Alkup virityssarjan asennus
Alkup virityssarjan asennus
Moro,
Tilasin alkup virityssarjan 9-5:een. Toimiiko boksi ilman techilla ohjelmointia eli pystynkö asentamaan boksin itse? Boksi on tiettävästi uusi eli ei ole ollut missään autossa asennettuna.
Tilasin alkup virityssarjan 9-5:een. Toimiiko boksi ilman techilla ohjelmointia eli pystynkö asentamaan boksin itse? Boksi on tiettävästi uusi eli ei ole ollut missään autossa asennettuna.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Noin on, hintoja on sitten moniaysi-3 kirjoitti:Minun tietääkseni jos autossa on ajonesto, niin se tarvitsee aina käydä
ohjelmoimassa. Hinta tais olla jossain 60€ paikkeilla.

10€ taisin itse köyhtyä, kun huollon parkkiksessa vaihdoin viriboksin ja asentaja kävi kuittaamassa homman TECH2:n avustuksella.
Edit: Haku-toiminnolla löytyy galluppi, jossa asiaa käsiteltiin. Muistaakseni foorumilta löytyy tapauksia, että Trionic 7-Saabiin on onnistuttu tilaamaan viriboksi täsmällisillä tiedoilla, eikä huoltoa ole tarvinnut vaivata.
Ei tominut meikäläisellä, vaikka varmuuden vakuudeksi laitoin kuvat tyyppikilvestä ja alkuperäisen boksin teksteistä tilauksen saatteeksi

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Muistettava pikkujuttu Aeron kohdalla on se, että ns. originaalivirisarjassa lukee nimenä Hirsch ja hinta keikkuu 4:lla alkavissa lukemissa9-5T kirjoitti:Saabilta

#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Moro, Alkup setin tilauksen yhteydessähän ei toimiteta mitään tietoja. Pitänee korjaamon edessä koettaa toimiiko ilman tech ohjelmointia.
Mitenkäs toi tulppahomma, WIS sanoo, että B205E tuningkitillä tulppien vaihtoväli on 20tkm. Ja -00 asti tulpat BCPR6ES-11 ja 01-> PFR6H-10.
Noille normaalitulpille ymmärrän ton 20tkm vaihtovälin virityksen kanssa, mutta ei kait noita PFR6H-10 eli aeron tulppia tarvii tunatussa 2.0t koneessa 20tkm välein vaihdella, kun ne aerossakin vaihdettaneen 60tkm välein?
Mitenkäs toi tulppahomma, WIS sanoo, että B205E tuningkitillä tulppien vaihtoväli on 20tkm. Ja -00 asti tulpat BCPR6ES-11 ja 01-> PFR6H-10.
Noille normaalitulpille ymmärrän ton 20tkm vaihtovälin virityksen kanssa, mutta ei kait noita PFR6H-10 eli aeron tulppia tarvii tunatussa 2.0t koneessa 20tkm välein vaihdella, kun ne aerossakin vaihdettaneen 60tkm välein?
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
Nyt on saabin oma 185hp boksi asennettu merkkiliikkeessä kohtuulliseen hintaan. Samalla tuli todistettua, että -01:n boksi toimii -02 9-5:ssa.
Katsastus olikin sitten aikaa ja rahaa vievä sekä hermoja koetteleva operaatio. Useammalla konttorilla tuli poikettua ja yhdellä se tärppäs parin päivän odotuksella. Muutos oli senverran iso eli rekisteriotteen printtaus johon oli muutettu tehoksi 136kw ja yhd. kulutus 9.0 -> 8.8:een, että kyllä siitä mielellään 68e köyhtyi(AKEn hinnastossa iso muutoskatsastus). Onhan se tuo paperi, muste ja katsastusmiehen 10min työaika toki sen arvoista. Paperitkin oli oikein lontoon murteella, etteihän niistä nyt mitään kykene ymmärtämään. Olis pitänyt rekisteröidä uudestaan, kun se taitaa olla 12e.
Auto muuttui selkeästi pirteämmäksi ja kulutus laski hieman ainakin tasaisessa maantieajossa. 98E toistaiseksi ollut tankissa.
Katsastus olikin sitten aikaa ja rahaa vievä sekä hermoja koetteleva operaatio. Useammalla konttorilla tuli poikettua ja yhdellä se tärppäs parin päivän odotuksella. Muutos oli senverran iso eli rekisteriotteen printtaus johon oli muutettu tehoksi 136kw ja yhd. kulutus 9.0 -> 8.8:een, että kyllä siitä mielellään 68e köyhtyi(AKEn hinnastossa iso muutoskatsastus). Onhan se tuo paperi, muste ja katsastusmiehen 10min työaika toki sen arvoista. Paperitkin oli oikein lontoon murteella, etteihän niistä nyt mitään kykene ymmärtämään. Olis pitänyt rekisteröidä uudestaan, kun se taitaa olla 12e.
Auto muuttui selkeästi pirteämmäksi ja kulutus laski hieman ainakin tasaisessa maantieajossa. 98E toistaiseksi ollut tankissa.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Pe Helmi 17, 2006 07:07
ei ongelmia
Mulla originaalin oikean vuosimallin 185hv:n viriboksin muutoskatsastus M2001 2.0 wagoniin onnistui jouhevasti vuosikatsastuksen yhteydessä boksin mukana tulleella englanninkielisellä todistuksella, ei mitään mutinoita.
Jostain syystä, tiedä sitten miksi, katsastusmies kysyi vähän epäillen tyylin että "onkos näyttää papereita..", ja oli aidosti hämmästynyt kun oli suoraan esittää tehtaan lappu.
Kallista, mutta kummasti hermoja lepuuttavaa ajaa kun on leimat paperissa.
Jostain syystä, tiedä sitten miksi, katsastusmies kysyi vähän epäillen tyylin että "onkos näyttää papereita..", ja oli aidosti hämmästynyt kun oli suoraan esittää tehtaan lappu.
Kallista, mutta kummasti hermoja lepuuttavaa ajaa kun on leimat paperissa.
Mitä tuollainen originaali boksi kustantaa ja miksi muutoskatsastus? Täytyykö peli muka katsastaa jos pellin alla on muutama hevonen aikaisempaa enemmän?
9-5 wagon kiinnostaa myös, mutta vielä ei vastaan ole tullut sopivaa. 2.0 tuntuu vähän laiskalta, mutta jos sitä hieman piristää, niin kai sellainenkin olis ok...
9-5 wagon kiinnostaa myös, mutta vielä ei vastaan ole tullut sopivaa. 2.0 tuntuu vähän laiskalta, mutta jos sitä hieman piristää, niin kai sellainenkin olis ok...
Jaa... aika touhua. Mitäs sitten, jos ei muutoskatsasta autoa viriboksin laiton jälkeen? Missä tapauksessa siitä katsastamattomuudesta koituu harmia? Ja pelkkää rahastustahan toi on.
Niin ja kai samalla kerralla voi muutoskatsastaa renkaat, jos koko on muuttunut alkuperäistä suuremmaksi? Vai rahastetaanko jokaisesta muutoksesta erikseen?
Niin ja kai samalla kerralla voi muutoskatsastaa renkaat, jos koko on muuttunut alkuperäistä suuremmaksi? Vai rahastetaanko jokaisesta muutoksesta erikseen?
Tuolta löytyy hinnat:
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y06_FI.pdf
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M01 400129227 EU, GB. 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU, GB alusta -23038950 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU alusta 23038951- 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M03 400132825 EU 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M04 400133195 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M05 5387865 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M06 32025638 EU 1574,74e 19
http://www.saab.fi/main/image/brochure/ ... Y06_FI.pdf
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M01 400129227 EU, GB. 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU, GB alusta -23038950 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M02 400130852 EU alusta 23038951- 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M03 400132825 EU 1006,1e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M04 400133195 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M05 5387865 EU 1936,63e 19
Saabin moottorin virityssarja 2.0t M06 32025638 EU 1574,74e 19
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e