2.3t -94 Koneessa vikaa
Jep. Ja hintaerolla vaikka tekee sen konerempan. Kakkaa löytyy jokapaikasta. Sen verran nähnyt esimerkkejä ruuvatuista mittareistä kotimaassa, että niihin en usko muuta kuin poikkeustapauksissa.YKÄ kirjoitti:100% samaa mieltä !!!.valtteri kirjoitti:Sitä saa mitä ostaa900i kirjoitti:Päivät kun viettää tuontiautojenkin parissa niin voi vaan todeta ettei tarvi omaksi sakemannia ostaa.
Esimerkiksi vielä ei ole tullut vastaan suomiautoa jonka airbägin tilalle olis laitettu uretaani vaahtoa. Mielipide.suomestakin
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Onhan noita varmasti joka lähtöön, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Saksan autoista sen verran, että pääsääntöisesti siellä ajetaan vähintään tuplat suomen öljynvaihtoväliin verraten - joskus enemmänkin. Tässäkin poikkeuksia on. Esim. VAG-konsernin 1.8T AEB-koneen jakohihnan vaihtoväli on saksassa 160.000km kun taas Suomessa tarkistus on joka 30 000km välein ja vaihto viimeistään 90.000 kohdalla. Pakkanen tähän suurimpana syynä. Mitä huoltokirjoihin tulee, niitä voi väärentää niin Suomessa kuin Saksassakin tai missä tahansa muualla. Yhteenveto: Itse ostan ainakin auton yksilönä ja mielellään asiasta ymmärtävältä - uskon että tämänkin klubin kautta ostetuista autoista suurin osa on varmasti kunto-hinta suuhteeltaan kohdallaan. Näin ainakin toivon. 

Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Vag laitteiden LL huolloissa katsotaan aina myös hihnan kunto, ei riipu moottorityypistä. Huoltovälihän ei ole mikään kiinteä 30tkm muutenkaan vaan määräytyy mm ajotavan mukaan. Uudet jaksohuollot sisällöltään outoja. Niitä ei taida monikaan liike tehdä koska eräässäkin huollossa ei katsota edes valoja. Tulisi liikaa noottia asiakkailta.
Edit: Ilmankos noissa pitkän huoltovälin autoissa on Ö-pumpun sihti monasti tukossa .
Edit: Ilmankos noissa pitkän huoltovälin autoissa on Ö-pumpun sihti monasti tukossa .
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
LL eli LongLife huolto-ohjelma on muutenkin mielestäni kyseenalainen... Esimerkki: Työskentelin ennen huoltoasemalla. Asiakkaana oli erään paikallisen yrityksen naisjohtaja ja autona 2002 Audi A6 1.8T. Autossa oli käytössä jo nk. LL huolto-ohjelma, eli käytännössä hänen ajollaan öljynvaihto joka 30.000km jälkeen. Nainen osti auton uutena ja uudesta asti autoon lisättiin n. 5000km välein 1L LongLife öljyä vajenneen tilalle. Kuuluu kuulemma asiaan - Syödä siis öljyä. Eli käytännössä sen 30.000km aikana lisättiin autoon aina vähintään 5l öljyä - meidän listahinta muuten vuodenvaihteessa jolloin työn lopetin oli 16,80€/l = 100mk/l.
Aika jännää, motin oma öljytilavuus suodattimen kanssa on muistaakseni 4,5L...

Aika jännää, motin oma öljytilavuus suodattimen kanssa on muistaakseni 4,5L...



Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
...jep tuossa oli Kajaanissa Laakkosella VW:lle passeleista Shellin LL-öljyistä kampanja vuodenvaihteen tienoilla, jolloin sai jopa 17e ja risat hintaan tuota. Normaali oli tosiaan tuo yli 19. Hauskaa on, että ainakin täältä Rovaniemen Prismasta saa hintaan 14,9€/l tismalleen samaa litkua. Tuolta asiakasomistajapäiviltä (-15%) hommasin isäukon vwageniin neljä törppöä hintaan 12,65€/l. Näyttää samaa litkua saavan shellin huoltoasemalta/varaosaliikkeistä myös 14-16€:n litrahintaan, joten kannattaa ostaa öljyt valmiiksi kun vie auton merkkihuoltoon öljynvaihtoa varten.
Olisi mukava kuulla mitä topikin autolle on tapahtunut sittemmin.. kuitenni pistetty plastik puttinkia kylkeen, kone purukumilla kasaaan ja vahinko kiertämään ...mieluiten takasin saksaan tai vaikka ruattihin

Olisi mukava kuulla mitä topikin autolle on tapahtunut sittemmin.. kuitenni pistetty plastik puttinkia kylkeen, kone purukumilla kasaaan ja vahinko kiertämään ...mieluiten takasin saksaan tai vaikka ruattihin

Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
Niin, en minä mitään tiedä mutta ainakin saksasta jos tuo turbon, niin onhan sillä ajettu lämä tiskissä pitkin autobahnia ilman öljynvaihtoa ainakin paljon enemmän kuin suomi-autolla.
Eikös se ole perushoito vähänkään arvelluttavalle autolle, että moottoriin fortet pariin kertaan ennen uusia öljyjä ja kaikki muut litkut vaihdetaan uusiin kun ne on vielä tehtään jäljiltä... paitsi ehkä lasipesurin säiliössä... joka siis on tyhjä...
Mites muuten tuossa kuvasa oli öljysuodattimen kyljessä teksti "filter" olisko peräti M-filter...
Itte en ole koskaan saappiin laittanut muuta kun noita originaali sinisiä ja kerran FRAMin.

Eikös se ole perushoito vähänkään arvelluttavalle autolle, että moottoriin fortet pariin kertaan ennen uusia öljyjä ja kaikki muut litkut vaihdetaan uusiin kun ne on vielä tehtään jäljiltä... paitsi ehkä lasipesurin säiliössä... joka siis on tyhjä...

Mites muuten tuossa kuvasa oli öljysuodattimen kyljessä teksti "filter" olisko peräti M-filter...

Itte en ole koskaan saappiin laittanut muuta kun noita originaali sinisiä ja kerran FRAMin.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395