Aeron ahdin vanhempaan tonnariin?
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Elo 24, 2004 17:09
- Paikkakunta: Lappeenranta
TD04HL-15T
Tuollaista jos kaipailet,niin täältä löytyy KÄYTTÄMÄTÖN H.750e. Vaikka HX 50:sen saakin halvalla "kilohinnalla" ei ehkä paras valinta kayttö autoon.Sen tuotto riittää tehoihin,mitkä alkaa ykkösellä!!!
Jos konttori on yhtään tietoinen laista niin prosentteja ei tule,monenko autoon on prosentteja kirjattu viritysputken , viri ilmansuodattimen tai kirkkaiden villkujen jälkeen?turbon tilalle saa vaihtaa turbon ilman mitään prosentti pelleilyä eri asia on ne tehot ,rinnastetaan moottorinvaihtoon tarkoittaa niitä tehoja ei prosentteja.AC kirjoitti:Turbon vaihtoon ei oo mulla neuvoja, mut ahdetun moottorin muuttaminen rinnastetaan aina moottorinvaihtoon eli prosentteja tulee jonkin verran.
Kyllähän ton ahtimen vaihdon jälkeenkin on helppo pitää tehot "kurissa," jotta konttorilla leima tulee. Tuskin pelkällä ahtimen vaihdolla saavutetaan tota 210hv:tä, olettaen että muu on alkuperäistä.
Omaan tonttuun sain vihdoinkin sen schwitzerin s2b paikalle,sopii pakosarjan laippaan suoraan ,öljyn tuloputki pienellä taivuttelulla,turbosta öljypohjaan pistin putken poikki ja letkua väliin,vesiletkuista ei niin väliä kun ei ole vesijäähdytetty.
9000cc vm-89 2,0T ex.autom.
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Toyota Land Cruiser FJ40 -75 3.9L L6
BMW 525
Kirjoittelehan kokemuksia ja kuvatkin ois ihan kivoja, jos mahdollistasuora6 kirjoitti: Omaan tonttuun sain vihdoinkin sen schwitzerin s2b paikalle,sopii pakosarjan laippaan suoraan ,öljyn tuloputki pienellä taivuttelulla,turbosta öljypohjaan pistin putken poikki ja letkua väliin,vesiletkuista ei niin väliä kun ei ole vesijäähdytetty.

