järkevin/taloudellisin auto ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sori, menee pahsti OT:ksi mutta vilkuilin tuossa uuden Punton vakiovarusteita, niitähän on kuin Saabissa konsanaan ja vääntöäkin 102nm :D :


# 4-nopeuksinen lämmityslaite, jossa 5 eri suuntausta
# ABS-jarrut
# Ajotietokone
# Ajovalojenpesimet
# Avattavat takaikkunat, 3-ov. malli
# Digitaalinen kello
# Dualdrive, sähkötoiminen ohjaustehostin
# EBD - elektroninen jaruvoiman jako etu-ja takapyörien välillä# Eteen siirrettävät etuistuimet, paikkamuisti 3-ov. mallissa
# Etumatkustajan kattokahva
# Etuturvavöiden korkeussäätö, esikiristimet ja kiristysvoiman rajoitin# Fiat CODE -ajonestolaite
# Follow-me-home -valotoiminto
# FPS -paloturvajärjestelmä
# Hansikaslokero
# Ilmastointi
# Irroitettava hattuhylly
# Jäähdytysnesteen lämpötilan mittari
# Kattovalo
# Kauko-ohjattava keskuslukitus + sähkötoimiset etusivulasit
# Käyntinopeusmittari
# Kevytmetallivanteet
# Kolmas jarruvalo
# Korinväriset puskurit
# Korkeussäädettävä ohjauspyörä ja kuljettajan istuin
# Korkeussäädettävät verhoillut pääntuet edessä
# Kuljettajan turvatyyny
# Kylkilistat
# Lämmitettävät etuistuimet
# Matkustajan turvatyyny poiskytkennällä
# Matkustamosta avattava takaluukku
# Muovikorttipidike
# Ovien aukiolon ja valojen virhetoiminnan varoitusvalo
# Pääntuet takana (2 kpl)
# Peili matkustajan häikäisysuojassa
# Polttoainejärjestelmä ilman paluukiertoa
# Puskureiden suojalistat
# Sisäilman kierrätys
# SolarPlus -lämpösuojaavat lasit
# Sumuvalot takana
# Taittuva takaselkänoja
# Takalasin lämmitys, pesuri ja pyyhin
# Takamatkustajien kattokahvat
# Tölkkiteline keskikonsolissa
# Tuhkakuppi edessä ja takana
# Turvavöiden alta liukumisen estävä rakenne istuimissa

Kuva
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Saab 96 tai 95. Vakuutusmaksut about 280€ vuodessa. Muuta järkevää vaikea keksiä (MUT SE ON HAUSKA!).
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Saab 96 tai 95. Vakuutusmaksut about 280€ vuodessa. Muuta järkevää vaikea keksiä (MUT SE ON HAUSKA!).
Aika maltillinen vakuutusmaksujen korotus kajakin kohdalla, joskus 1992 kustansi 1450mk :)
Eli tuon kajakkini vuosivakuutus maksaisi bonuksillani 84 euroa, ja päälle sitten käyttövero, jään ihmettelemään onko museoinnissa ylipäätäänkään mitään mieltä kun käyttöaikaa on vain se 30 päivää :roll:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

ng900aero kirjoitti:Sori, menee pahsti OT:ksi mutta vilkuilin tuossa uuden Punton vakiovarusteita, niitähän on kuin Saabissa konsanaan ja vääntöäkin 102nm :D :
Ennenkuin enempää hehkutat niin kokeile ensin. Sain kyseenalaisen kunnian suoriutua moisesta uroteosta kun duunikaverille etsittiin pirssiä (se oli se surullinen seat kysely :wink: ). Tuo piti duuni kaverinkin ostaa vaan kuinkas kävikään 8O . Et voi ilman lobotomiaa edes miettiä moista tonnarin ja 9-5 jälkeen.
EDIT: Kokonaistaloudelliseen edullisuuteen kuuluu myös kaikki autoilun tuomat kulut kuten lääkitys :wink: :wink:
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Sori, menee pahsti OT:ksi mutta vilkuilin tuossa uuden Punton vakiovarusteita, niitähän on kuin Saabissa konsanaan ja vääntöäkin 102nm :D :
Ennenkuin enempää hehkutat niin kokeile ensin. Sain kyseenalaisen kunnian suoriutua moisesta uroteosta kun duunikaverille etsittiin pirssiä (se oli se surullinen seat kysely :wink: ). Tuo piti duuni kaverinkin ostaa vaan kuinkas kävikään 8O . Et voi ilman lobotomiaa edes miettiä moista tonnarin ja 9-5 jälkeen.
EDIT: Kokonaistaloudelliseen edullisuuteen kuuluu myös kaikki autoilun tuomat kulut kuten lääkitys :wink: :wink:
Niin en nyt sentään uutta Puntoa ole hankkimassa vaan saisi olla jotain alle 50tkm ajettu.. ja mullehan on ihan yksi hailee millä könötän tuota Tla-Hki -väliä kunhan auto toimii varmasti eikä tankilla tartte vaivautua pysähtelemään tämän tästä.
9-5 olisi tarkoitus vaihtaa uudempaan ja vaimolle se tulisi koska joutuu ajamaan enemmän.

Puntoa ei ole tullut kokeiltua mutta ainakin vm 1993 Uno 1.1ie oli tosi hyvä ja hauska ajettava ja harmittaakin kun en moista helmeä ostanut liikkeestä vuosi sitten :)
Ja 20tkm ajetulla Fiat Pandalla (850) tuli päästettyä Kreetaa vaihdikkaasti ympäri, todellinen ralliauto, istui jyrkkiin mutkiin kuin tauti :D

Ja on mulla ollut alle 100tkm ajettu Visa 1.1RE joka oli tiptop-kunnossa, sekin tuntui jo isolta autolta kajakin jälkeen :)
Eikä noilla kinnereillä ajo pelota yhtään sen enempää kuin isommillakaan, tuleepa vältettyä turhia riskiohituksia (tai ylipäätään kaikkia ohituksia :lol: )
P. on ihan varteenotettava vaihtoehto, ne ovat usein olleet joillain vanhoilla mummoilla ja niitä löytyy edullisesti jopa 30-40tkm ajettuinakin ;)

Ja pienet autot on jokseenkin symppiksiä, sellaisen voi huoltoa varten vaikka nostaa parilla liinalla kattoon roikkumaan, tai nostaa keulan pystyyn tallissa, tai ajaa talvisäilytykseen pyöräkatokseen
:lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin