Tonnarin fuelcut...tjs

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Tonnarin fuelcut...tjs

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Eli ongelmani on seuraava:
auto on vm87 2.0 t ja alkoi tuossa viime kovilla pakkasilla katkoon bensaa kiihytyksessä. Ei anna nosta ahtoja kuin hetkellisesto sinne 1bar tuntumaan joka jälkeen alka "röpöttään". Kokeilin APC sulakkeen pois otolla mitä tekee...edelleen sama.Kaasu pohjassa 4500rpm jälkeen sama tilenne alkaa katkomaan. Vaihdoin uuden puolan,pyörijän sekä virranjakajan kanne entisten tykättyä paskaa "testeistä". Olen katsonut hukkaporti,ei ollut jumissa, eikä mankkuvena ole rikki(on testattu ehjällä).alkaa jo kenot loppua kesken.Mankulta lähtevät letkut on ehjä(ei vuotoa).kokeilin mankkuvenan liitin irrotettuna peruspaineilla ja sama homaa 0.4bar ahtoilla.Alkaa pätkimään....Joten jos jollain on vielä ässä hiassa niin kertokaa."usko loppuu"
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

bensa pumppu ei jaksa nostaa enään painetta riittävästi?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Mites turbon perus huolot pätkimis ja nykimis ongelmiin,eli tulpat ja sen jälkeen pa-suodatin :?: :?: :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Bensapumppu kyllä pelaa ja paine ok.Tulpista en enää mee takuuseen,siinä vois olla syypää.Pitää vaihtaa tulpat ja suodatin ja kokeilla.Kiitos neuvoista!
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

fuelcut

Viesti Kirjoittaja esh »

pistä ngk:n tulpat jos ei ole jo paikallaan niin saat tekemään samaa.

Boschilla ja muilla oikeilla tulpilla eri meininki kantapään kautta kokeiltu.

Ngk:lla oli paras km:määrä alle 3tkm. Boscheja ei saatu rikki vaikka kuin kengitti. Toisaalta tehot ei ollut kuin 265/440.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Re: fuelcut

Viesti Kirjoittaja ecopower »

esh kirjoitti:pistä ngk:n tulpat jos ei ole jo paikallaan niin saat tekemään samaa.

Boschilla ja muilla oikeilla tulpilla eri meininki kantapään kautta kokeiltu.

Ngk:lla oli paras km:määrä alle 3tkm. Boscheja ei saatu rikki vaikka kuin kengitti. Toisaalta tehot ei ollut kuin 265/440.
Tuo on yks mielipide monien joukosta,Mutta NGK on orginelli ja sillä TURBO SAABI pelaa niinkuin pitääkin!!!! :twisted:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
esh
"Tuplakaasari"
Viestit: 86
Liittynyt: Pe Joulu 23, 2005 20:31
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja esh »

Mistä johtuu Suomen eniten myyty tulppa merkki ja paskin maahantuojan korruptio jutut tai jotain vastaavaa on niin paljon
huonoa kokemusta että ei kehtaa enempää jauhaa p.....a mokomasta.

ps. vakiossa jos ei tulpat pääse kastumaan eikä muuta poikkeavaa
tapahdu niin voipi pelittääkin itse en osta enää ikinä moisia p.....a.
saaatiin jopa 3.0 v6:ssakin pätkimään ja paineet on eri luokkkaa kuin
tbo:ssa
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Nuo tulpat otti vähä siipiinsä ku solenoidi temppuili..kasteli platinat.Ja siinä yks osasyy...pitää tunkia uudet kaveriksi ja baanalle.Thanks again
ps.onko esh tai muilla tietoo ruottista auton hakua(saabin haku)?
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
MP
"Aero"
Viestit: 444
Liittynyt: To Joulu 02, 2004 16:49

Viesti Kirjoittaja MP »

Anteeksi hieman offtopic ja saman aiheen toisto, mutta viimeisen kerran: Mitkä tulpat tarkalleen ostan mun -89 vuoden turbotonttuun?? :?

EDIT: ei mittään, löytyi jo, NGK BCPR7ES-11 taisi olla
-95 Xantia KA, jos nyt talven tällä ajelisi
-89 9000 CD Turbo Automaatti KA, Myyty 10/2006
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Nonii.Kaikkien mahdollisten vikojen haun jälkeen syypäänä oli se viimeinen mikä tuli mieleen. Tulpat!Testailin hieman eri tulpilla ja päädyin siihen lopputulokseen että uudet tulpat on nyt kehissä back in baana with 1.1bar...ei enää pätki. On se toisaalta hauskaa että se on aina se viimenen vaihtoehto kaiken mahdollisen purkamisen jälkeen.Pitä oppia alottaan aina siitä mikä "ei se voi siinä olla" osasta. Kokeilin muuten huumorilla 4-kärkitulppia ja voi herrajumala mitä teki. Käyntiin kyllä lähti vaan liikkeelle lähtö oli sitte toinen juttu...mittari näytti noi -0.2bar ja alko pätkii.Joten platina pelaa ja hyvä niin.
Seuraavaksi sitte suuremmat operaation kehiin(startti,jakoketju,ruosteet kiinni) ne ku jaksas tehä nii hyvä tulee:)....
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Mimmi kirjoitti:Saab mittaa nakutusta tulppien kautta ionisaatiotilaa mittamalla JOKAISEN sytytyksen jälkeen.
Ionisaatiomittaus vain Trionic-järjestelmässä, LH+DI/APC käyttää nakutusanturia. 87-tontussa ei ole edes DI:tä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Joo eihän tuo tosiaan ole DI kasettia nähnyt.Mistä asti se tuli ees tonnariin vm89...vai 88 jossain valmistusvaiheessa..itellä on VIN-mukaan vm88.
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

