kyynärtuki
kyynärtuki
Passaako cc tonnarin vm.-89 kyynärtuki vm.-95 tonnariin? Onko tuki samanlainen ja passaako nuo asennusraudat?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
9-3 Cab -04
kyynärtuki
minua kiinnostas kanssa , kyynärtuen hankinta tonnariin ... onko siinä kuskinpenkissä . kiinnityskohdat valmiina rungossa verhoilun alla
vai tuleeko kiinnitys auton keskirunkoon . jollain kiinnitys raudoilla 

Kiinnitys tulee raudoilla kiinni keskitunnelin/konsolin molemmin puolin. Korimutterit koloihinsa ja noja niihin pulteilla kiinni. Mulla olis kyllä Saabin oma ohjekin jossain, kun jaksais skannata ja laittaa jakeluun.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Noh, ei tarvitse penkkiä irroittaa. Itse asensin ekaan tonnariin ton siten että puukolla lattiaverhoiluun viillot. Sen verran raotti lattiaverhoilua että sai noi pultin reijät näkyviin. Siitä muistaakseni jollain ranettamalla tavalliset porautuvat ruuvit tuonne (en silloin keksinyt kuinka vastakappaleet saisi paikoilleen, eikä niitä edes ollut). Noh hyvin sain pysymään ja toimikin. Siinä siis kokonaisuudessaan mitä piti purkaa. Lopuksi vain verhoilu nätisti siihen kyynärnojan jalanympärille ja suoja päälle ja avot.ruttunen kirjoitti:oisko sitä tukea saatavana .kaupan hyllyltä , tai taitaa varmemmin saada saabisteilat purku osana .mikä se korimutteri oikein on .ja pitääkö tehä suurikin remppa kun asentaa sen tuen. siis penkin irrotusta tai muuta vastaavaa..
Tähän uudempaan tonnariin laitoin vain suoraan poraruuveilla tuohon keskikonsoliin kiinni. Pysyy eikä heilu. Ja oli nopeampi asentaa (tapa on hieman kyseenalainen, myönnän, mutta piti silloin nopeasti saada ruuvattua se kiinni).
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Käytettyinä niitä liikkuu satasesta ylöspäin, mutta eipä ole kovin usein tarjolla. Uuden saa siniseltä tiskiltä hintaan n 240€ plus päällinen. Nahkainen maksaa muistaakseni 90€. Eli komiasti tulee hintaa uudelle kapineelle. Toki uusi on aina uusi ja kaikki asennusohjeet ja tarvikkeet tulee mukana.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hirsch"
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... yn%E4rnoja
Tossa aika hyvää infoa kiinnityksestä ja nojasta muutenkin. http://saab.jkr.fi/keskinoja/ Tuossa vielä omat asennuskuvat. Suurin vaihe on saada ne korimutterit paikoilleen =) Itse onnistuin rikkomaan 3 ennenkuin sain tuen kiinni. Nykyään värikin on jo viininpunainen, 20e makso verhoilu keinonahalla.
Ajattelin kesällä irroittaa tuon ja ottaa tarkat mitat, myös pehmusteosasta. Jos kiinnostuneita löytyy, niin saisin tehtyä noita muutaman. Päällyste mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Tässä vaiheessa voin sanoa, että hinta ei tule olemaan alle 100e =) Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin voisin noita muutaman tehdä.
Tossa aika hyvää infoa kiinnityksestä ja nojasta muutenkin. http://saab.jkr.fi/keskinoja/ Tuossa vielä omat asennuskuvat. Suurin vaihe on saada ne korimutterit paikoilleen =) Itse onnistuin rikkomaan 3 ennenkuin sain tuen kiinni. Nykyään värikin on jo viininpunainen, 20e makso verhoilu keinonahalla.
Ajattelin kesällä irroittaa tuon ja ottaa tarkat mitat, myös pehmusteosasta. Jos kiinnostuneita löytyy, niin saisin tehtyä noita muutaman. Päällyste mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Tässä vaiheessa voin sanoa, että hinta ei tule olemaan alle 100e =) Mutta jos kiinnostusta löytyy, niin voisin noita muutaman tehdä.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82