Trionicin sielunelämästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Speed Density-systeeminä tuo varmaankin toimii hyvin samaan tyyliin kuin Megasquirt.. Eli nuo arvot tuossa taulukossa eivät ole suoraan syötettäviä bensamääriä vaan koneen VE (Volumetric Efficiency) arvo. Tämän VE arvon avulla voi sitten imuilman lämpötila huomioon ottaen laskea aina silloisenkin syötettävän bensamäärän varsin tarkasti.

Tietysti voi olla mahdollista että tuossa kartalla on suoraan syötettävä bensamäärä kuten esim LH-jetronicin kartoissa, mutta aika epätodennäköistä kun imuilman lämpötila on kuitenkin ehdottomasti tärkeä parametri varsinkin ahdetussa koneessa tuon MAP-tiedon ohella. Trionicissahan on samaan koteloon integroitu sekä MAT että MAP, mutta niillä taitaa olla kuitenkin omat signaalipiuhansa kummallakin?

EDIT: Joo, olisi voinut tietysti lukea ne aiemmat viestit jossa tuo jo mainittiinkin. :) Enpä hokannut kun oli edennyt tämä topikki sen verran nopeasti.

Yllättävän nätistihän tuo purkaantuu ja kartat löytyy, eihän tuo taida sitten olla sen juurikaan sen kummoisempaa kuin LH 2.2:n editointi. :) Ellei jopa helpompaa kun kaikki muuttujanimet sun muut löytyy..
Säätökin kuin megasquirtissa ikään kun vaan näppäilee VE arvoja. 8O
Taisi olla propagandaa ja tahallaan levitettyä huhupuhetta että olisi muka kryptattu viripuljujen bisneksen suojelemiseksi..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Onkohan tuossa bensakartassa virhe, kun näyttäis, jotta tulee syötössä kumma notkahdus tuossa 2780rpm kohdalla yli kilon aahdoilla. :?:
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Ei ole virhettä. Liekö notkahdus joku resonanssi VE:ssä tms, joka tapauksessa moottorin täyttöaste eli VE heikkenee tuolla kohtaa elikkä kone ei yksinkertaisesti pysty ottamaan vastaan ilmaa määräänsä enempää tuolla kohtaa.
Viimeksi muokannut vtp9k, Ke Joulu 13, 2006 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Red Dragon
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Kesä 24, 2003 08:10
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Red Dragon »

Jope kirjoitti:
Red Dragon kirjoitti:Muistakaa varmistaa kun tuuppaatte sorsaa ettei se saa mitään virusta
Kuva

Your coat, Sir.

Heh, jotenkin arvasin tämän :wink:

Mutta asiaan:

Voiskos joku vilaista yhtä mun t5- purkkia mikä siinä mahtaa mätätä kun on ns. kuollut. Jope tietää mistä on kyse.

terv. Sami
Sami R. #986
9000 CDE 2,3T -95, 9-5 TiD4 Vector -10, 900 Aero -86, 99t -78, 99t -79, 99t -80
Varium et mutabile semper femina
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

Luulen että tuon kilon jälkeinen notkahdus johtuu siitä että polttoaineenpaineensäädin on maksimisaan juurikin tuolla kohden ja sen vuoksi se on otettu huomioon kartassa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5321
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Nonii, nyt ku on debugattu, niin kukas tekee ensimmäisenä trionic-editorin, voisi läppärillä autossa istuen säätää mieleisensä asiat kohdalleen? :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

jani kirjoitti:Luulen että tuon kilon jälkeinen notkahdus johtuu siitä että polttoaineenpaineensäädin on maksimisaan juurikin tuolla kohden ja sen vuoksi se on otettu huomioon kartassa.
Hmm: Mitähän tekemistä bensanpaineilla on ton 2780rpm:n kanssa.
Ja yleensäkään minkään kierrosluvun. :?:
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

eikös tuo bensa paine muutu kun imusarjanpaine nousee. Ainakin minulla työntää tuo Porsche:n säädin kilon jälkeen kohtuu ison piikin jolloin poltin ainetta tulee reilusti eli runsaasti. Toinen mikä voi olla kartan notkahdus että imusarja resonoi tuolla taajuudella mikä tulee kilossa ja silloin on laskettu kartan ve:tä hieman.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bensanpaine nousee samalla koska säädin pitää suhteellisen bensanpaineen vakiona (vrt. imusarjan paineeseen). Kaikki saabin orkkissäätimet ovat täysin lineaarisia, eli bensanpaine pysyy jatkuvasti vakiona suhteessa imusarjan paineeseen, jolloin suutinten tuotto myöskin pysyy vakiona.

Onhan noita kertovia säätimiä sitten olemassa jotka antavat ahdoilla enemmän soppaa suhteessa, oisko tuossa Porschessa sitten sellainen? Toisaalta tuntuu oudolta että vakioautoissa olisi moiseen turvauduttu, ellei sitten syynä ole ollut suuri suutinkoko suhteessa sylinterin kokoon ja alkeellinen ruiskutusjärjestelmä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
jani
"Aero"
Viestit: 453
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 10:22
Paikkakunta: nokia

Viesti Kirjoittaja jani »

kyllä tuo porsaan säädinkin lineaarinen on .
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Tässä rojektissa olisi tapahtunut sen verran edistystä että purkin luku/ohjelmointilaite olisi tehtynä, koodia olisi hakattuna mutta #¤%¤%&¤%& wintoosa haluaa omia portit itselleen eikä päästä rinnakkaisportin liikennettä läpi.

Mitäs sitten? Opettelemaan wintoosa ohjelmointia? Yök.
hma
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja hma »

vtp9k kirjoitti:Tässä rojektissa olisi tapahtunut sen verran edistystä että purkin luku/ohjelmointilaite olisi tehtynä, koodia olisi hakattuna mutta #¤%¤%&¤%& wintoosa haluaa omia portit itselleen eikä päästä rinnakkaisportin liikennettä läpi.

Mitäs sitten? Opettelemaan wintoosa ohjelmointia? Yök.
Asenna joku MS-DOS:in uusin versio, kuten esim. Windows 98 ;) Niissä ei pitäisi olla moisia raudan suojauksia. Toinen vaihtoehto on kaivella joku sopiva ajuri tähän tarkoitukseen.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

vtp9k kirjoitti:wintoosa haluaa omia portit itselleen eikä päästä rinnakkaisportin liikennettä läpi.
Googletapa userport tai giveio.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

Jope kirjoitti:Googletapa userport tai giveio.
Kumpikin näyttäisi olevan wintoosa DLL joka sisältää IO-funktiot :?:

Edelleen yököttää, kerroppa miten tuota voisi kutsua komentoriviltä DOS-ikkunasta ? :P
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Userport ainakin tarjoaa väylän noihin portteihin userimaailmaan, eli sitten vaikka command promptista voit paukuttaa niitä portteja suoraan ja userport hoitaa liikenteen raudan ja softan välillä.

Eli ikäänkuin virtuaaliset portit ilmestyy muistiavaruuteen.. Ei tarvi naittaa softaan mitenkään.

Userportilla on monet Win98-aikaiset Nokia-virityssoftat laitettu toimimaan XP:ssä.

Saattaa kuitenkin vaatia sen, että softa olisi win32-konsolibinääri, mutta kokeile dossibinäärillä ensin.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin