sitten olla eri asia?
Itseä kun kovasti kiinnostaa se PPC-systeemi juuri sen takia, että sen saa vaivattomasti poiskin ostamatta mitään uutta boxia tai sulakkeen irrottamisella. Lisäksi ainakin DocPowerilta tulisi samalla alea myös noihin putkiin.
Toivottavasti tästä ei tosiaan tule mitään tappelua vaikka se on selvää, että osa haluaa Maptunin, osa Nordicin, osa Speedpartsin, osa BSR:n ja ehkä joku vaikkapa Hirschin
Sitten vielä sellainen juttu, että tuskin kannattaa suoraan kysyä viripajalta noita pressure guard -juttuja niiden ohjelmissa. Nehän tietysti kiistävät kaiken. Tuskin kukaan avoimesti kertoisi tuollaisesta asiasta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
En usko, että noinkin tunnettu ja hyvämaineinen firma uskaltaisi valehdella asiasta päin naamaa. Jo pelkästään oikeusjuttujen uhka ja maineen (myynnin) menetys estävät sen.Turbo Sensonic kirjoitti:
Speedpartsin softa = BSR:n softa. En tiedä, onko T7:ssa koskettu pressure guard -arvoihin, mutta ainakin NG900T:n steg 3:n softassa se oli disabloitu.
Sitten vielä sellainen juttu, että tuskin kannattaa suoraan kysyä viripajalta noita pressure guard -juttuja niiden ohjelmissa. Nehän tietysti kiistävät kaiken. Tuskin kukaan avoimesti kertoisi tuollaisesta asiasta.
Abbotthan oli julkisuudessa jokin aikaa sitten kun sitä epäiltiin softan kopioimisesta.
Kaikilla valmistajilla on tuotteissaan joskus ongelmia. Kaikesta huolimatta kyllä tuo BSR-PPC pysyy edelleen itsellä ykkösenä varsinkaan kun tarkoituksena ei ole virittää autoa tappiin.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
T7:ssa tuo pressure guard ei ole yksiselitteinen asia koska systeemi on massaohjattu. Massaraja kyllä löytyy, mutta kyse ei ole samasta asiasta.
Tämä siksi että MAFi ei pohjaa, kuten T5:n MAPpi ja näin ole lopputulos ei ECUn kannalta ole "laput silmille" jos raja ylittyy. Se löytyykö raja sieltä vai ei on lähes tulkoot yks ja sama, kyllähän se nyt jokainen mittarista näkee jos se ahdin yht. äkkiä alkaa puskemaan 2.0bar ahtoja. Tyhmähän siinä saa olla jos jatkaa polkemista virne suupielessä tällaisessa tilanteen sattuessa. Itse olisin enemmän kinnostunut mitä värkki ahtaa ja kuinka lähellä ko. arvo on std MAPin skaalan yläpäätä.
Ja mitä tulee auton tappiin virittämiseen niin stage ykköstä pahempaa rääkkiä et koneelle vakio ahtimella saa järjestettyä.
Tämä siksi että MAFi ei pohjaa, kuten T5:n MAPpi ja näin ole lopputulos ei ECUn kannalta ole "laput silmille" jos raja ylittyy. Se löytyykö raja sieltä vai ei on lähes tulkoot yks ja sama, kyllähän se nyt jokainen mittarista näkee jos se ahdin yht. äkkiä alkaa puskemaan 2.0bar ahtoja. Tyhmähän siinä saa olla jos jatkaa polkemista virne suupielessä tällaisessa tilanteen sattuessa. Itse olisin enemmän kinnostunut mitä värkki ahtaa ja kuinka lähellä ko. arvo on std MAPin skaalan yläpäätä.
Ja mitä tulee auton tappiin virittämiseen niin stage ykköstä pahempaa rääkkiä et koneelle vakio ahtimella saa järjestettyä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Miten tää nyt pitää lukea, niinkö että stage 1 rasittaa konetta jotenkin erityisesti vaiko että ei stage 1:llä saa konetta rasitettua kunnolla?Vigge kirjoitti: Ja mitä tulee auton tappiin virittämiseen niin stage ykköstä pahempaa rääkkiä et koneelle vakio ahtimella saa järjestettyä.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --