LH-Jetronic
LH-Jetronic
http://www.saabnet.com/tsn/faq/lhoverview.html
löyty ohjeet 2.4 sen vikakoodeihin mutta mulla on varaosa auton 2.2 boxi joka käy huonosti ehjässä autossa mutta se on kotoisin amm vikaisesta ritsasta.
käyttöauto toimii muuten ok mutta pitäis saada toi varaosa tonnari käymään uudella amm, enkä viittis kokeilla siihen käyttöauton boxia koska tuntuu siltä että sen viat jää muistiin eikä lähde pois ilman testeriä?
Onko boxi pysyvästi paskana? vai jotain konstia bootata se.
Hestekki on käynyt mielessä mutta tekis mieli koeponnistaa varaosa auto ennen sen hankintaa.
Eli mistä sa halvalla LH jetronik testerin tai sen teko ohjeet.
Kari.
löyty ohjeet 2.4 sen vikakoodeihin mutta mulla on varaosa auton 2.2 boxi joka käy huonosti ehjässä autossa mutta se on kotoisin amm vikaisesta ritsasta.
käyttöauto toimii muuten ok mutta pitäis saada toi varaosa tonnari käymään uudella amm, enkä viittis kokeilla siihen käyttöauton boxia koska tuntuu siltä että sen viat jää muistiin eikä lähde pois ilman testeriä?
Onko boxi pysyvästi paskana? vai jotain konstia bootata se.
Hestekki on käynyt mielessä mutta tekis mieli koeponnistaa varaosa auto ennen sen hankintaa.
Eli mistä sa halvalla LH jetronik testerin tai sen teko ohjeet.
Kari.
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Katsoppas tuosta, löytyy muuten edellisestä triidistä, Pakokaasuarvot
Polttoainejarjestelma_M_1985-93.rar
Todennäköisesti boksi kyllä on rikki.
Edit.
Tuolta löytyy muutamanlaisia ecun chipin binäärejä
http://www.scotsglen.com/saab/ecu/LH22/LH22_main.htm
Jos on ranen vikaa ja jollain tutulla tai itsellä prommeri.
Voisi kattoa boksin sisälmykset silmämääräsesti ja mahdollisesti
koittaa uudelleen prommatulla 'lastulla'.
Tosin ei käytetyt rasiat varmaan mansikoita maksa.

Polttoainejarjestelma_M_1985-93.rar
Todennäköisesti boksi kyllä on rikki.
Edit.
Tuolta löytyy muutamanlaisia ecun chipin binäärejä
http://www.scotsglen.com/saab/ecu/LH22/LH22_main.htm
Jos on ranen vikaa ja jollain tutulla tai itsellä prommeri.
Voisi kattoa boksin sisälmykset silmämääräsesti ja mahdollisesti
koittaa uudelleen prommatulla 'lastulla'.
Tosin ei käytetyt rasiat varmaan mansikoita maksa.
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
kas, toveri nummelalainen. Ei mulla sen kauheammin tuohon tonnarin ruiskuun vielä ole mitään kommentoitavaa kun itselläkin on oppiminen vähän vielä kesken L-sarjan ruiskuista.
Mutta huomasin vain tuon paikkakunnan ja pitihän sitä morjestaa.
-tuomas-
Mutta huomasin vain tuon paikkakunnan ja pitihän sitä morjestaa.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
no en minäkään puoluetta tunnusta, kunhan vain tervehdin arveluttavasti.
valkoinen tonnari on, ajossa se ei vielä ole. HFI-xxx. Muuten ajelen viininpunaisella 2d turbosatkulla HJF-xxx ja harmaalla 3d turbosatkulla vps-xxx. Tai todella harvoin on ajossa punainen 2d 99 AYF-xxx.
saa morjestaa jos nähdään.
-tuomas-
valkoinen tonnari on, ajossa se ei vielä ole. HFI-xxx. Muuten ajelen viininpunaisella 2d turbosatkulla HJF-xxx ja harmaalla 3d turbosatkulla vps-xxx. Tai todella harvoin on ajossa punainen 2d 99 AYF-xxx.
saa morjestaa jos nähdään.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
niin sen luulis olevan, ainakin suorasytkäautoissa sekä usiemmissa jenkeissä.öljysormi kirjoitti:eikös vikamuisti tyhjene kun pitää akunkengät irti tovin
mutta käyttöautossani varaosa-auton boxi vaatii peruskaasua käydäkseen, omalla boxilla toimii täydellisesti. Pitäis varmaan ottaa riski ja mennä varaosa boxin kanssa testerin luo, tuntuu vain olevan monelle testerin omistajalle saapin sähköt hepreaa. Mäkin olen tullut toimeen Weber-Marellin sekä jenkkiritsojen sähköjen kanssa mutta toisaalta niitä yksilöitä ei ole kukaan ennen mua räpeltänyt.
Mutta elämä ilman muita kuin haastemiehen haasteita olisi tylsää.
Ansis kirjoitti: mutta käyttöautossani varaosa-auton boxi vaatii peruskaasua käydäkseen, omalla boxilla toimii täydellisesti.
Tuo kuulostaa ihan siltä kuin tyhjäkäyntimoottorin ohjaus olisi täysin kuollut siinä toisessa boksissa.
Yleismittarilla varmaan kannattaisi ensimmäiseksi etsiä kontaktihäröjä tms.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ansis, tämä vois auttaa, tai sit ei:
Repairing Your Own ECU
[Tip from Vroom] I have a 1988 765 turbo which uses the LH jetronic 2.2 system, ECU # (bosch) 0 280 000 541. I had an idle problem which was very thoroughly traced to the ECU. The following is what worked for me:
We traced pins 10 and 23 to two transistors: one is the middle one of the three on the heat sink, the other stands alone in a black plastic holder directly in front of the first one. Only one was blown. We looked the part numbers up and cross referenced to a Motorola power transistor (Part # 2N6488 (229)) which seemed to fit the bill and installed it. To remove the transistors from the heatsink I drilled out the peened pins (start small 1/32 then up to 1/8) and used 1/8 aluminum pop rivets to reinstall. It has been working flawlessly for a week now. Again this worked FOR ME on this model ECU; I would hate to cause anybody any problems with info that doesn't work for their particular situation. I suggest that you consult with an electronics whiz before trying this.
Repairing Your Own ECU
[Tip from Vroom] I have a 1988 765 turbo which uses the LH jetronic 2.2 system, ECU # (bosch) 0 280 000 541. I had an idle problem which was very thoroughly traced to the ECU. The following is what worked for me:
We traced pins 10 and 23 to two transistors: one is the middle one of the three on the heat sink, the other stands alone in a black plastic holder directly in front of the first one. Only one was blown. We looked the part numbers up and cross referenced to a Motorola power transistor (Part # 2N6488 (229)) which seemed to fit the bill and installed it. To remove the transistors from the heatsink I drilled out the peened pins (start small 1/32 then up to 1/8) and used 1/8 aluminum pop rivets to reinstall. It has been working flawlessly for a week now. Again this worked FOR ME on this model ECU; I would hate to cause anybody any problems with info that doesn't work for their particular situation. I suggest that you consult with an electronics whiz before trying this.
9000 CD 2.3 -90