No nyt se sitte myrkyn lykkäs! :evil:
Alkaa jo loppu usko tuon tonnarin kanssa.Tämä mystinen vika ei vaan selviä.Autossa on nyt tarkistettu/vaihdettu seuraavia osia. Mankkuvena(toimii),sytkäyksikkö,tulpat,tulpanjohdon,pyörijä,virranjakajan kansi,puola,painekatkaisimet,hukkaportti jne. Ja tästä viesta ei pääse eroon. On kumma homma että nuiden hommien jälkeen edelleen auto hyytyy(pupeltaa) mikäli ahdot menee yli 0.5bar. Mielenkiintoisen tästä tekee se että,kokeilin tuossa pari päivää sitten hieman haalealla koneella kiihdytystä..kuitenki lämpimällä koneella ja nelosella anto nostaa ihan normaalisti 1.1bar kuin pitääkin. mietin et mitä helvettiä. Kokeilin uudestaan 0.8bar alko pätkiin....eli mitä lämpimämpi kone sitä vähemmän voi painaa kaasua.Silti, nyt antaa nosta kierrokset ihan norm. tuonne 5000rpm päälle mikäli kiihyttää pintakaasulla...eli kaasua ei kärsi painaa! En enää keksi mistä tämä voi johtua!
APC-puolella vika ei ole!
Bensapuolella ei ole
sytkäpuoli?
Jos auto toimii normaalisti hieman haaleana..mutta ei lämpimänä?Missä vika?sitä on tullu viimeinen kuukausi pähkäiltyä kavereiden kans.Yks kaveri sattu oleen aineella asentajana ja sekään ei enää tahdo tietää vikaa...kaikki järkeenkäyvät osat on vaihettu ja kaikki jäljellä olevat toimii joten....auttakkaa hyvät ihmiset saabistia hädässä jos vain voitte!
-I´m off to drink beer and cry for my saab!
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Alexander kirjoitti:Autossa on nyt tarkistettu/vaihdettu seuraavia osia. sytkäyksikkö, tulpanjohdot, puola, painekatkaisimet
Kerro tarkemmin mitä on tehty sytkäyksikölle, puolalle, painekatkaisimelle. Sytkäyksikön ja puolan tilalle voisi vaihtaa ehjät orkkisosat varmasti oikein toimivasta autosta, ahtopaineen ylipainekatkaisimen voisi ohittaa hyppylangalla. Uudet tarvikeosat eivät välttämättä ole ongelmattomia (hakusanalla unipoint löytyy täältä juttua).

Onko sytytyspulssivahvistin ehjä - mitä kierroslukumittari tekee kun nykii? Vai oliko autosi vm 88, siinähän vahvistinta ei enää ole. Onko bensapumpun releet vaihdettu?

Onko tankissa bensaa paljon vai vähän? Toimivatko molemmat pumput?
Viimeksi muokannut jus, Pe Maalis 17, 2006 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Alexander
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 12:31
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Ne sytkä osat nimenomaan on testattu/vaihdettu toimivasta autosta...Se on oikeestaan ainoa mitä en vielä ole tehnyt se paina-anturin ohitus...mikäs se niistä kolmeasta nyt olikaan?


Auto on vm 88. Tankissa on bensaa ja 98nestettä nesteeltä tai shelliltä tai mistä asemalta sitä saa. Ja kiekkamittari toimii ihan normaalisti sillon ku nykii eli nousis (periaatteesa jos antas vaan mennä)..samoin ahtomittari nousee 0.6 vielä 0.7bar ennen ku höllää kaasun.Omituisinta se on ku kaasua kärsii antaa haaleena mutta vain pintakaasua lämpimänä...bensapumpun relettä ei ole vaihettu mutta molemmat toimii.

paineanturi ohitettu-----> ei vaikutusta.
Viimeksi muokannut Alexander, Pe Maalis 17, 2006 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Saab continues its quest for the ultimate
combination of ride and handling in the
9000 turbo 16"
CAR AND DRIVER U.S.A -1987
-saab 9000 turbo 88-
Vastaa Viestiin