Projektina 99 combi coupe GL super turbo
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1811
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
..
Täytyy kyllä äijille hattua nostaa,hienoa hommaa teette,odotan innolla projektin jatkokuulumisia!!!
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
2005 9³CV Aero 2.0T JC Stage3(KR)
1990 9000CC 2.0T A Red Box (MR)
1987 900i 2D("Latolöytö"->MR)
Entiset: 14x9000, 9x900, 9x9³, 2x9⁵, 2x99..
Lauantai meni hinkatessa. Yllättävän paljon on muuten kuhmuja "suorassa" konepellissäkin. En edes ollut huomannut sen kuhmuisutta, mutta kun alettiin hiomaan sitä, niin kuhmujahan siinä vaan on. Katto oli ehkä tahan asti pahin yllätys. Edellisen maalauskerran (auto on siis maalattu kerran aiemmin jo kokonaan) maalauksessa on ollut jotakin ongelmaa katon kanssa, koska katossa oli maalikuplia, joita pystyi rapsuttelemaan kynnellä/puukon kärjellä auki ja rakkula meni pintamaalin ja pohjamaalin läpi. Tämä teetti lisähiomista, koska pinnan karhentaminen+tasoittaminen ei riittänyt. Myrkky-setä jo hankasi kattoa paljon enemmän, kuin oli arvioitu.
Hommat lopetettiin aiemmasta suunnitelmasta poiketen ja hiontaa on vielä jatkettava sunnuntain puolella, eli tänään. Pohjamaalaus jää tänpäivän heiniksi ja toivotaan, että saamme kuivatettua uunia apunakäyttäen pohjamaali muutamassa tunnissa, jonka jälkeen pääsee tekemään välihionnan ja maalaamaan lopuksi pintamaalin. Toivottavasti ehditään tekemään kaikki, koska auto joutuu minusta riippumattomista syistä maanantaina ulos, olipahan maali pinnassa tai ei.
Hommat lopetettiin aiemmasta suunnitelmasta poiketen ja hiontaa on vielä jatkettava sunnuntain puolella, eli tänään. Pohjamaalaus jää tänpäivän heiniksi ja toivotaan, että saamme kuivatettua uunia apunakäyttäen pohjamaali muutamassa tunnissa, jonka jälkeen pääsee tekemään välihionnan ja maalaamaan lopuksi pintamaalin. Toivottavasti ehditään tekemään kaikki, koska auto joutuu minusta riippumattomista syistä maanantaina ulos, olipahan maali pinnassa tai ei.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Yllätykset ei loppuneet, ainakaan homman työläyden suhteen. Vastoinkäymisiä ei enää tullut lisää(onneksi, paitsi se takaluukkukaan ei ollut ihan suora vaikka mattaantuneella maalilla siltä näyttikin) mutta homma on kesken ja pohjavärivaihe on maanantaina(toivottavasti ainakin, muuten ollaan pahemmin lirissä kuin urologi kuunaan). Itsehän jouduin erinäisten aiemmin sovittujen asioiden takia liukenemaan paikkakunnalta, mutta tsemppiä Mikko ja Henkka projektin viimeistelyyn!
-myrkky-
-myrkky-
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Joo, niinkuin Myrkky tossa jo kertoilikin, elikkäs senverta muutosta tuli vielä suunnitelmiin, että auto saa olla vielä armonaikaa paripäivää sisällä. Huh huh.
Meinasi jo paniikkia pukata eilen, kun tajuttiin, ettei mitenkään ehditä tekemään pohjia siihen pisteeseen, että maalauksen voisi aloittaa. 
Vielä on kopassa monta hommaa tehtävänä, mutta valoa on jo nähtävissä tunnelin päässä.
Jos ajatukseni menee putkeen, niin tuokin etuspoileri olisi tarkoitus hinkata maalauskuntoon vielä jossain välissä. Sen maalipinta vaan on niin rupuinen, että on selvästi kiehahtanut. Pitää koittaa tehdä siihen jonkinlainen eristyskerros, jotta ei kiehahtaisi maalit uudelleen. Puolikiiltävä musta on tulossa siitä spoikasta.
Kuvia ei vieläkään saada, kun tuo usb-portti kettuilee, eikä tunnista vempeleitä. Tänäaamunakaan ei ole aikaa ruveta sitä tutkimaan... Vaatinee Ivobuutin (verkkovirta poikki vähäksi aikaa).


Vielä on kopassa monta hommaa tehtävänä, mutta valoa on jo nähtävissä tunnelin päässä.

Jos ajatukseni menee putkeen, niin tuokin etuspoileri olisi tarkoitus hinkata maalauskuntoon vielä jossain välissä. Sen maalipinta vaan on niin rupuinen, että on selvästi kiehahtanut. Pitää koittaa tehdä siihen jonkinlainen eristyskerros, jotta ei kiehahtaisi maalit uudelleen. Puolikiiltävä musta on tulossa siitä spoikasta.
Kuvia ei vieläkään saada, kun tuo usb-portti kettuilee, eikä tunnista vempeleitä. Tänäaamunakaan ei ole aikaa ruveta sitä tutkimaan... Vaatinee Ivobuutin (verkkovirta poikki vähäksi aikaa).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hommassa ei aikataulut pidä. Uusi aikataulu: huomenna maalaus. Tän hetken tilanne on seuraava:
-katto, konepelti, oikea ovi, oikea etupyörän loksu maalattavissa
-vasen etuovi, takakyljet, takaluukku ja vasen etuloksu hyvin lähelle valmiit maalaukseen
Huomioita:
Etovekotin näytti varsin suorapeltiseltä silloin, kun lakka vielä kiilsi ja auto oli käytössä. En huomannut kuin nuo ovissa olleet isot vekit johonkin betoniporsaaseen nojailun jäljiltä sekä muutama pikku jälki etu- ja takaluukussa. Kuitenkin tasureita, epäkeskoa, käsituntumaa ja peilauksia tarkkaan seuratessa on tullut havaittua, ettei juuri missään ollut virheettömän suoraa pintaa.
Tältä pohjalta katselin tuota laina99:n kylkeä. "Perunapeltoahan" tuo taitaa sekin olla, vaikka näyttää äkikseltään muutamia ruosteisia paikkoja huomioonottamatta, nopsaan katsottuna ihan siistiltä peliltä.
-katto, konepelti, oikea ovi, oikea etupyörän loksu maalattavissa
-vasen etuovi, takakyljet, takaluukku ja vasen etuloksu hyvin lähelle valmiit maalaukseen
Huomioita:
Etovekotin näytti varsin suorapeltiseltä silloin, kun lakka vielä kiilsi ja auto oli käytössä. En huomannut kuin nuo ovissa olleet isot vekit johonkin betoniporsaaseen nojailun jäljiltä sekä muutama pikku jälki etu- ja takaluukussa. Kuitenkin tasureita, epäkeskoa, käsituntumaa ja peilauksia tarkkaan seuratessa on tullut havaittua, ettei juuri missään ollut virheettömän suoraa pintaa.
Tältä pohjalta katselin tuota laina99:n kylkeä. "Perunapeltoahan" tuo taitaa sekin olla, vaikka näyttää äkikseltään muutamia ruosteisia paikkoja huomioonottamatta, nopsaan katsottuna ihan siistiltä peliltä.

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Yrittää kusta, mutta kustaan takaisin. Eilen saatiin lopultakin auto maalauskuntoon, mutta ei enää jaksettu maalata, kun kello oli 24:00 siinävaiheessa. Auto on teipattu ja maalauspömpeliä siivottu. Serkkupoika laittaapi siis pohjamaalin pintaan tänään päivällä, uuni kuumaksi, illalla välihionta kuivattelun jälkeen ja pintaväri päälle.Myrkky kirjoitti:Kuis homma kusee vai kuseeko..?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Noniin, auto on pohjamaalattu ja serkku jäi vielä eilen illalla maalaamaan pintaväriä. Jänskättää, miten onnistui. Tuo pohjamaali oli täyttävä hiomamaali. Yllätyksiltä ei vältytty. Tuo pohjamaali oli niin karmean karkea pinnaltaan, että aikataulusyistä ja pinnan karheuden takia jouduimme tekemään hieman kompromisseja. Pinta oli karkeudeltaan verrattavissa hiomapaperiin karkeuteen 20 tai 40!
Homman teki hastavaksi se, että pintamaali oli jo siinä vaiheessa sekoitettu ( joka pajalle tultaessa haettiin maalaamosta), kun asianlaita tajuttiin. Oli siis useita tekijöitä, jotka pakottivat tekemään valintoja. Aikataulu: auto on saanut jo viikon armonaikaa olla sisällä. Maalit: maalit pytyssä ja jähmettyy aamuun mennessä. Aika: ei ollut aikaa nysvätä autoa aamuun asti.
No, alkuun kokeilin, että 400:llahan se piti viimeistellä (Myrkyn ohjeet viimeisestä pinnasta).
ei toivoakaan. Kokeilin 320, mutta paperia oli vain kaksi käytettyä arkkia. Siitäkään ei tullut mitään, kun pinta oli törkeen karkea. Hienohan siitä olis tullut, mutta ei koko päivänä...
Siinävaiheessa alkoi jo olla kiire, joten silpaisin 250 paperia käteen ja antaa palaa. Jopa rupesi tulosta syntymään. Hankalampiin paikkoihin 320:llä, kun 250 kuluttaa esim oven reunat yms. parilla pyyhkäisyllä puhki. Auto oli hiottu kauttaaltaan 250:llä, kun lähdin pajalta illalla. Siitä, miten serkku viimeisteli auton ennen maalausta ja siitä, millainen pinta siihen sitten saatiin on minulle mysteeri, joka kirkastuu tänäiltana. Serkku sanoi vielä ennen lähtöäni, että "tulet vielä yllättymään".
Pahvit/paperit pitää käydä ainaskin repimässä autosta pois tänään. Sitten saa yllättyä...
Tässä joitakin kuvia pohjatöistä.

