3" putkista
3" putkista
eli lyhyesti - kokemuksia 3 tuuman pakoputkista ja valmistajista?
Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Valmistajasta en tiedä mikä tuolla alla on. Kaksi vaimenninta ihan takana, ja sisään kuulee mölyä oikeestaan vasta täys kaasulla.
Putki taitaa pitää semmosta matalaa murinaa, moni sanoo että kuulee esim kerrostaloon sisälle kun tuun pihaan. Vähän sama efekti kun vaikka transitin äänen tunnistaa jo kauempaa. Kun antaa kunnolla monoa niin käsittääkseni möykkää aika "kivasti" auton ulkopuolelle.
Putki taitaa pitää semmosta matalaa murinaa, moni sanoo että kuulee esim kerrostaloon sisälle kun tuun pihaan. Vähän sama efekti kun vaikka transitin äänen tunnistaa jo kauempaa. Kun antaa kunnolla monoa niin käsittääkseni möykkää aika "kivasti" auton ulkopuolelle.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Me tehtiin kans ite se 3" putki..ja kahdella vaimentajalla tietysti
Sitä täytyy kyllä vielä vähän muokata kun mölisee sisälle ilkeästi. Ei enää niin pahasti kuitenkaan kun ihan aluksi, silloin meteli oli niin kova että pää melkein halkesi!!! (putki oli yhdestä jos toisestakin kohtaa kiinni pohjassa)

Sitä täytyy kyllä vielä vähän muokata kun mölisee sisälle ilkeästi. Ei enää niin pahasti kuitenkaan kun ihan aluksi, silloin meteli oli niin kova että pää melkein halkesi!!! (putki oli yhdestä jos toisestakin kohtaa kiinni pohjassa)

Esimerkiksi Maptunilla on tällä hetkellä CS:n 3" putki tarjouksessa 420€. Putki on Turbolta taakse asti ilman kattia. Pelkät 3" irtopöntöt kustantaa helposti 100€/kpl. Siihen sitten kulmat ja suorat niin ei paljon työpalkkaa jää...
Jpjk: qaw osti muistaakseni OG:sä virtaavan katin jostain jenkeistä... Maptunillakin on.

Honda Accord 2.2 CTDI-i Executive X 2006
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
VW Polo 1.4 Firstline 2002
BMW 320i E30
Ski-Doo Renegade MX-Z 1000cc
MB W126.022 (kesäauto)
9000 2.3T 1993 (isän)
Onkos muilla ruvennu toi JT:n 3-tuumanen möliseen enempi vanhempana?
Mulla on toi ilman kattia oleva versio ja kyllä reippaammissa kiihdytyksissä välillä korvat helisee...
Mulla on toi ilman kattia oleva versio ja kyllä reippaammissa kiihdytyksissä välillä korvat helisee...

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
mä tein myös paloista tuohon omaani pakosarjan vaihdon yhtydessä.
-3" joustopala ~20€(biltema)
-3" akselinylitys ~35€(nr-autovaruste)
-3" simons läpivirtauspönttö ~30€(nr-autovaruste)
-3" 2 kpl 45 mutkia ~10€/kpl(nr-autovaruste)
-3" putkea 2m ~20€(motonet)
aikaa meni työkaverin kanssa vajaa tunti. suoraa putkea piti hieman lyhentää, muuten palikat sai pultata suoraan toistensa perään. kiinnikkeet otettiin vanhasta.
toi pönttö on pieni mutta vaimentaa tosi hyvin kun on ihan putken lopussa. äänet on rauhallisessa ajossa vaimeaa murinaa mutta kun kaasua painaa niin sen kyllä kuulee...
suosittelen kaikille
-3" joustopala ~20€(biltema)
-3" akselinylitys ~35€(nr-autovaruste)
-3" simons läpivirtauspönttö ~30€(nr-autovaruste)
-3" 2 kpl 45 mutkia ~10€/kpl(nr-autovaruste)
-3" putkea 2m ~20€(motonet)
aikaa meni työkaverin kanssa vajaa tunti. suoraa putkea piti hieman lyhentää, muuten palikat sai pultata suoraan toistensa perään. kiinnikkeet otettiin vanhasta.
toi pönttö on pieni mutta vaimentaa tosi hyvin kun on ihan putken lopussa. äänet on rauhallisessa ajossa vaimeaa murinaa mutta kun kaasua painaa niin sen kyllä kuulee...
suosittelen kaikille

saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Pitäisköhän munki sortua ostamaan jostain valmis akselinylitys kun ei viitsis enää viidettä kertaa ruveta muokkaamaan tota ite tehtyä. Aina kun tulee jotain kuoppia tai muita töyssyjä tiessä niin kolisee akselin kohdalta 
TuPe:lla on satkussa 3" putkisto 1:llä vaimentimella ja on kyllä ihmeen hiljainen. Paljon hiljaisempi kun tuo mun oma 2:lla vaimentimella

