Juurikin näin.NG900T kirjoitti:Ei ahtoja eikä kierroksia yli 3000 ennen normaalilämpöjä
Päästeletkö kylmällä koneella täysillä?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 32
- Liittynyt: La Joulu 10, 2005 23:12
- Paikkakunta: Lappeenranta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2865
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Tokkopa, mutta tuosta -96:sta on paha mennä sanomaan, kun mittari aina alaspäin kenossa. Nojoo, ruuveja mittaristosta kireemmälle jne. On kyllä surkeimpia tyyppivikoja, mitä koskaan on vastaan tullu.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Ehdottomasti varovaa kaasunkäyttöä kunnes moottorin on käyttölämpötilassaan. E34 M5:ssahan on öljynlämpömittari siinä, missä muissa E34:ssa on kulutusmittari - kuvastaa varmasti asian tärkeyttä. Kesällä tuo M5 otti vedenlämmöt n. 10 minuutissa, mutta öljynlämpötilojen saavuttaminen kesti n. 10 km:n ajon verran. Vaikka jäähdytysvesi saavuttaakin sen "keskikohdan", moottoriöljyt = moottori saattaa olla vielä hiukan viileä. Joten ei poljeta kylmällä kovasti - ei se matka siitä minnekään lyhene, mutta moottorin kesto kyllä..
Kylmällä koneella hissukseen kunnes lämmöt olleet jonkin aikaa normitasolla ja reippaan ajon jälkeen hissuttelen ennen pysähdystä ja tyhjäkäyntiä noin minuutin ennen sammuttamista.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Saabilla en ikinä polkis kylmäl. Aina odotan et lämmöt nousee.
Tosin tos ku oli Opel Kadett Frisco 1.8 nii prkl se kesti sellaset rääkkäykset et voi elämä.
Joka päivä töihin (esim -20c) käyntiin. 20sek et tyhjäkäynti menee alas ja sit vaa lutu lattiaan. eikä mitään hätää
Tosin tos ku oli Opel Kadett Frisco 1.8 nii prkl se kesti sellaset rääkkäykset et voi elämä.
Joka päivä töihin (esim -20c) käyntiin. 20sek et tyhjäkäynti menee alas ja sit vaa lutu lattiaan. eikä mitään hätää
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