No, alkuun kokeilin, että 400:llahan se piti viimeistellä (Myrkyn ohjeet viimeisestä pinnasta).

Siinävaiheessa alkoi jo olla kiire, joten silpaisin 250 paperia käteen ja antaa palaa. Jopa rupesi tulosta syntymään. Hankalampiin paikkoihin 320:llä, kun 250 kuluttaa esim oven reunat yms. parilla pyyhkäisyllä puhki. Auto oli hiottu kauttaaltaan 250:llä, kun lähdin pajalta illalla. Siitä, miten serkku viimeisteli auton ennen maalausta ja siitä, millainen pinta siihen sitten saatiin on minulle mysteeri, joka kirkastuu tänäiltana. Serkku sanoi vielä ennen lähtöäni, että "tulet vielä yllättymään".
Pahvit/paperit pitää käydä ainaskin repimässä autosta pois tänään. Sitten saa yllättyä...
Tässä joitakin kuvia pohjatöistä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Serkku ilmoitti, että maalaus sujui hyvin ja että hän fiksaa vielä johonkin syntyneen valuman. Sanoi, että en tule edes huomaamaan, missä valuma oli. Toivotaan näin. Jänskättää ihan vietävästi. Tossa about klo 17 pääsen näkemään lopputuloksen. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 801
- Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 13:14
- Paikkakunta: Lappeenranta
Kyllä siitä tuli ihan kohtuullisen siisti. Olosuhteen huomioiden siitä tuli erinomaisen hieno. Yks pikku moka sattui, kuin laitettiin vielä röppömassaa helmoihin. Suojasin kyljet paperilla ja serkun tekemät paikkamaalaukset oli vielä kosteita, niin se perhanan suojapaperi tarttui kahteen kohtaan maaliin kiinni. Pitää varmaan jollain fareclalla tms. hinkata ne kohdat nätimmiksim jahka maalipinta kuivuu kunnolla. Tässä muutama foto tän hetken tilanteesta. Auto on pölyinen, joten sen takia maalipinta ei näytä niin nätiltä. Odottelen jo kovasti, että miltä se näyttää luonnonvalossa.
Tänään pitää tehdä jotain nippelien asentelua ja koittaa imuroida pölyä pois autosta. Maalailen varmaan alustaa vielä ja sen semmoista. Illalla auto joutuu ekan kerran ulos ja pitää kait joku pressu virittää päälle, ettei sada lunta koppiin hirveämmin... 99 WRC petrosta meni 3-vaihde viimekisoissa, niin kait pitäis nyppästä mosa pois keulalta lootan tutkimista varten vielä jossain välissä.
Tänään pitää tehdä jotain nippelien asentelua ja koittaa imuroida pölyä pois autosta. Maalailen varmaan alustaa vielä ja sen semmoista. Illalla auto joutuu ekan kerran ulos ja pitää kait joku pressu virittää päälle, ettei sada lunta koppiin hirveämmin... 99 WRC petrosta meni 3-vaihde viimekisoissa, niin kait pitäis nyppästä mosa pois keulalta lootan tutkimista varten vielä jossain välissä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Se ei peilaa niinkään hionnan takia, vaan maalauksen. Tossa autossa nyt on ovea pahempia kauneusvirheitä, kun jäi sitä perhanan suojapaperia maalin kiinni! Yks kuhmu jäi kuskin puolen oven takapuolelle kylkeen. Olis pitänyt lyödä se patti sisään. Luulin, että kyllä se häipyy... No, ens kesänä hiotaan vesihionta ja jollain fareclalla sileeks, sit vaa lakkaa niskaan. Ei tota muuten saa kiiltämään, ku pinta on karhean tuntuinen käteenkin. Toi on jokatapauksessa 100x siistimpi, kuin ennen rojektia. Pitääkin tehdä parit ennen/jälkeen kuvat jahka kerkeen.Myrkky kirjoitti:Miten pahasti se apparin ovi jäi peilaamaan?

Tänään aloitin sitten niputtamaan autoa. Turvallisuussyistä asensin puskurit. Etuovissa on tiivisteet ja ulkokahvat+lukot jo. Auto lähtee huomenna ulos, kun en tänään saanut paikkoja siivottua. Harmi, kun ei ole lasit paikoillaan. Pressun alle pitää laittaa.


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01