'74 Kajakin käyttökunnostusta
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
'74 Kajakin käyttökunnostusta
...on katsastussedän liikenteeseen hyväksymä P R O J E K T I.
Joka viikko ilmestyy uusia vikoja, joista yritetään selvitä. Joskus korjaukset jätetään kesken ja suoritetaan loppuun myöhemmin olosuhteiden pakosta.
Joka viikko ilmestyy uusia vikoja, joista yritetään selvitä. Joskus korjaukset jätetään kesken ja suoritetaan loppuun myöhemmin olosuhteiden pakosta.
Viimeksi muokannut Rynnäkkösämpylä, Ma Marras 14, 2005 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Onneksi olkoon! Ei muuta kun huolettomia kilometrejä ja kovaa ajoa!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Ei ole sun auton thread, mutta aivan sairaan upea projekti. Tommosista pelkistetyistä muodoista tulee mieleen just jotkut '50 luvun jenkti. Roll over mercury!Saab.96 kirjoitti:Onneksi olkoon! Ei muuta kun huolettomia kilometrejä ja kovaa ajoa!
Pihasta löytyy mm. '87 APC saabi, sekä klubijäsenyyskin on.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mikä on thread? Mä oon vähä maalikko enkä aina ymmärää tota lontoota....turbojake kirjoitti:Ei ole sun auton thread, mutta aivan sairaan upea projekti. Tommosista pelkistetyistä muodoista tulee mieleen just jotkut '50 luvun jenkti. Roll over mercury!Saab.96 kirjoitti:Onneksi olkoon! Ei muuta kun huolettomia kilometrejä ja kovaa ajoa!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Ahaa...!!
Tarkoittaako se tätä www sivun linkkiä:
http://www.garaget.org/show.php?car=2994
Se nimittäin on kyl mun auto....!!!
Tarkoittaako se tätä www sivun linkkiä:
http://www.garaget.org/show.php?car=2994
Se nimittäin on kyl mun auto....!!!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Joo, parin päivän päästä alkaa sitten se kuuluisa purkuvaihe tällä kaunottarella, eli auto seisontavakuutukseen, suurin osa tekniikasta +irtopeltiosat pois, hitsausta, ruostekohtien hiekkapuhallus, pohjatyöt ja maalaus.
Kuulostaa simppeliltä, ja niin varmasti kokeneemmille mobilisteille onkin, mutta mulla ja kaverillani, jonka kanssa tuo tehdään, tulee kyllä kulumaan tuossakin aika paljon olutta ja tupakkaa.
Kesäkuuksi viimeistään olisi tarkoitus ajoon saada.
Kuulostaa simppeliltä, ja niin varmasti kokeneemmille mobilisteille onkin, mutta mulla ja kaverillani, jonka kanssa tuo tehdään, tulee kyllä kulumaan tuossakin aika paljon olutta ja tupakkaa.
Kesäkuuksi viimeistään olisi tarkoitus ajoon saada.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Niin mutta minä vuonna!! noin sitä itse ajattelin ku -02 tammikuussa ostin kajakin ja sitten se leimattiin jo syyskuussa -03!!Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Kesäkuuksi viimeistään olisi tarkoitus ajoon saada.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Noniin, niin siinä sitten kävi että mopo karkasi käsistä. Mun eka AUTONI on jokseenkin purettu ja hitsautöitä päästiin eilen aloittamaan. Ruostereikiä löytyy koko ajan lisää, harmi sikäli koska tekniikka alkoi olemaan todella hyvällä mallilla (kone rempattu ja kytkin uusittu)...
Talvella tuli tehtyä "väliaikaiset" paikat etulattiaan koska oli niin hemmetin kiire baanalle (kortti oli aika tuore). Nuo tulee tehtyä kunnolla loppuun/osittain uusiksi. Pohjassa ei ole kuin pari reikää, pahimmat kohdat ovat oik. oven jälkeisen takapellin takaosa ja sen ympärys (toivottavasti joku tajusi), joka menee käytännössä uusiksi kokonaisuudessaan. Lisäksi oikeanpuoleisen oven saranoiden ympärillä oleva pelti oli puoliksi näkkileipää (on jo rälläköity), takaiskarien yläkiinnitysten ympäryspellit menevät uusiksi jne...
Konetila, sisälokasuojat osittain ja joitain pienempiä kohtia hiekkapuhalletaan.
Saa nähdä, missä tahdissa edistyy, koska aika on kortilla enkä voi sanoa omaavani juurikaan kokemusta, mutta no joo... tekemällä oppii (ehkä)... ja hauskanpitopohjalta lähdetään
Tekniikkaan ei muuta kun laatikon vaihto ja vetarit uusiksi, kone tosiaan rempattiin syksyllä 2004 ja toimii kuin kello.
