Projektina 99 combi coupe GL super turbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tuulilasin kehys tuli korjattua ja siitä tuli otettua kuviakin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

Tätä sun projektia on kieltämättä ihan mukava seurailla kun tulee noita kuvapäivityksiä niin useesti. Täytyy kyllä sanoa, et melkosen projektin olet ottanut, mut hyvinhän toi näkyy koko ajan edistyvän.
9-3SC 2.0t Aut. -08
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, vauhti hieman hidastuu väkisin, kun nyt olen toista viikkoa jo ansiotyössä. Työttömänä ollessa oli varsin runsaasti aikaa tehdä autoa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Joo, vauhti hieman hidastuu väkisin, kun nyt olen toista viikkoa jo ansiotyössä. Työttömänä ollessa oli varsin runsaasti aikaa tehdä autoa...
Nooh.. kyl se kasaan pistetään porukalla, pummailen sit itte joskus jeesiä jahka tarve tulee (ja onhan tuota jotain jo suunniteltukin). Maanantaina en kerenny sinne kun piti opiskella sorvaamista ja venttiilien hiontaa yms. minulle uusien koneiden käyttöä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tännään Myrkyn ja serkkupojan kanssa puuhasteltiin senverta, että kojelaudan hitsisauma on hiottu. Lisäksi takalunkun lasi, takapuskuri, takavalot ja etuvilkut on poistettu. Apukuskin oven vekkiä suoristeltiin ja pintaruosteisia peltejä tuli vielä käsiteltyä semmosella myrkyllä, jonka kerrotaan sitovan sitä ruostetta. Taispa serkkupoika ehtiä hitsaamaan yhden paikankin sinne oikeeseen takalokariin kontinpuolelle.

Huomenissa olis tarkoitus puuhastella jotakin. Saas nähdä, mitä sitä ehtii. Kovasti jo odotan, että päästäis vetäsemään se maali pintaan. Siihen menee vielä useempi ilta, kun ensviikonloppuna on tarkoitus latailla omia akkuja mökkeilyn ja laskettelun merkeissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pohjatyövaihe on nyt menossa. Tavoite on saada maali pintaan lauantaina. Suunnitelmiin tuli pieni muutos. Maali tulee olemaan väliaikainen, ja se on joku harmaa teollisuusväri. Sellainen, joka tullaan hiomaan ensikesänä karheaksi ja sen päälle vedetään metallinhohtoväri. Etuna on maalin kutistumisen mukana esiin tulevien hiomajälkien häviäminen kesällä tapahtuvassa lopullisessa maalauksessa. Toisaalta myöskin aikataulun kiireisyys ei salli nyt lopullisen maalauksen tekoa. Tällaisiin johtopäätöksiin päädyimme serkun ja tuon Myrkyn kanssa tuumailtuamme.

Ja niitä KUVIA tarjoillaan tässä pohjatöistä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Mertmi kirjoitti:Pohjatyövaihe on nyt menossa. Tavoite on saada maali pintaan lauantaina. Suunnitelmiin tuli pieni muutos. Maali tulee olemaan väliaikainen, ja se on joku harmaa teollisuusväri. Sellainen, joka tullaan hiomaan ensikesänä karheaksi ja sen päälle vedetään metallinhohtoväri. Etuna on maalin kutistumisen mukana esiin tulevien hiomajälkien häviäminen kesällä tapahtuvassa lopullisessa maalauksessa. Toisaalta myöskin aikataulun kiireisyys ei salli nyt lopullisen maalauksen tekoa. Tällaisiin johtopäätöksiin päädyimme serkun ja tuon Myrkyn kanssa tuumailtuamme.

Ja niitä KUVIA tarjoillaan tässä pohjatöistä.
Eihän tuo ole pohjamaalityyppistä huokoista tavaraa mistä menee kosteus läpi ja saat sitten kesällä hioa koko auton pellille uusiksi?
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Värihän tulee olemaan siis teollisuusakryyli, joka on ihan pintamaalityyppinen maali.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:Värihän tulee olemaan siis teollisuusakryyli, joka on ihan pintamaalityyppinen maali.
Juuri näin. Pintaan jää ihan pintamaalia, se vaan ei ole mitään metallinhohtoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pohjatöitä tehtiin ja todettiin aikataulu melkoisen tiukaksi. Luukkuihin tullaan panostamaan vähemmän, jotta korin pohjatyöt saadaan tehtyä mahdollisimman hyvin. Takaluukku sai osakseen hiekkapuhallusta ja alustaa+takakontin sisäpuolta tuli maalattua tuolla mustalla sutimaalilla.

Ja niitä projektikuvia on tässä eiliseltä illalta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kuinkas hiotte noita pohjia, kuvissa näytti olevan paineilmahiomakone (tms) käytössä, meniskö suurimmat hiomahommat ilman käsin hiomista? Mietin kun itsekin pitäisi tehdä kajakkiin pohjatyöt eikä mokomassa sämpylässä ole yhtään suoraa pintaa :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mites raskaan kaluston maalaamiseen tarkoitetut värit, satkulla (jopa alle)saa maalit ja kovettajan saabiin (3l) :?:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

saabastelija kirjoitti:mites raskaan kaluston maalaamiseen tarkoitetut värit, satkulla (jopa alle)saa maalit ja kovettajan saabiin (3l) :?:
Eikös tuo teollisuusakryyli ole vähän samaa tavaraa :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:Kuinkas hiotte noita pohjia, kuvissa näytti olevan paineilmahiomakone (tms) käytössä, meniskö suurimmat hiomahommat ilman käsin hiomista? Mietin kun itsekin pitäisi tehdä kajakkiin pohjatyöt eikä mokomassa sämpylässä ole yhtään suoraa pintaa :D
Epäkeskolla ja erinäisillä käsikäyttöisillä valmiilla ja omatekoisilla hioma-alustoillahan tuota jyystetään. Paineilmahöylä olis kyllä kova sana isompiin suoriin pintoihin, mut nyt on tehtävä niillä mitä on käytettävissä.

Ahistus-maximus kyllä meinaa iskeä aikataulun kanssa.. vaikka ei ihan vierasta hommaa tuo olekkaan ei Mikolle eikä minulle, niin ei kuitenkaan olla yhtä nopeita kun ammattilaiset..

Edit: Ja jottei Mikolta pääse unohtumaan niin.. Kuva
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Panokset kovenee, se on totta. Tänäiltanakin tullaan hinkkaamaan tota ajokkia armotta, jotta saataisiin lauantaina pohjamaalaus tehtyä kuivumaan sunnuntaihin asti. Sunnuntaina sitten välihionta ja pintamaalaus.

Tuossa kun oli kyselyitä meidän metodeista, Myrkky jo vastailikin. Sanon vielä kerran, että me tehdään miten tehdään. Täyttä varmuutta ei tietenkään ole, tehdäänkö kaikki oikein. Maalaisjärki, aiemmat karvaat kokemukset, aiemmat hyvät kokemukset, mutu ja maalausliikkeestä sekä tuntemiltamme maalareilta saamamme vihjeet/opit ja maalaisjärki on nyt lyöty yhteen nippuun.

Sori Myrkky, nou pics. Ei nyt amusella tuo usbi-portti suostunut toimimaan, eikä ole aikaa alkaa tappelemaan ton kanssa. Kuvat siis jää nyt kortille, mutta katsotaan sitten tänäiltana/huomenaamuna, josko sais lisäkuvia. Hyvin samanmoisiahan nuo äkikseltään katsottuna olisi jokatapauksessa, pakkelia vaan levitelty ja hiottu lisää...

Mitä tulee projektin etenemiseen, niin hyvinhän tää etenee. Eräät tuttavat kävivät eilen pajalla ja kauhistelivat, miten paljon meillä on vielä hommaa tehtävänä. Minua huvitti koko ajatus ja sanoin, että pahin on jo takana. Hitsikoneeseen saattaa joutua tarttumaan enää ainoastaan takapenkin selkänojan lukitusta korjattaessa, muutoin hitsaamiset on tietääkseni takanapäin. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin