Eli onnistuisko tuo seoksen säätö ilman mittalaitteita
Käytin autoani paikallisella huoltoasemalla, jossa säätivät tuon
seoksen päin Seoshan ilmeisesti muuttuu laihemmaksi
kun kiertää sitä IMMun säätöruuvia auki, mutta kuinkahan paljon
uskaltais kiertää.Ilmeisesti säätivät tuolla huollossa vähän
turhan rikkaalle, nousi nimittäin tuo kulutus 2l/100km
voihan sitä säätää, tosin tuskin kohdalleen osuu
ei se juuri mitään maksa jossain pikkupajalla säätää seokset kohdalleen, jos kulutuksessa on 2l eroa niin ei tarvi kovin paljoa ajaa että sen säästää..
korjaamokirjassa taisi lukea 360 ohm 3 ja 6 napojen väliltä mitattuna perussäätö. Mutta tarkastaa se pitää silti.
Haza kirjoitti:ei se juuri mitään maksa jossain pikkupajalla säätää seokset kohdalleen
Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.
Kyllönen kirjoitti:
Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.
ohhoh, tampereella on paja josta sai vielä hetki sitten päästölapun kympillä ja ilman paperia kun seoksia tarkistamassa kävin oli vitosen. Tosin nyt olivat menneet nostamaan hintoja kun päästölappu maksoi 15 viimeksi
Täytyypä varata aika sieltä halvasta korjaamosta heti pikimmiten Mittailin immua niin sain 3-6navoista lukemaks sen n. 160 ohmia.. Eli ilmeisesti kaipaa säätöä
Jelpatkaas taas meikäläistä vastaamalla pariin kysymykseen...
Eli IMM tarkoittaa ilmeisesti IlmaMassaMittaria eikös?
No sitten miten(päin) nuo IMMun nastat ovat numeroitu, eli ne 3 ja 6, jos koettaisin mittailla tuota vastusta.
Sitten, että missä se säätöruuvi sijaitsee? Ei tuossa meikäläisen ilmamassamittarissa (BOSCH 0280212011) ainakaan näytä mitään säätöruuvia olevan? Vai onko se tuon muovikannen alla? Mitäs sieltä paljastuu jos sen avaa? Oisko kuvalla heittää...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme). Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Kattiauton -011-ilmamassamittarissa ei ole säätöruuvia, seos säätyy lambdan mukaan, ei potikan esiasetuksen perusteella. Toimivan ilmamassamittarin kantta ei ole syytä lähteä avaamaan.
LH2.2 ja LH2.4.2 ilman katalysaattoria:
Navoista 3 ja 6 mitataan turbossa -88 asti ja ruiskussa -87 asti.
Navoista 2 ja 6 mitataan turbossa -89 alkaen ja ruiskussa -88 alkaen.
Ohjearvo on 380 ohm. IMM:n säätö tuohon 380 ohmiin ei takaa oikeaa seosta, mutta sillä saa käynnin "oikealle hehtaarille" esim sellaisessa tapauksessa että ei käy ollenkaan tai seos on niin rankkaa ettei pakokaasuanalysaattori pysty näyttämään.
Kyllönen kirjoitti:
Kannattaa kysyä hinta ennakkoon.
Minulle maksoi pikkupajalla pari meisselin pyöräytystä ja päästölappu 42€. Auto oleili pajalla 3-5 minuuttia. No, tämä paja hinnoitteli uuden asiakkaansa ulos tulevaisuutta ajatellen. Harmi, sangen lähellä kun oli.
ohhoh, tampereella on paja josta sai vielä hetki sitten päästölapun kympillä ja ilman paperia kun seoksia tarkistamassa kävin oli vitosen. Tosin nyt olivat menneet nostamaan hintoja kun päästölappu maksoi 15 viimeksi
Mikä paja? Itellä vähän nykii välillä... Tosin päästöt oli hyvät leimalla.