TuPe:lla on satkussa 3" putkisto 1:llä vaimentimella ja on kyllä ihmeen hiljainen. Paljon hiljaisempi kun tuo mun oma 2:lla vaimentimella

Omassa tonnarissa oli JT:n 3" DP ja yksi JT:n ja yksi Simonsin vaimennin..möykkä oli melkoinen kun antoi leipää, siihen kun lisäs vielä aikaisemman ahtimen kanssa olleen Audi S2:n hukkiksen pöhinät suoraan ulkoilmaan, niin suloserenaadit sai mummot hyppimään ojanpohjille lähestyttäessä
.

Foxbody turbo
Itsellä on myös kahdella vaimentimella, enkä ole oikein tyytyväinen. Mitenkäs muilla cc-tonnaristeilla on sen ulostulon kanssa? Onko alkuperäisen muotoinen S-mutka viimeisen pöntön jälkeen, vai miten...?
Olen jo alkanut epäilemään, että viimeisen pöntön jälkeisellä osuudella olisi enemmänkin tekemistä äänen kanssa. Tasakaasulla on nykyisin kohtalaisen hiljaista, mutta aina kun on enemmän vetoa päällä, kuuluu pörinää. Maantiellä 100km/h on aika tarkka raja, josta ylöspäin kabiiniin alkaa kuulua tasainen möykkä.
Minulta muuten löytyisi 3" rosteriputkea ainakin yhden putkiston tarpeisiin. Taitaa sitä kaikkiaan olla reilusti yli 3m. Seinämävahvuus on tarpeettoman järeät 2mm, mutta ainakin itsellä on pysynyt hyvin kiinni, vaikka kiinnityskohtia on alkuperäistä vähemmän. Voisin kuvitella, että hinta on kilpailukykyinen...
Olen jo alkanut epäilemään, että viimeisen pöntön jälkeisellä osuudella olisi enemmänkin tekemistä äänen kanssa. Tasakaasulla on nykyisin kohtalaisen hiljaista, mutta aina kun on enemmän vetoa päällä, kuuluu pörinää. Maantiellä 100km/h on aika tarkka raja, josta ylöspäin kabiiniin alkaa kuulua tasainen möykkä.
Minulta muuten löytyisi 3" rosteriputkea ainakin yhden putkiston tarpeisiin. Taitaa sitä kaikkiaan olla reilusti yli 3m. Seinämävahvuus on tarpeettoman järeät 2mm, mutta ainakin itsellä on pysynyt hyvin kiinni, vaikka kiinnityskohtia on alkuperäistä vähemmän. Voisin kuvitella, että hinta on kilpailukykyinen...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Suomik kirjoitti:Itsellä on myös kahdella vaimentimella, enkä ole oikein tyytyväinen. Mitenkäs muilla cc-tonnaristeilla on sen ulostulon kanssa? Onko alkuperäisen muotoinen S-mutka viimeisen pöntön jälkeen, vai miten...?
Olen jo alkanut epäilemään, että viimeisen pöntön jälkeisellä osuudella olisi enemmänkin tekemistä äänen kanssa. Tasakaasulla on nykyisin kohtalaisen hiljaista, mutta aina kun on enemmän vetoa päällä, kuuluu pörinää. Maantiellä 100km/h on aika tarkka raja, josta ylöspäin kabiiniin alkaa kuulua tasainen möykkä.
Minulta muuten löytyisi 3" rosteriputkea ainakin yhden putkiston tarpeisiin. Taitaa sitä kaikkiaan olla reilusti yli 3m. Seinämävahvuus on tarpeettoman järeät 2mm, mutta ainakin itsellä on pysynyt hyvin kiinni, vaikka kiinnityskohtia on alkuperäistä vähemmän. Voisin kuvitella, että hinta on kilpailukykyinen...
Viimeisen pöntön jälkeen mulla on n.10cm putkea

TuPe:lla on vain yksi vaimennin ja sen jälkeen putkea ainakin 1m? Vaikuttaisiko tämä asiaan, että on paljon hiljaisempi?