Sellasta... Kuvia ja tarinaa tulee vaikkette tahtoisikaan
EDIT: Kyllä se tulikin purettua aika nippeleiksi
Talvella tuli tehtyä "väliaikaiset" paikat etulattiaan koska oli niin hemmetin kiire baanalle (kortti oli aika tuore). Nuo tulee tehtyä kunnolla loppuun/osittain uusiksi. Pohjassa ei ole kuin pari reikää, pahimmat kohdat ovat oik. oven jälkeisen takapellin takaosa ja sen ympärys (toivottavasti joku tajusi), joka menee käytännössä uusiksi kokonaisuudessaan. Lisäksi oikeanpuoleisen oven saranoiden ympärillä oleva pelti oli puoliksi näkkileipää (on jo rälläköity), takaiskarien yläkiinnitysten ympäryspellit menevät uusiksi jne...
Konetila, sisälokasuojat osittain ja joitain pienempiä kohtia hiekkapuhalletaan.
Saa nähdä, missä tahdissa edistyy, koska aika on kortilla enkä voi sanoa omaavani juurikaan kokemusta, mutta no joo... tekemällä oppii (ehkä)... ja hauskanpitopohjalta lähdetään
Tekniikkaan ei muuta kun laatikon vaihto ja vetarit uusiksi, kone tosiaan rempattiin syksyllä 2004 ja toimii kuin kello.
Sellasta... Kuvia ja tarinaa tulee vaikkette tahtoisikaan
EDIT: Kyllä se tulikin purettua aika nippeleiksi
Viimeksi muokannut Rynnäkkösämpylä, Ma Elo 29, 2005 01:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
meridia - http://www.bestrxpills.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
Noniin! Vaikka töissä pitää olla koko ajan, niin kummasti sitä aikaa löytyi kun paha motivaatiopuuska yllätti.
Tulin kaapineeksi vasemmanpuolen sisälokarit periatteessa puhtaaksi massasta polttoöljyä, talttapäistä meisseliä ja teräsharjalaikkaa apuna käyttäen. Samalla aloin työstämään uutta etulattiaa.
Tässä kohtaa hyödynsin varaosakuupan kahta hyvinkin tervettä takalattian palasta, jotka hioin myös peltipuhtaaksi massasta ja maalista. Tuli mielestäni vähän nätimpi kuin suorasta peltipaikasta (vaikkei noita nyt kukaan ulospäin näekkään, mutta tulipahan tehtyä ihan mielenkiinnon vuoksi).
Myös konetilasta ja sen alta pohjasta kaavin suurimmat paskat polttoöljyllä pois, samoin rintapellin ja vaihdelaatikon välisen kohdan, josta kukkamultaa irtosi about miljoona kiloa.
Kuuppa vaikuttaisi aika hyvältä aihiolta; takapääkään ei ole niin mätä mitä oletin ennen massojen poistoa.
Äsken kävin fiilistelemässä tallilla ja otin siinä samassa muutaman fiilistely/projektikuvan:
Etunurkkaa hitsattu:
Uutta lattiaa liimailtu paikalleen
Lasikuulapuhalletut Cibies -lisävalot ja helvetin kallis bullet-peili:
2-tahtimaskia oli pakko päästä jo tässä vaiheessa sovittamaan
Tulin kaapineeksi vasemmanpuolen sisälokarit periatteessa puhtaaksi massasta polttoöljyä, talttapäistä meisseliä ja teräsharjalaikkaa apuna käyttäen. Samalla aloin työstämään uutta etulattiaa.
Tässä kohtaa hyödynsin varaosakuupan kahta hyvinkin tervettä takalattian palasta, jotka hioin myös peltipuhtaaksi massasta ja maalista. Tuli mielestäni vähän nätimpi kuin suorasta peltipaikasta (vaikkei noita nyt kukaan ulospäin näekkään, mutta tulipahan tehtyä ihan mielenkiinnon vuoksi).
Myös konetilasta ja sen alta pohjasta kaavin suurimmat paskat polttoöljyllä pois, samoin rintapellin ja vaihdelaatikon välisen kohdan, josta kukkamultaa irtosi about miljoona kiloa.
Kuuppa vaikuttaisi aika hyvältä aihiolta; takapääkään ei ole niin mätä mitä oletin ennen massojen poistoa.
Äsken kävin fiilistelemässä tallilla ja otin siinä samassa muutaman fiilistely/projektikuvan:
Etunurkkaa hitsattu:
Uutta lattiaa liimailtu paikalleen
Lasikuulapuhalletut Cibies -lisävalot ja helvetin kallis bullet-peili:
2-tahtimaskia oli pakko päästä jo tässä vaiheessa sovittamaan
Oikeassa olitSaab.96 kirjoitti:Niin mutta minä vuonna!! noin sitä itse ajattelin ku -02 tammikuussa ostin kajakin ja sitten se leimattiin jo syyskuussa -03!!Rynnäkkösämpylä kirjoitti:Kesäkuuksi viimeistään olisi tarkoitus ajoon saada.
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mulla on taas kuuppa menossa leimalle nyt lähipäivinä... viimeksi se leimatiin -03
Jännä nähä kui konttoril käy.
Missä vaiheessa tää sun proggis on?
Jännä nähä kui konttoril käy.
Missä vaiheessa tää sun proggis on?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.