Bensapumppu :-(

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Bensapumppu :-(

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Toissapäivänä se sitten kävi: NG900:sta meni bensapumppu. Ajettu vähän yli 214000 km.

Mitens muilla? Onko bensapumput levinneet noissa kilometrimäärissä?

Aikanaan, kun mulla oli OG900i16V, siitä levisi bensapumppu vasta 312000 km:ssä. On tainnut bensapumppujen laatu huonontua, kun on siirrytty GM -aikaan :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Ei vaan 90- luvulla piti keksiä huonompia komponenttejä talouskasvun vuoksi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Ai niin, unohtui sanoa, että OG900i16V oli vm. 1991, NG900 on vm. 1997 :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Sukulaisella meni OG 900 vm. 92 pumppu 170tkm.
Taitavat olla aika yksilöllisiä.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

MrG kirjoitti:Sukulaisella meni OG 900 vm. 92 pumppu 170tkm.
Taitavat olla aika yksilöllisiä.
Joo, joku sanoikin aikaisemmin, että bensapumppu voi mennä koska vaan. Vähän huono juttu, sillä auto jätti mut huoltoasemalle. Meinasin jo hinauttaa auton jollekin korjaamolle, kun itsellä ei ole nosturia&työkaluja käytössä, jotta vois vaihtaa bensapumpun. Onneksi huoltoaseman vieressä oli autokorjaamo, joka otti homman hoitoon.

Oli kuulemma aika iljettävä vaihtaa tuota bensapumppua, kun joutuivat purkamaan JT-Superflowta jonkun verran, että saivat tankin irti. Toivottavasti putki ei vuoda remontin jälkeen, kun pitäisi käydä katsastuttamassa auto ensi viikolla.

Saan auton takaisin ensi viikon maanantaiaamuna. Saas nähdä, kuinka ihanan kallista tuo korjaus oli :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Reilun 1000€ laskutti Oulun Aineella tuon pumpun vaihdosta ja itse vika ei sitten siellä ollutkaan.
Saab 900s -94 2.3i
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

MrG kirjoitti:Sukulaisella meni OG 900 vm. 92 pumppu 170tkm.
Taitavat olla aika yksilöllisiä.
Eikös jossain keskustelussa ollut spekulointia siitä, että esim. "tankkaustottumukset" voivat vaikuttaa pumpun kestoikään. Siis lähinnä se, että ajaako tankille vasta valon syttyessä, vai harrastaako ns. puolen tankin tekniikkaa, jolloin pumppu ui koko ajan liemessä :roll:

...vai olenko vaan ymmärtänyt jotain väärin :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Jartsu
"Ruisku"
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 23:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Muksu kirjoitti: Eikös jossain keskustelussa ollut spekulointia siitä, että esim. "tankkaustottumukset" voivat vaikuttaa pumpun kestoikään. Siis lähinnä se, että ajaako tankille vasta valon syttyessä, vai harrastaako ns. puolen tankin tekniikkaa, jolloin pumppu ui koko ajan liemessä :roll:

...vai olenko vaan ymmärtänyt jotain väärin :roll:
Juu, noinhan se taitaa olla. Bensahan se siellä voiteluaineena toimii. "Kuivakäynnistykset" tyhjälla tankilla ovat pumpulle myrkkyä. Tyypillinen kestoika OG-satkun pumpulle lienee luokkaa 250tkm +-25tkm (erään Saabin huoltopäällikön mielipide aiheesta).
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Itse vaihtelin vuosi sitten ennakoivasti 210 kohdalla.. :)

.. Kun Jampalla meni jossain 220 kohdalla omasta saksantuonnistaan...

Enkös minä ehdottanut muutama kuukausi sitten, että vaihdettas porukalla ennekuin jättää tielle?... :? :!: :?:
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Enkös minä ehdottanut muutama kuukausi sitten, että vaihdettas porukalla ennekuin jättää tielle?... :? :!: :?:
Hook
No ehdotit, mutta kun ei ole ollut oikein aikaa tuolle toimenpiteelle ja luulin, että kai se nyt kestää saman, minkä OG900i16V:n bensapumppukin (ks. aikaisempi postaus) :roll:

No nyt uskaltaa sitten lähteä vaikka sukulaisten luo Ruotsiin tuolla NG900:lla. Pahin pelko oli juuri tuo bensapumpun laukeaminen. Sitä kun ei vaihdeta ihan "käden käänteessä" kuten OG900:sta ja 9000:sta :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin