pakki kyllä toimii hyvin mutta eteenpäin ei aina tahdo lähteä, jää vaan luistamaan laatikko. missähän vika?
3-vaihteen myös usein kolauttaa aika roheesti päälle..
automaatti probleemaa
automaatti probleemaa
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Vikaa en osaa arvailla, mutta vähän samoja elkeitä tuntuis ilmaantuneen -84 T8:n automaagilootaan. Tosin luistaa vain kylmänä (seisoi yön yli, -10pakkasta, ei lämmitystä) ja hetken aikaa. Luistaminen loppui vajaan kilometrin ajon jälkeen ja loota toimi kuten ennenkin, eli ihan OK.
Auton on seissyt n. 3kk, eilen ennen ensimmäistä ajoa vaihdettu 3,8litraa öljyä (Valvoline type FA), eikä vanha öljy haissut kovinkaan palaneelle. Öljynpinta tikussa OK, tarkastettu täysin lämpimällä koneella koneen käydessä (keppi P asennossa). Toivottavasti tuo tuosta notkistuisi ihan vaan käyttämällä...
Auton on seissyt n. 3kk, eilen ennen ensimmäistä ajoa vaihdettu 3,8litraa öljyä (Valvoline type FA), eikä vanha öljy haissut kovinkaan palaneelle. Öljynpinta tikussa OK, tarkastettu täysin lämpimällä koneella koneen käydessä (keppi P asennossa). Toivottavasti tuo tuosta notkistuisi ihan vaan käyttämällä...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
niin siis juu tuon unohdin sanoa että itsellänikin vain yön yli pakkasessa saisotuksen jälkeen ja jonkun matkan päästä alkaa ihan normaalisti toimia. on vaan hiukan pirullinen vika kun pihasta joutuu peruuttamaan tielle ja sitten ei auto lähdekkään eteenpäin...
pitää kai tuota öljyjen vaihtoa tänään kokeilla jos olisi suodatin jo saapunut motonettiin.
öljyt vaihdettu runsas pari vuotta sitten mutta ajettu sen jälkeen vain ~15tkm.. eivätkä haise palaneelta..
tuosta öljyn määrästä... sinne laatikkoon sitten ilmeisesti jää jonnekin öljyä? jos ohjekirjassa sanotaan että menee 8 litraa ja jos sinulla meni vajaa 4 litraa..
pitää kai tuota öljyjen vaihtoa tänään kokeilla jos olisi suodatin jo saapunut motonettiin.
öljyt vaihdettu runsas pari vuotta sitten mutta ajettu sen jälkeen vain ~15tkm.. eivätkä haise palaneelta..
tuosta öljyn määrästä... sinne laatikkoon sitten ilmeisesti jää jonnekin öljyä? jos ohjekirjassa sanotaan että menee 8 litraa ja jos sinulla meni vajaa 4 litraa..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jep, turbiiniin jää öljyä, sitä ei saa pois kun laatikon purkamalla tai avaamalla öljylinjan jostain ja pyöräyttelemällä konetta ja lisäilemällä tuoretta nestettä vuorotahtiin... Itse en viitsinyt tohon jumppaan ryhtyä, vaan vaihdan öljyt toistamiseen lähiaikoina.mikkoimp kirjoitti: tuosta öljyn määrästä... sinne laatikkoon sitten ilmeisesti jää jonnekin öljyä? jos ohjekirjassa sanotaan että menee 8 litraa ja jos sinulla meni vajaa 4 litraa..
Poistotulpan avaamalla tulee siis vajaat neljä litraa kerrallaan, suodattimen jos vaihdat, niin joudut avaamaan myös laatikon öljypohjan (n. tuhat kpl 10mm kannalla olevaa ruuvia), sieltä lirahtaa vielä desi-pari.
Se öljyn poistotulppa on muuten sitten semmoinen ison tasapääruuvin kannan näköinen, se 3/8" neliörei'ällinen tulppa laatikon takapäässä on sitten peräöljyjen poistotulppa...ei kannata avata, jos et aio vaihtaa myös peräöljyjä

EDIT: Auto seisoi tossa aamupäivän (6:15-11:00) duunin parkkiksella kylmässä, loota ei liikkeelle lähtiessä luistanut normaalia enempää, mutta jotain se häröili ekassa ylämäessä, ikään kuin arpoi 1-2 väliä ja kierrokset n. 4000rpm? Lämmettyään toimii kuin junan vessa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tomaatin öljyntarkastushan meni niin että lämpimällä koneella/laatikollaV.J.S kirjoitti:Auton on seissyt n. 3kk, eilen ennen ensimmäistä ajoa vaihdettu 3,8litraa öljyä (Valvoline type FA), eikä vanha öljy haissut kovinkaan palaneelle. Öljynpinta tikussa OK, tarkastettu täysin lämpimällä koneella koneen käydessä (keppi P asennossa). Toivottavasti tuo tuosta notkistuisi ihan vaan käyttämällä...
auto käynnissä, vähintään 15sek D -> 15sek R ja sitten P:lle. Auto edelleen käynnissä niin sitten tarkastetaan.
Jos ei jaksaa montaa kertaa vaihdella öljyjä niin jotkut on hakenu 20litran pönikän tuota atf:ää ja laittaneet laatikon jäähyn sisäänmenon tuoreeseen öljyyn ja ulostulon purkkiin. Kun ulostulosta tulee kirkasta niin sitten riittää.
Alkuperäseen vikaan en osaa kommentoida, kytkinpantojahan pitäisi joskus säädellä mutta nekin ymmärtääkseni vaikuttavat lähinnä vaihtoihin eikä liikkeelle lähtöön.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992