Satku nyppii...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Satku nyppii...

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Tuo meikäläisen T16 satku 84´ haulla en löytänyt mitää vastaavaa...
mutta autolla on nyt ajettu 150km täydellisen koneremontin jälkeen...

Eli kaasua annettaessa toimii niinkuin pitää, mutta tasakaasulla ajaessa kone nyppii koko ajan... :roll:

Taas kun antaa kaasua reippaanmin niin ahtoja kyllä on tuo 0,7-0,8 mutta ei kulje mihinkään... ???

Muuten toimii niinkuin kello.... koneessa ei ole mitää ylimääräisiä ääniä
Pakettihan tuossa autossa on seuraava 2.3 kansi ja T8 männät...

Sitten kun painat kaasua oikeen reippaasti niin kone nyppää terävästi
Eli noin 2-3s vetää ja sitten nyppää ja puutuu... ???
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

tulpat tai sitten bensa loppuu ?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Laihalla/rikkaalla? Onko seokset mitattu/tarkistettu? Myös tuo puutuminen viittais mielestäni ilma/bensapuolen vikaan.
Muistaakseni aero oli aika karmee ajaa kun olin veivannut kiireessä IMM:n tappiin (laihalle) katsastuksessa...

Minulla oli sama ilmiö ekassa autossani (900EMS -80), oli hiukan kiusallinen ajaa kun tasakaasulla pomppi kuin kenguru. Myin pois siinä kunnossa, joten en tiedä mikä siinä oli.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Ihmetyttää että kuinka nuo säädöt voisivat mennä pielee kun mihinkään ei olla satuttu...???

Voiko tuollainen säätöjen sekaisin meneminen olla edes mahdollista ihan noin vaan...??? :roll:
shaft
"Ruisku"
Viestit: 125
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:27
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja shaft »

Eihän se välttämättä siitä säätämisestä ole kiinni, IMM voi olla rikki tai b-pumppu lopussa tai suodatin tukossa tms. Bensanpainemittari letkulla jakotukkiin kiinni ja mittari tuulilasille (ulkopuolelle) sillee että pystyy ajossa tarkistamaan paineet. Sillä ei siis selviä IMM:n toimimattomuus, mutta nuo kaksi muuta vaihtoehtoa kylläkin.

Oletko tarkastanut kaikki alipaineletkut etteivät vuoda?
9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Alipaine letkut ovat kaikki kunnossa... ei ainakaan ole löytynyt vuotoa mistää...

Virranjakajan kansi vaihdettu uuteen... polttoaine suodatin on uusi...
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Mahdollisuuksiahan on monia, yksi suutin hajonnut, kuten jo mainittu niin ilmanputsari tai IMM, kokeile myös vaihtaa sytkän vahvistinta...

Jotainhan siellä on tapahtunut, ei se muuten nypyttäis ;)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Laitettiin uudet tulpanjohdot tilauseen... ja huomenna pääsen autonkanssa testeriin kiinni...

Yks tuttu joka on autoista kun puhutaan... niin kävelevä tietosanakirja...
ehdotti tuota että kone kävis laihalla... :roll:

No huomennahan se nähdään...
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Auto oli pikkuisen laihalla mutta nyt on ainakin seokset kohdallaan....
Ja ongelma jatkuu...
IMM näytty hyvältä ja tuntui toimivan...
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Nappe kirjoitti: Minulla oli sama ilmiö ekassa autossani (900EMS -80), oli hiukan kiusallinen ajaa kun tasakaasulla pomppi kuin kenguru. Myin pois siinä kunnossa, joten en tiedä mikä siinä oli.
kommenttisi b-mottorisen saabisi käyttäytymisestä nosti mulle heti mieleen oman b-moottoriseni (71 vanhus) käyttäytymisen jossa on jotain samanlaista. en tiedä voiko sanoa kenguruksi, mielummin sellaista jatkuvaa nykimistä ja nyppimistä, ja nimenomaan vain tasakaasulla. häpeällisen vähäisellä teknisellä ymmärtämykselläni olen pohtinut, voisiko syynä olla se, että jakoketju on huomattavan löysällä (melkoista ääntä pitää) tuossa koneessa. älkää vaan kysykö perusteluja, se vaan tuli mieleeni.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Omassa kun tuo jakoketju ei voi olla asialla kun se on aivan uus... laaharineen kaikkineen ja ON TAATUSTI kohdallaan... :D
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Mistäs liikkeestä saisin haalittua nuo saabiin nätisti sopivat tulpanjohdot eli ne bogourdit vai mikkä ne ole ja mitähän ne maksaan...???

Hassua sinänsä kun baasi ei vieläkään wörki ja kesä lähestyy...

Nykiminen ja nyppiminen jatkuu... eikä menohaluja ole minnekkään...???
Vastaa Viestiin