Joo, ei ole VATtimalli, mutta toi "ennakkovaroitus" kielto oli kyllä uutta, onkos siihen jotain maalaisjärjellä ymmärrettävää perustetta/selitystä keksitty?Mimmi kirjoitti:Ko. häly ei sitten ole VAT-hyväksytty (jos oli alkujaankaan). VAT-hyväksytyssä hälyssä ei saa olla "ennakovaroitusta", eli mikroaaltokenttä ei saa ulottua auton ulkopuolelle.
auttaako häly?
Ehkä se, että tällaiset "Please step away from the vehicle" ennakkovaroitukset ei oikein urbaanissa ruuhka-ympäristössä toimi, eli parkkipaikoilla tulee turhia hälytyksiä. Lisäksi sulava ja sen myötä liikkuva lumi, tai kissat ja oravat, aiheuttavat omat ongelmansa.Janza kirjoitti:Joo, ei ole VATtimalli, mutta toi "ennakkovaroitus" kielto oli kyllä uutta, onkos siihen jotain maalaisjärjellä ymmärrettävää perustetta/selitystä keksitty?Mimmi kirjoitti:Ko. häly ei sitten ole VAT-hyväksytty (jos oli alkujaankaan). VAT-hyväksytyssä hälyssä ei saa olla "ennakovaroitusta", eli mikroaaltokenttä ei saa ulottua auton ulkopuolelle.
Siinä samassa on sitten mennyt lapsi pesuveden mukana, eli näyttää kaikista(?) hyväksytyistä hälyistä poistuneen myös ääneen perustuvan lasirikkotunnistimen ennakkovaroitus. Hyvä ominaisuus, joka kertoo kokeilunhaluiselle, että siihen vilkkulediin on oikeasti kytketty häly ja käynnistyksenesto. Vanhassa (ehkä 97-98 ) Enforcerissa häly uikutti pari kertaa varoitukseksi jos kämmenellä voimakkaasti taputti ikkunaan, ja hälytys laukesi vasta jos kiusaamista jatkoi pidempään tai lasi rikottiin. Ainuttakaan virhehälytystä ei kuitenkaan tullut vaikka esim. lumikinos valahti alas pitkin tuulilasia. Uudempaa Cobraa ei saatu hälyttämään millään muulla kuin rikkomalla auton ikkuna. (Kaljapullot tai edes normaali ikkunalasi eivät kelvanneet.)
Paras häly on mielestäni kuitenkin hiljainen hälytys, joka kertoo varkaalle valomerkein, että murto on havaittu ja radioteitse ilmoitettu auton omistajalle. Huutaviin hälyihin harva reagoi, ellei kyseessä ole oman auton tunnistettava ääni (omat soittoäänet hälyihin?).
Re: häly
Minulta vietiin 900T -88, lokakuussa 2005 Järvenpäästä katkomalla (leikkureilla?) ohjauspyörän puolat, näin irtosi tankolukko + ohjauspöyrän kehä. Auto oli puolista ohjaamalla (ja turboa kokeilemalla) ajettu risteyksessä jonkun kanssa-autoilijan kylkeen ja siitä vielä karkuun .a9000 kirjoitti:Tiedättekö onko tankomallisessa rattilukossa olleita saabeja (tai muita autoja) viety paljon? Onhan siinä aika sahaaminen ainakin..
Löytyi muutaman päivän päästä, soitin ja hattuhylly kaijuttimineen, sekä irtonainen "omaisuus" vietynä.
Meni lunastukseen ----- v****taa vieläkin
Saab 9000 CS A 2,0t -98
Micra 1,0 -86
arto
Micra 1,0 -86
arto