IMM SÄÄTÖ

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

IMM SÄÄTÖ

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Eli onnistuisko tuo seoksen säätö ilman mittalaitteita
Käytin autoani paikallisella huoltoasemalla, jossa säätivät tuon
seoksen päin :twisted: Seoshan ilmeisesti muuttuu laihemmaksi
kun kiertää sitä IMMun säätöruuvia auki, mutta kuinkahan paljon
uskaltais kiertää.Ilmeisesti säätivät tuolla huollossa vähän
turhan rikkaalle, nousi nimittäin tuo kulutus 2l/100km
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

voihan sitä säätää, tosin tuskin kohdalleen osuu ;)
ei se juuri mitään maksa jossain pikkupajalla säätää seokset kohdalleen, jos kulutuksessa on 2l eroa niin ei tarvi kovin paljoa ajaa että sen säästää..

korjaamokirjassa taisi lukea 360 ohm 3 ja 6 napojen väliltä mitattuna perussäätö. Mutta tarkastaa se pitää silti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Kyllönen
Matalapaineturbo
Viestit: 190
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:33

Viesti Kirjoittaja Kyllönen »

Haza kirjoitti:ei se juuri mitään maksa jossain pikkupajalla säätää seokset kohdalleen
Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.

Teemu
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Neukku »

No nyt on tuo IMMun säätö tehty. eikä maksanut mitään :D

Kyselin muutamasta paikasta tuota hintaa, olis tullu maksamaan

30-50 euroa. Säädin tuon seoksen itse. Nyt säädön jälkeen

keskikulutus sekalaisessa ajossa on 8l/100km ja auto toimii

todella hienosti lähtee hyvin käyntiin, pyörii todella tasaisesti

eikä minkäänlaista nykimistä niin kuin aiemmin ennen säätöä :D :D
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

Kyllönen kirjoitti: Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.
8O ohhoh, tampereella on paja josta sai vielä hetki sitten päästölapun kympillä ja ilman paperia kun seoksia tarkistamassa kävin oli vitosen. Tosin nyt olivat menneet nostamaan hintoja kun päästölappu maksoi 15 viimeksi :(
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Täällä tuo säätö ilman mitään päästötodistusta 30 euroa
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Kun ohjearvo on 360 ohmia, niin käykö kone rikkaammalla vai laihemmalla jos mittaustulos on esim. 160 ohmia?
9-5 2,3t -98
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Raumalla tiedän yhden paikan, jossa säätö+päästölappu maksaa ainoastaan 18e.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Taifun
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: La Joulu 02, 2006 15:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Taifun »

Täytyypä varata aika sieltä halvasta korjaamosta heti pikimmiten :D Mittailin immua niin sain 3-6navoista lukemaks sen n. 160 ohmia.. Eli ilmeisesti kaipaa säätöä
9-5 2,3t -98
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Jelpatkaas taas meikäläistä vastaamalla pariin kysymykseen...

Eli IMM tarkoittaa ilmeisesti IlmaMassaMittaria eikös?

No sitten miten(päin) nuo IMMun nastat ovat numeroitu, eli ne 3 ja 6, jos koettaisin mittailla tuota vastusta.

Sitten, että missä se säätöruuvi sijaitsee? Ei tuossa meikäläisen ilmamassamittarissa (BOSCH 0280212011) ainakaan näytä mitään säätöruuvia olevan? Vai onko se tuon muovikannen alla? Mitäs sieltä paljastuu jos sen avaa? Oisko kuvalla heittää...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kattiauton -011-ilmamassamittarissa ei ole säätöruuvia, seos säätyy lambdan mukaan, ei potikan esiasetuksen perusteella. Toimivan ilmamassamittarin kantta ei ole syytä lähteä avaamaan.

LH2.2 ja LH2.4.2 ilman katalysaattoria:
Navoista 3 ja 6 mitataan turbossa -88 asti ja ruiskussa -87 asti.
Navoista 2 ja 6 mitataan turbossa -89 alkaen ja ruiskussa -88 alkaen.

Ohjearvo on 380 ohm. IMM:n säätö tuohon 380 ohmiin ei takaa oikeaa seosta, mutta sillä saa käynnin "oikealle hehtaarille" esim sellaisessa tapauksessa että ei käy ollenkaan tai seos on niin rankkaa ettei pakokaasuanalysaattori pysty näyttämään.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 226#402226
Viimeksi muokannut jus, Pe Tammi 04, 2008 09:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2834
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Helsingissä Auto Apex oy (Herttoniemessä), mittasi satkusta päästöt ja tulosti päästölapun 5e:lla.

Hinnat todennäköisesti tuollakin nousee, kuulemma tilattu uusi päästömittari kolmella 19" tft näytöllä...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Haza kirjoitti:
Kyllönen kirjoitti: Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.
8O ohhoh, tampereella on paja josta sai vielä hetki sitten päästölapun kympillä ja ilman paperia kun seoksia tarkistamassa kävin oli vitosen. Tosin nyt olivat menneet nostamaan hintoja kun päästölappu maksoi 15 viimeksi :(
Mikä paja? Itellä vähän nykii välillä... Tosin päästöt oli hyvät leimalla.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Vastaa Viestiin