Re: Aeron ahdin vanhempaan tonnariin?
Tähän ei vissiin muut ole puuttunut, mutta tietojeni mukaan tuo 20% ylitys on mallisarjan tehokkaimman vertailumoottorin mukaan, eli 225hp taitaapi olla se tehokkain versio. Tästä mittaillen 270hp olisi laillinen raja.to4 kirjoitti:Entä miten kontorilla suhtaudutaan ahtimenvaihtoon? Joutunee muutoskatsastamaan / tekemään tehomittauksen, eikä tehot saa nousta yli 20% (175hpx1.2=210hp).
Tiedä sitten rinnastetaanko cc cd/cs:ään, mielestäni mallimerkintä on sama, "tarkenne" vain on muuttunut. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kysytään nyt taas, vaikka tästä on tullut jauhettua loputtomiin.
Eli GT25 -> TD04hl15 (ilmeisesti 9-5:n mitsu, tai näin mulle sanottiin tosta jossai välissä?)
Menee suoraan heittämällä paikoilleen (pakosarjaan ja putkistoon).
Ainoat fyysiset muutokset ovat?
-pitää pyöräyttää oikein päin kaikki osaset (ilmeisesti joku stoppari pitää sorvata pois?)
-öljy ja vesiputket? (millaisilla tiedoilla banjot osaan käydä hommaamassa ja tarvitseeko mitä muuta?)
-mitä muuta tarvitsee jotta saan sen toimimaan?
Vai onko niin kuollut ajatus tehtäväksi omassa tallissa että suosiolla etsii jonku joka vaihtaisi ton mitsun garrettiin?
Eli haluaisin nyt selvempää ohjetta samaan pakettiin mitä tarvitsee ja millä mitoilla jotta tuo menee. Liikaa epävarmuutta asiaa kohtaan (kun autoa tarvitsee ajossa, niin liian pitkä seisottaminen ei käy oikein asiaan).
Eli GT25 -> TD04hl15 (ilmeisesti 9-5:n mitsu, tai näin mulle sanottiin tosta jossai välissä?)
Menee suoraan heittämällä paikoilleen (pakosarjaan ja putkistoon).
Ainoat fyysiset muutokset ovat?
-pitää pyöräyttää oikein päin kaikki osaset (ilmeisesti joku stoppari pitää sorvata pois?)
-öljy ja vesiputket? (millaisilla tiedoilla banjot osaan käydä hommaamassa ja tarvitseeko mitä muuta?)
-mitä muuta tarvitsee jotta saan sen toimimaan?
Vai onko niin kuollut ajatus tehtäväksi omassa tallissa että suosiolla etsii jonku joka vaihtaisi ton mitsun garrettiin?
Eli haluaisin nyt selvempää ohjetta samaan pakettiin mitä tarvitsee ja millä mitoilla jotta tuo menee. Liikaa epävarmuutta asiaa kohtaan (kun autoa tarvitsee ajossa, niin liian pitkä seisottaminen ei käy oikein asiaan).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Pakosarjaan ja putkistoon siis menee suoraan. Imupuolta pyöräytät sen verran että saat coolerin putken kohilleen ja mitään ei tartte sorvailla.Öljyn paluu pitää vaan muokata oikeaan asentoon ja lohkosta tulevan vesiputken pää kääntää hieman että menee vittuilematta kohilleen. Imuputkeen pieni adapteri että saat orkkisimuputken kiinni mitsuun koska mitsussa isompi lähtö. Actuaattorille joudut tekeen muutoksia telineen osalta. Eli poraat reijän ahtimeen imupuolelle taakse. Siinä on kyllä tilaa porailla vahingoittamatta ahdinta millään tavalla. Ja teet siihe kierteet ja väsäät semmosen telineen millä kiinnität acun takasin ahtimeen. Otan sulle kuvan miten mulla on tuossa tehty kun ahdin on sopivasti pöydällä.Boiga kirjoitti:Kysytään nyt taas, vaikka tästä on tullut jauhettua loputtomiin.
Eli GT25 -> TD04hl15 (ilmeisesti 9-5:n mitsu, tai näin mulle sanottiin tosta jossai välissä?)
Menee suoraan heittämällä paikoilleen (pakosarjaan ja putkistoon).
Ainoat fyysiset muutokset ovat?
-pitää pyöräyttää oikein päin kaikki osaset (ilmeisesti joku stoppari pitää sorvata pois?)
-öljy ja vesiputket? (millaisilla tiedoilla banjot osaan käydä hommaamassa ja tarvitseeko mitä muuta?)
-mitä muuta tarvitsee jotta saan sen toimimaan?
Vai onko niin kuollut ajatus tehtäväksi omassa tallissa että suosiolla etsii jonku joka vaihtaisi ton mitsun garrettiin?
Eli haluaisin nyt selvempää ohjetta samaan pakettiin mitä tarvitsee ja millä mitoilla jotta tuo menee. Liikaa epävarmuutta asiaa kohtaan (kun autoa tarvitsee ajossa, niin liian pitkä seisottaminen ei käy oikein asiaan).
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Kiitokset suuresti millille
messengerissä jo muutaman kysymyksen heitin suoraan hänelle, mutta laitanpa samat myös tänne.
Eli muutama pieni seikka vielä mietityttää, eli:
-noiden banjojen koko? (tartteeko ja millasia kuin monta?)
-Saako noi orkkis putket väännettyä paikoilleen toiseen turboon? tartteeko jotai lämmitystyökaluja?

Eli muutama pieni seikka vielä mietityttää, eli:
-noiden banjojen koko? (tartteeko ja millasia kuin monta?)
-Saako noi orkkis putket väännettyä paikoilleen toiseen turboon? tartteeko jotai lämmitystyökaluja?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Et tartte mitään banjoja kun ne käy samat kuin garretissa on. Sen vesiputken saa parhaiten kun laikattaa poikki ja hitsaa toiseen asentoon. Lämmittämällä menee toki jos ja kun varovasti kääntää. Öljyn paluun joudut tekeen uusiksi mut ei ole paha homma. Loput putket passaa suoraan.Boiga kirjoitti:Kiitokset suuresti millillemessengerissä jo muutaman kysymyksen heitin suoraan hänelle, mutta laitanpa samat myös tänne.
Eli muutama pieni seikka vielä mietityttää, eli:
-noiden banjojen koko? (tartteeko ja millasia kuin monta?)
-Saako noi orkkis putket väännettyä paikoilleen toiseen turboon? tartteeko jotai lämmitystyökaluja?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Samalainen putki kuin garretissa mut sitä pitää muotoilla hieman että saa menemään paikalleen. Laipat on erilaiset. Eikä sen tartte kauheen paksu olla. Ja siellä kun ei ole painetta.Boiga kirjoitti:Mistä materiaalista ja kuinka paksu ja pitkä tuon öljyputken tulee sitten olla?![]()
Pitää ny ennakkoon kysellä, taitaa olla niin että joku vkl tulee projektiksi...
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Olisiko jollain kuvia, kuinka "erilaiset" on nuo mitsun vesiputket garrettiin verrattuna? Tässä on kahden vaiheilla mitä pellin alle tulee ja jos nuo orkkisputket sais nätisti modattua sopimaan mitsuun, niin alkais homma oleen selvä.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Toisessa on vain eroa ei molemmissa. Eli siinä mikä tulee lohkon kyljestä niin sitä pitää kääntää hieman. Ei paljoa.G-mies kirjoitti:Olisiko jollain kuvia, kuinka "erilaiset" on nuo mitsun vesiputket garrettiin verrattuna? Tässä on kahden vaiheilla mitä pellin alle tulee ja jos nuo orkkisputket sais nätisti modattua sopimaan mitsuun, niin alkais homma oleen selvä.
Matti
Öljynpaluu uusiksi ja tuosta kääntää se kärki eri asentoon. Ei muuta. Ja imuputkeen pikkunen adapteri pätkä ni sekin menee garretista. Sit se actuaattori teline raknetaa uusiksi. Pitää ottaa kuvia tosta mun tekeleestä.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Niin, asiasta vielä sen verran, että ahdin olisi tonnarin oma Mitsu, toki ei aivan vakio. Millanen on mitsun vakioaktuaattori? Sopisiko sen tilalle garretista jäykemmällä jousella oleva, eli kuinka erilainen on kiinnike? Kuvia ei pahemmin ole tarjolla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ite ajelin mitsun vakio aculla vaikka paikallaan oli steg4 ja ei mitään ongelmia joten en näe syytä vaihtaa.G-mies kirjoitti:Niin, asiasta vielä sen verran, että ahdin olisi tonnarin oma Mitsu, toki ei aivan vakio. Millanen on mitsun vakioaktuaattori? Sopisiko sen tilalle garretista jäykemmällä jousella oleva, eli kuinka erilainen on kiinnike? Kuvia ei pahemmin ole tarjolla.
Matti
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Tässäpä kuvat tonnarin mitsusta ja garretista. Eipä näytä olevan putkissa kauheesti eroa. Jos sais nuista garretin putkista väkerrettyä passelit tuohon mitsuun.
Tässä mitsu:

Ja tässä garretti:

Jos jollakulla on antaa tarkkoja ohjeita edellisten lisäksi, niin aina parempi. EPC tuntuu antavan eri osanumerot putkille, mutta esim öljynpaluuputken laipan tiiviste on sama molempiin ahtimiin.
Matti
Tässä mitsu:

Ja tässä garretti:

Jos jollakulla on antaa tarkkoja ohjeita edellisten lisäksi, niin aina parempi. EPC tuntuu antavan eri osanumerot putkille, mutta esim öljynpaluuputken laipan tiiviste on sama molempiin ahtimiin.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki