ng900:Sen ulkokuoresta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

ng900:Sen ulkokuoresta

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Nonni tänään se sitten kävi, ensimmäisen kerran ajohistoriani aikana, empäs nähny huoltsikan pihassa parkkiruudun vieressä lumihangesta pilkottavaa VALKOISTA rautatankoa, ja siitä sitten kääntyessä, apparin oven reunasta takalokariin naarmu+painauma... Onko vaaraa notta oikaisuhoitoon joutus? Ite en hirveesti ymmärrä näiden fiksauksesta, tosin joskus entiseen autoon vaihtanut etuposken. Tässä autossa tuskin on "takaposkea" koska 3-ovinen malli? Auttakee :]
Saab 900 2.0t Cab -97
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Kannattaisko käydä näyttämässä esim Auto-Dentissä jos ei ole kovin terävä painauma ja maali ehjä. Vai onko naarmu peltiä myöten?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Kyllä siinä perkule näyttäs peltikin pikkasen näkyvän :cry:
Mutta varmaankaan itse Saabille ei kannata viedä ?
Saab 900 2.0t Cab -97
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Valitettavasti en pysty itse kysymykseen vastaamaan, mutta (jos sallit) jatkaisin omaa mieltäni askarruttavalla kysymyksellä, joka liittyy juurikin NG900:sen pelteihin.

Kun on tässä projektina tuon OG900:kun päivittäminen NG:hen. Kävin tuossa yhtä 95-vuoden yksilöä kokeilemassa ja kyseisessä autossa oli yllätysyllätys hiukka rapsakka maali takaovien reunoissa ja takakontin reunassa. Myös toisen takaoven helmassa oli pieni ruskeahko läntti. Mitä sanoisitte kokemuksesta/arviona mitä tuollaisten laitattaminen tulisi arviolta kustantamaan :roll:

...Ja jos jollain on kaupan vapari NG900 vm 95-> miel. 2,3:sta alta 7000€ niin saa kertoa :wink:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Muksu kirjoitti:Valitettavasti en pysty itse kysymykseen vastaamaan, mutta (jos sallit) jatkaisin omaa mieltäni askarruttavalla kysymyksellä, joka liittyy juurikin NG900:sen pelteihin.

Kun on tässä projektina tuon OG900:kun päivittäminen NG:hen. Kävin tuossa yhtä 95-vuoden yksilöä kokeilemassa ja kyseisessä autossa oli yllätysyllätys hiukka rapsakka maali takaovien reunoissa ja takakontin reunassa. Myös toisen takaoven helmassa oli pieni ruskeahko läntti. Mitä sanoisitte kokemuksesta/arviona mitä tuollaisten laitattaminen tulisi arviolta kustantamaan :roll:

...Ja jos jollain on kaupan vapari NG900 vm 95-> miel. 2,3:sta alta 7000€ niin saa kertoa :wink:
Itse en ainakaan osaa ottaa kantaa.. eipä ole ennen tarvinnut viedä laitettavaksi :/
Saab 900 2.0t Cab -97
Kyynikko
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 12:16
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kyynikko »

Omassa vm99 9-3:ssa oli ostaessani molemmissa etuovissa ja vasemmassa takaovessa isot kiveniskemät, jotka ulottuivat peltiin asti ja pientä pintaruostetta oli havaittavissa pellin pinnassa.

Vein auton paikalliselle automaalarille/peltikorjaajalle osittaiseen ovien maalaukseen, jossa ovet maalattiin koristelistasta ja yhdessä tapauksessa listan yläpuolisesta kanttauksesta alaspäin. Väri on yön sininen ja jälki mielestäni erinomaista. Maalaamon omistaja antoi takuun työlleen ilmoittaen että vähintään kaksi vuotta kestää tai hän tekee sen uudelleen ilmaiseksi.

Tiedä häntä, mutta nyt on kohta ensimmäinen vuosi takana eikä maalauksessa ole havaittavissa pienintäkään vikaa. Koko työ maksoi 350 euroa ja auto oli kaksi ja puoli päivää kuivumassa ja käyttöönoton jälkeen minua neuvottiin välttämään vahausta vähintään kuukausi.

Mielestäni kannattaa kysellä ihmisten kokemuksia eri maalausliikkeistä ja työn jäljestä ennen päätöstä. Välttämättä halvinta ei kannata valita. Omassa tapauksessani kyselin paikalliselta saab-fanaatikolta missä hänen saabbinsa on maalattu, kun on niin hienot pinnat autoissa. Hän neuvoi eteenpäin.

Kyynikko
Vastaa Viestiin