Alkup virityssarjan asennus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Alkup virityssarjan asennus

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Moro,

Tilasin alkup virityssarjan 9-5:een. Toimiiko boksi ilman techilla ohjelmointia eli pystynkö asentamaan boksin itse? Boksi on tiettävästi uusi eli ei ole ollut missään autossa asennettuna.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
ysi-3
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Ke Heinä 20, 2005 13:03

Viesti Kirjoittaja ysi-3 »

Minun tietääkseni jos autossa on ajonesto, niin se tarvitsee aina käydä
ohjelmoimassa. Hinta tais olla jossain 60€ paikkeilla.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

ysi-3 kirjoitti:Minun tietääkseni jos autossa on ajonesto, niin se tarvitsee aina käydä
ohjelmoimassa. Hinta tais olla jossain 60€ paikkeilla.
Noin on, hintoja on sitten monia :lol:

10€ taisin itse köyhtyä, kun huollon parkkiksessa vaihdoin viriboksin ja asentaja kävi kuittaamassa homman TECH2:n avustuksella.

Edit: Haku-toiminnolla löytyy galluppi, jossa asiaa käsiteltiin. Muistaakseni foorumilta löytyy tapauksia, että Trionic 7-Saabiin on onnistuttu tilaamaan viriboksi täsmällisillä tiedoilla, eikä huoltoa ole tarvinnut vaivata.

Ei tominut meikäläisellä, vaikka varmuuden vakuudeksi laitoin kuvat tyyppikilvestä ja alkuperäisen boksin teksteistä tilauksen saatteeksi :roll:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Tulipas tuossa mieleen, että saako noita alkuperäisiä viriboxeja mistä, löytyykö niitä -02 Aeroon ja mitähän moinen himmeli kustantaa asennettuna?
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

9-5T kirjoitti:Saabilta
Muistettava pikkujuttu Aeron kohdalla on se, että ns. originaalivirisarjassa lukee nimenä Hirsch ja hinta keikkuu 4:lla alkavissa lukemissa ;-)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
skae
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: To Marras 24, 2005 10:12
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja skae »

Mutta näitä Hirch-palikoita saa myös Länkkäristä...niinkö?
Saabismi voi näköjään tarttua...itämisaika oli vaan pitkä.
9-5 Aero -02
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Moro, Alkup setin tilauksen yhteydessähän ei toimiteta mitään tietoja. Pitänee korjaamon edessä koettaa toimiiko ilman tech ohjelmointia.

Mitenkäs toi tulppahomma, WIS sanoo, että B205E tuningkitillä tulppien vaihtoväli on 20tkm. Ja -00 asti tulpat BCPR6ES-11 ja 01-> PFR6H-10.

Noille normaalitulpille ymmärrän ton 20tkm vaihtovälin virityksen kanssa, mutta ei kait noita PFR6H-10 eli aeron tulppia tarvii tunatussa 2.0t koneessa 20tkm välein vaihdella, kun ne aerossakin vaihdettaneen 60tkm välein?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Nyt on saabin oma 185hp boksi asennettu merkkiliikkeessä kohtuulliseen hintaan. Samalla tuli todistettua, että -01:n boksi toimii -02 9-5:ssa.

Katsastus olikin sitten aikaa ja rahaa vievä sekä hermoja koetteleva operaatio. Useammalla konttorilla tuli poikettua ja yhdellä se tärppäs parin päivän odotuksella. Muutos oli senverran iso eli rekisteriotteen printtaus johon oli muutettu tehoksi 136kw ja yhd. kulutus 9.0 -> 8.8:een, että kyllä siitä mielellään 68e köyhtyi(AKEn hinnastossa iso muutoskatsastus). Onhan se tuo paperi, muste ja katsastusmiehen 10min työaika toki sen arvoista. Paperitkin oli oikein lontoon murteella, etteihän niistä nyt mitään kykene ymmärtämään. Olis pitänyt rekisteröidä uudestaan, kun se taitaa olla 12e.

Auto muuttui selkeästi pirteämmäksi ja kulutus laski hieman ainakin tasaisessa maantieajossa. 98E toistaiseksi ollut tankissa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
HemmoPaskiainen
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 07:07

ei ongelmia

Viesti Kirjoittaja HemmoPaskiainen »

Mulla originaalin oikean vuosimallin 185hv:n viriboksin muutoskatsastus M2001 2.0 wagoniin onnistui jouhevasti vuosikatsastuksen yhteydessä boksin mukana tulleella englanninkielisellä todistuksella, ei mitään mutinoita.

Jostain syystä, tiedä sitten miksi, katsastusmies kysyi vähän epäillen tyylin että "onkos näyttää papereita..", ja oli aidosti hämmästynyt kun oli suoraan esittää tehtaan lappu.

Kallista, mutta kummasti hermoja lepuuttavaa ajaa kun on leimat paperissa.
tuomko
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 03, 2006 12:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tuomko »

Mitä tuollainen originaali boksi kustantaa ja miksi muutoskatsastus? Täytyykö peli muka katsastaa jos pellin alla on muutama hevonen aikaisempaa enemmän?

9-5 wagon kiinnostaa myös, mutta vielä ei vastaan ole tullut sopivaa. 2.0 tuntuu vähän laiskalta, mutta jos sitä hieman piristää, niin kai sellainenkin olis ok...
tuomko
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 03, 2006 12:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tuomko »

Jaa... aika touhua. Mitäs sitten, jos ei muutoskatsasta autoa viriboksin laiton jälkeen? Missä tapauksessa siitä katsastamattomuudesta koituu harmia? Ja pelkkää rahastustahan toi on.

Niin ja kai samalla kerralla voi muutoskatsastaa renkaat, jos koko on muuttunut alkuperäistä suuremmaksi? Vai rahastetaanko jokaisesta muutoksesta erikseen?
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Tuolta löytyy hinnat:
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y06_FI.pdf

Saabin moottorin virityssarja 2.0t M01 400129227 EU, GB. 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU, GB alusta -23038950 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU alusta 23038951- 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M03 400132825 EU 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M04 400133195 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M05 5387865 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M06 32025638 EU 1574,74e 19
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
tuomko
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Kesä 03, 2006 12:38
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja tuomko »

Aika kovia hintoja... Eikö muita lastuja saa puolet halvemmalla? Ja toiminta taitaa olla kuitenkin yhtä varmaa.
Vastaa Viestiin